600 تن محصول هلو و شلیل در ابرکوه تولید شد


600 تن محصول هلو و شلیل در ابرکوه تولید شد

یزد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: 600 تن محصول هلو و شلیل از 55 هکتار از باغ‌های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف در ابرکوه و شهرهای همجوار شد.

مهدی غیب الهی عصر چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برداشت این محصول از اواسط تیرماه آغاز و تا شهریورماه ادامه خواهد داشت، اظهارکرد: این میزان با توجه به شرایط آب و هوایی و بارندگی مناسب با متوسط عملکرد ۱۰ تن در هر هکتار تولید شده است.

وی بابیان اینکه ارقام زعفرانی، انجیری و بومی پاییزی از ارقام مرغوب هلو در این شهرستان است، افزود : زردآلو ، هلو و انجیر از میوه های سردرختی این شهرستان است.

غیب الهی همچنین بر ضرورت ایجاد شهرک تولید و فرآوری محصولات کشاورزی در این شهرستان تاکید کرد و افزود: این موضوع فرصت مهمی برای سرمایه گذاران در بخش اشتغال و تولید فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه از سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی حمایت می‌شود، خاطر نشان کرد: صنایع تبدیلی نقش تاثیرگذاری در جلوگیری از ضایعات میوه بویژه زردآلو، گوجه سبز، هلو و شلیل دارد.

این مسئول تصریح کرد: توانمندهای بخش کشاورزی و باغی شهرستان ابرکوه را به یکی از قطب های مهم کشاورزی استان یزد تبدیل کرده و درخرید گندم و تولید محصولاتی نظیر زردآلو و پیاز جایگاه نخست استان را دارد.

وی سطح زیرکشت باغ‌های ابرکوه را هشت هزار هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: از این میزان ۴۵ هزار تن انواع محصول سردرختی تولید می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی ابرکوه با تاکید بر بهره وری از منابع آب در بخش کشاورزی تصریح کرد: تاکنون افزون بر چهار هزار هکتار از باغ‌های این شهرستان به سامانه‌های آبیاری نوین تجهیز شده است.

۳۵ درصد اشتغال مردم ابرکوه وابسته به فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری است و هشت هزار خانوار از این طریق امرار معاش می‌کنند، منابع آبی ۱۵ هزار هکتار باغ‌ها و اراضی زراعی ابرکوه ۱۴۰ میلیون مترمکعب است که از طریق ۶۶۲ حلقه چاه و ۱۱ رشته قنات تأمین می‌شود.

سالانه ۲۰۰ هزار تن محصول کشاورزی و دامی در شهرستان ابرکوه تولید می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزارنفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۰/ ۶۰۱۴/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !