آشنایی با قابلیت‌های جدید آیفون 11، پرو و پرو مکس


آشنایی با قابلیت‌های جدید آیفون 11، پرو و پرو مکس

گوشی‌های ‌آیفون‌ 11، پرو و پرو مکس اپل معرفی شدند و مشخصات آنها تقریبا مطابق شایعاتی بود که پیش از این درباره آنها وجود داشت. ضمنا، بسیاری از قابلیت‌هایی که گفته می‌شد بر روی این آیفون‌ها وجود خواهد داشت، دید رنگ واقعیت به خود ندیدند؛ از جمله، شارژ معکوس بی‌سیم و پشتیبانی از اپل پنسل. البته مواردی مانند برآمدگی دوربین‌ها در بدنه دستگاه‌ و یا کاهش...

گوشی‌های ‌آیفون‌ 11، پرو و پرو مکس اپل معرفی شدند و مشخصات آنها تقریبا مطابق شایعاتی بود که پیش از این درباره آنها وجود داشت. ضمنا، بسیاری از قابلیت‌هایی که گفته می‌شد بر روی این آیفون‌ها وجود خواهد داشت، دید رنگ واقعیت به خود ندیدند؛ از جمله، شارژ معکوس بی‌سیم و پشتیبانی از اپل پنسل.

البته مواردی مانند برآمدگی دوربین‌ها در بدنه دستگاه‌ و یا کاهش قیمت آیفون 11 را اصلا انتظار نداشتیم. با وجود اینکه مشخصات اصلی دستگاه‌های جدید، به‌طور کامل مشخص شده است، اما جزییات جذاب دیگری نیز درباره آنها وجود دارد که ممکن است توجه چندانی به آنها نشده باشد. بنابراین در ادامه می‌خواهیم به‌طور مختصر به این ویژگی‌ها بپردازیم.

آشنایی با قابلیت‌های جدید آیفون 11، پرو و پرو مکس

آیفون 11 پرو و مکس از سطح مقاومت آب جدیدی برخوردارند

با وجود اینکه آیفون 11 پرو و پرو مکس دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب هستند، اما اپل عمقی را که این دستگاه‌ها می‌توانند در آن دوام بیاورند را از ۲ متر به ۴ متر افزایش داده است. این نشان می‌دهد که بدنه دو مدل مذکور از درزگیری بسیار بهتری برخوردار شده‌‌ است. با این‌حال، آیفون 11 معمولی فقط تا عمق ۲ متری چنین قابلیتی دارد و به نظر می‌رسد که اپل در مورد آن تبعیض قایل شده است.

آشنایی با قابلیت‌های جدید آیفون 11، پرو و پرو مکس

بهترین کیس‌های رسمی اپل برای سری آیفون 11 ارایه شده است

اپل برای هندست‌های جدید خود کیس‌های شفاف ارایه کرده است. سال گذشته این کیس‌های شفاف سیلیکونی جزو مزیت‌های آیفون XR به حساب می‌آمدند. حالا آنها راه خود را به مدل‌های ۲۰۱۹ آیفون نیز باز کرده‌اند.

آشنایی با قابلیت‌های جدید آیفون 11، پرو و پرو مکس

دوربین سلفی Slofie آیفون 11 می‌تواند به‌طور خودکار زوم‌اوت کند

سری آیفون 11 با داشتن یک دوربین جدید ۱۲ مگاپیکسلی TrueDepth در جلو خود قادر به ضبط ویدیوهای 4K با سرعت ۶۰ و ۱۲۰ فریم در ثانیه و حتی اسلوموشن هستند. گرچه همه اینها بسیار عالی و ستودنی است، اما آنچه که دوربین سلفی سری جدید را خواستنی‌تر کرده، امکان زوم‌اوت اتوماتیک آن در هنگام چرخش گوشی است. بنابراین شما با این قابلیت قادر به گرفتن عکس‌های سلفی از گروه بزرگ‌تری از دوستان خود خواهید بود.

آشنایی با قابلیت‌های جدید آیفون 11، پرو و پرو مکس

دوربین زوم آیفون 11 پرو، از یک لنز جدید بهره گرفته است

در مورد دوربین تله‌فوتو آیفون 11 پرو که دارای زوم اپتیکال 2x است باید بگوییم که گشودگی دیافراگم آن از f/2.4 به f/2.0 رسیده است. این یعنی اینکه، دوربین نور بیشتری را دریافت خواهد کرد. حالا به هنگام گرفتن‌های عکس‌های پرتره در استودیوهای نسبتا تاریک حدود ۴۰ درصد نور اضافه‌تری وارد دوربین خواهد شد. این یکی از آن اتفاقات خوبی است که در دوربین دستگاه‌های جدید افتاده است.

دوربین اصلی آیفون 11 حالا می‌تواند اتوفوکوس‌هایی در حد سامسونگ داشته باشد

اپل تابه‌حال با استفاده از قابلیت Focus Pixels خود، تنها از ۱۰-۱۵ درصد سنسور دوربین استفاده می‌کرد، این در حالی بود که سامسونگ با استفاده از فناوری Dual Pixel، اتوفوکوس‌های پیوسته‌ای در هنگام فیلمبردای ایجاد می‌کرد. حالا در دوربین اصلی هندست‌های جدید اپل، تقریبا ۱۰۰ درصد سنسور ویژگی Focus Pixels دارد.

آشنایی با قابلیت‌های جدید آیفون 11، پرو و پرو مکس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس