روزنامه چینی ادعاهای نتانیاهو را بهانه جویی خواند


روزنامه چینی ادعاهای نتانیاهو را بهانه جویی خواند

پکن- ایرنا- یک روزنامه چینی نوشت ادعاهای اسراییل مبنی بر وجود نشانه هایی از پاکسازی یک سایت مواد هسته ای در نزدیکی شهر آباده ایران، غیر مستدل و بیشتر به بهانه جویی شبیه است.

ساوت چاینا روز چهارشنبه در گزارشی نوشت ایران این ادعای اسرائیل را کاملا تکذیب کرده است تهران بر اساس گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی هم به تعهداتش پایبند بوده است.

روزنامه نوشته است ایران ادعای رژیم صهیونیستی را رد و اعلام کرده است بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل مانند یک گرگ زار از خود مستند سازی می کند و می کوشد بهانه ای برای شروع یک جنگ پیدا کند.

نشریه تاکید می کند فقط ایران نیست که از نتانیاهو انتقاد می کند بلکه در دستگاه حاکمه اسراییل بسیاری از مخالفان هم ادعاهای تلویزیونی وی را یک شو تبلیغاتی قبل از انتخابات می دانند تا او بتواند به یک پیروزی با چنین بهانه جویی های دست یابد.

گزارش تصریح می کند نخست وزیر اسراییل هیچ مدرک و مستدلی هم در اختیار نداشت که بتواند این ادعاها را ثابت کند و فقط به دو تصویر ماهواره ای بسنده کرد که این هم چیزی را اثبات نمی کند.

روزنامه نوشت که سازمان بین المللی انرژی اتمی سال ها است که تاکید می کند ایران هیچ برنامه اتمی مخفی ندارد جالب اینکه حتی دستگاه های اطلاعاتی آمریکا هم این را تایید می کنند.

نشریه ادامه می دهد آمریکا به بهانه های واهی از برجام خارج شد و اسراییل هم به اتهام زنی هایش علیه ایران ادامه می دهد و این اقدامات آنهاجز تشدید تنش ها در منطقه نتیجه دیگری در پی نداشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سکانس خنده دار از سلمان نون خ که بویی از رمانتیک بودن نبرده / همه از خنده روده بر شدند!