نرخ‌گذاری برای سیب سمیرم تکذیب شد


نرخ‌گذاری برای سیب سمیرم تکذیب شد

سمیرم، اصفهان- ایرنا- خبر تعیین قیمت سیب درختی از طرف مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم تکذیب شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بتازگی نامه‌ای منتسب به این اداره در فضای مجازی در باره قیمت‌گذاری نرخ سیب درختی نشر داده شده است که صحت ندارد.

به گفته احمد تیموری، این نامه جعلی است و نوشته ها و مندرجات آن تکذیب می شود.

وی با بیان اینکه فصل برداشت سیب درختی فرا رسیده و این دست شایعه‌ها، بازی با افکار عمومی است، از مردم و کشاورزان این خطّه خواست تا اخبار را از منابع معتبر و خبرگزاری های رسمی دنبال کنند.

تیموری یادآور شد: معیشت بیشتر از ۹۰ درصد از مردم این شهرستان از راه کشاورزی و باغداری بویژه سیب درختی بعنوان تک محصول عمده و اقتصادی منطقه است و نشر این دست اخبار دروغ، تنها باعث آشفتگی بازار این محصول و سوء‌استفاده واسطه‌ها و دلال‌ها می شود.

وی با اشاره به بارش‌های خوب فروردین سال‌جاری خاطرنشان کرد: با بهبود وضعیت آب مزارع و باغ‌ها، امسال کیفیت بهتر سیب‌های تولیدی سمیرم را شاهد خواهیم بود.

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم همچنین از تولید و برداشت یکهزار و 700 تُن سیب گلاب بهاره در تیر و مرداد امسال خبر داد و افزود: این میزان در مقایسه با سال قبل ۹۰۰ تُن بیشتر بود اما به نسبت تولید بلندمدتِ این محصول، کاهش ۱۰ تا ۱۴ هزار تُنی داشت.

به گفته وی، بارش تگرگ و باران‌های شدید و سیلابی باعث سرمازدگی بیشتر و کاهش میانگین تولید این محصول در سالجاری شد.

تیموری، قیمت هر کیلوگرم سیب گلاب درجه یک را در روزهای اول برداشت این محصول۷۰ هزار ریال در باغ عنوان کرد و گفت: این قیمت در روزهای پایانی برداشت و اواخر مرداد به ۲۰ هزار ریال در هر کیلوگرم رسید که در میدان‌های میوه ۳۵ هزار ریال بود.

شهرستان کوهستانی و سردسیر سمیرم دارای ۱۸ هزار هکتار باغ، ۱۵ هزار هکتار زمین زراعی، ۴۵۵ هزار هکتار عرصه ملی و ۳۳۰ هزار هکتار مرتع و جنگل طبیعی است.

سالانه افزون بر۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تُن انواع سیب گلاب، گلدِن و رِد در سمیرم تولید و بخش زیادی از آن به کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

این شهرستان با اشتغال ۹۰ درصدی مردم در بخش کشاورزی دارای چهار بخش، شش شهر و ۱۵۰ آبادی و روستاست.

سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان در ضلع شمالی ارتفاعات دنا و زاگرس میانی واقع است.

۷۱۴۷/۶۰۲۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس