دوران تحمیل معادلات از طرف رژیم صهیونیستی گذشته است


دوران تحمیل معادلات از طرف رژیم صهیونیستی گذشته است

خبرگزاری آریا- اسرائیل جز زبان زور نمی فهمد.

دوران تحمیل معادلات از طرف رژیم صهیونیستی گذشته است
خبرگزاری آریا- شیخ نعیم قاسم: اسرائیل جز زبان زور نمی فهمد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری ملی لبنان، معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه دوران تحمیل معادلات از طرف رژیم صهیونیستی و واکنش نشان دادن به حملات این رژیم با شکایت کردن گذشته است، تصریح کرد پاسخ تجاوز اسرائیل با آتش خواهد بود، زیرا اسرائیل جز زبان زور نمی‌فهمد. شیخ نعیم قاسم همچنین رمز موفقیت لبنان را پرداختن به مقاومت و بهبود شرایط اقتصادی دانست.
شیخ نعیم قاسم در سخنانی در مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام گفت: لبنان در واکنش به ترور شهیدان حسن زبیب و یاسر ضاهر در رویارویی بزرگ با اسرائیل بود و همه طرف‌ها می‌کوشیدند که بر ما فشار بیاورند تا پاسخ اسرائیل را ندهیم، اما مقاومت تصمیم گرفت که قواعد بازی را تغییر دهد، چون اگر در برابر اسرائیل به هر دلیلی سکوت کنیم این عمل تکرار خواهد شد و ما هدف حملات دائم قرار خواهیم گرفت و در نتیجه باید به اسرائیل بگوییم: سر جایت بایست. حتی اگر این کار به آنچه رخ داد منجر شود. اسرائیل باید بداند که ما از جوانان، سرزمین و کرامت خود دفاع می‌کنیم و فداکاری‌های لازم برای این حمایت را نیز انجام خواهیم داد.
نعیم قاسم افزود: دیر زمانی است که تحمیل معادلات از سوی اسرائیل به پایان رسیده است. سال‌های قبل از 2000 اسرائیل می‌کوشید معادلات خود را تحمیل کند، اما شکر خدا با مقاومت اسلامی، مقاومت با تبادل بازدارندگی، معادلات خود را اعمال می‌کند که این روند از سال 1993 با مقاومت اسلامی و در جریان تفاهمنامه ژوئیه و سپس تفاهمنامه آوریل سال 1996 با اسرائیل، معادله‌ای برای حمایت از ملت لبنان ساختند. سال 2006 و پیروزی بزرگی که در جنگ به دست آمد معادله‌ای بود برای حمایت کل منطقه در برابر تجاوزگری اسرائیل. تقریبا از دو سال پیش هم اعلام شد که هر جوانی از ما در سوریه شهید شود و اسرائیل در آن دخیل باشد پاسخش را خواهیم داد. این قواعد باید باشد و ما آن را ثابت و اسرائیل را از تجاوزگری منصرف خواهیم کرد. دوران اعمال معادلات از سوی اسرائیل و واکنش با شکایت کردن به اتمام رسیده است. پاسخ تجاوز اسرائیل با آتش خواهد بود، زیرا اسرائیل جز زبان زور نمی‌فهمد.
معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: واکنشی که صورت گرفت ساده نبود، زیرا وضع اسرائیل در منطقه فلسطین اشغالی به موازات جنوب لبنان به مدت هفت روز با نگرانی و تنش و انتظار و توقف رفت و آمد و توقف کار مراکز آموزشی همراه بود و این یعنی که پاسخ ما بزرگ بوده است و آخرین ضربه که خودروی نظامی را هدف قرار داد آخرین مرحله واکنش ما بود در نتیجه می‌توانیم بگوییم مدت زمان واکنش یک هفته بود. امروز در برابر نقطه عطفی مهم هستیم. تهدید‌های اسرائیل دیگر سودی ندارد و می‌تواند هر قدر می‌خواهد به حمله و کشتار و غیر آن تهدید کند. مقاومت، قوی و آماده است و خودش را هر روز تقویت می‌کند و معتقد است راه حل با اسرائیل برای آزادسازی و حمایت جز با مقاومت نخواهد بود.
نعیم قاسم افزود: امروز لبنان بر دو ستون مقاومت و سازندگی استوار است و اگر می‌خواهیم که لبنان موفق باشد باید به اقتصاد و راه‌های عمران و سازندگی و مسائل اجتماعی از خلال دولت و شورای نمایندگان اهمیت دهیم. ما در مقاومتی که گزینه بازدارندگی در برابر اسرائیل را ثابت کرده و ثبات سیاسی و امنیتی را برقرار کرده است موفق شدیم. حالا باید به ستون دوم بپردازیم. مسئولان باید نقش خود را در بالابردن سطح اقتصادی و تلاش برای یافتن راه حل‌های لازم ایفا کنند. ما به عنوان یک حزب به صورت فعال در بحث بودجه و ارائه پیشنهاد مشارکت می‌کنیم.
وی در پایان گفت: بحران سوریه از سال 2011 روز‌های سختی را سپری کرد و شکر خدا سوریه در نهایت امر موفق شد، اما با همه تنش‌های موجود در منطقه، لبنان در سطح سیاسی و امنیتی باثبات است و این به برکت سه ضلعی ارتش، ملت و مقاومت به دست آمد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است