سرپرست واحد نمایش حوزه هنری استان همدان از نمایش نمایش تئاتر نَقل سرخ که روایتگری مَشکی آب از واقعه کربلاست در 23 تا 29 شهریورماه به همت واحد نمایش حوزه هنری استان همدان، در تالار فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج همدان، محمدرضا باباخانیان، سرپرست واحد نمایش حوزه هنری استان همدان با اشاره به نمایش تئاتر نَقل سرخ، گفت: نمایش "نَقل سرخ" با مضمون مذهبی، روایت شهادت حضرت عباس(ع) از زبان یک مَشک آب است به نمایش در خواهد آمد.

23 تا 29 شهریورماه نمایش تئاتر نَقل سرخ

محمدرضا باباخانیان تعداد عوامل این نمایش مذهبی را 10 نفر دانست و تصریح کرد: آرش عباسی نویسنده و مصطفی کرمی راسخ کارگردانی این اثر را عهده دارند و 6 بازیگر اجرای این نمایش را انجام خواهند داد.

وی با اشاره به نمایش تئاتر نَقل سرخ، مدت اجرای این نمایش را 7 روز در تالار فجر و رأس ساعت 19 عنوان کرد و افزود: در اولین اجرا که همزمان با مراسم افتتاحیه و امضای پوستر است، از پیشکسوتان تئاتر استان نیز حضور خواهند داشت.

باباخانیان تئاتر مذهبی را از نیازهای مهم جامعه دانست و با اشاره به نمایش تئاتر نَقل سرخ، خاطرنشان کرد: بیان مفاهیم مذهبی و اعتقادی از شاهراه هنر، بسیار موثر و حائز اهمیت است که این خلاء در استان به چشم می خورد و حوزه هنری امسال علاوه بر اینکه تئاتر نَقل سرخ را در ماه محرم اجرا خواهد رفت، در 14 خرداد ماه امسال به مناسبت رحلت معمار کبیر انقلاب نیز همزمان دو نمایش خیابانی در پیاده راه امام خمینی(ره) اجرا کرد.

گفتنی است؛ این برنامه با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان برگزار می‌شود.