معرفی نسخهٔ تولیدی کراس‌اوور الکتریکی بایتون در نمایشگاه فرانکفورت


معرفی نسخهٔ تولیدی کراس‌اوور الکتریکی بایتون در نمایشگاه فرانکفورت

شرکت چینی بایتون سرانجام نسخهٔ تولیدی کراس‌اوور الکتریکی M-Byte خود را در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی کرده است اما مدتی طول خواهد کشید تا تولید این خودرو آغاز شود. هرچند طراحی ظاهری نسخهٔ تولیدی این کراس‌اوور الکتریکی نسبت به نسخهٔ کانسپت تعدیل شده است اما این موضوع خیلی گسترده نیست. به‌عنوان‌مثال دوربین‌های جانبی با آینه‌های سنتی... The post...

شرکت چینی بایتون سرانجام نسخهٔ تولیدی کراس‌اوور الکتریکی M-Byte خود را در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی کرده است اما مدتی طول خواهد کشید تا تولید این خودرو آغاز شود. هرچند طراحی ظاهری نسخهٔ تولیدی این کراس‌اوور الکتریکی نسبت به نسخهٔ کانسپت تعدیل شده است اما این موضوع خیلی گسترده نیست. به‌عنوان‌مثال دوربین‌های جانبی با آینه‌های سنتی جایگزین شده‌اند، تغییراتی در چراغ‌های جلو صورت گرفته، در طراحی سپرها بازنگری شده است و دستگیرهٔ درها نیز هم‌اکنون قابل‌دیدن هستند.

معرفی نسخهٔ تولیدی کراس‌اوور الکتریکی بایتون در نمایشگاه فرانکفورت

به لطف ویژگی‌هایی مثل خط سقف کم‌ارتفاع و بهینه‌سازی‌های آئرودینامیکی در طراحی بدنه مثل دماغهٔ کاملاً مسدود، دستگیرهٔ درهای یکپارچه و ستون C شناور که جریان هوا را در اطراف اتاق هدایت می‌کند، بایتون وعدهٔ ضریب آئرودینامیک بسیار رقابتی را برای این خودرو داده است.

معرفی نسخهٔ تولیدی کراس‌اوور الکتریکی بایتون در نمایشگاه فرانکفورت

اما بدون شک برجسته‌ترین ویژگی M-Byte صفحه‌نمایش خمیدهٔ 48 اینچی داخلی آن است که بزرگ‌ترین نمایشگر دنیا در یک خودروی تولیدی محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد این نمایشگر از نسخهٔ کانسپت بدون تغییر باقیمانده باشد؛ اما علاوه بر این، دو صفحه‌نمایش دیگر هم در کابین این ماشین تعبیه شده که شامل یک نمونهٔ هفت اینچی در میان غربیلک فرمان و یک نمونهٔ هشت اینچی بین صندلی‌های جلو می‌شود. در کنار این نمایشگرهای لمسی، از راه‌های دیگری مثل کنترل صوتی، حرکت از راه دور، تشخیص چهرهٔ راننده و دکمه‌های فیزیکی نیز می‌توان با خودرو تعامل داشت.

معرفی نسخهٔ تولیدی کراس‌اوور الکتریکی بایتون در نمایشگاه فرانکفورت

نسخهٔ پایهٔ M-Byte که دیفرانسیل عقب است، به یک موتور الکتریکی مجهز شده که روی محور عقب قرار گرفته و 272 اسب بخار قدرت دارد. انرژی موردنیاز این موتور توسط یک پکیج باطری 72 کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که بُرد 360 کیلومتری را برای خودرو فراهم می‌کند؛ اما نسخهٔ چهارچرخ محرک این کراس‌اوور چینی هم با دو موتور الکتریکی با مجموع قدرت 408 اسب بخار و باطری 95 کیلووات ساعتی ارائه می‌شود که با هر بار شارژ می‌تواند تا 435 کیلومتر را طی کند.

معرفی نسخهٔ تولیدی کراس‌اوور الکتریکی بایتون در نمایشگاه فرانکفورت

باطری‌های این خودرو را می‌توان با استفاده از شارژرهای AC با قدرتی بین 3.7 تا 22 کیلووات و همین‌طور شارژرهای سریع DC تا 150 کیلوواتی شارژ کرد. در صورت استفاده از شارژر 150 کیلوواتی، 80 درصد از باطری‌ها ظرف 35 دقیقه شارژ می‌شوند. قیمت این کراس‌اوور تمام الکتریکی در بازار اروپا بدون احتساب مشوق‌های دولتی از 45 هزار یورو آغاز می‌شود.

معرفی نسخهٔ تولیدی کراس‌اوور الکتریکی بایتون در نمایشگاه فرانکفورت

بایتون قصد دارد اولین نمونه‌های M-Byte را از اواسط سال آینده به خریداران چینی تحویل دهد و سپس در سال 2021 آن‌را در اروپا و آمریکای شمالی هم عرضه کند. این شرکت نوپای چینی می‌گوید پیش‌فروش کراس‌اوور الکتریکی خود در این دو بازار را در سال 2020 آغاز می‌کند. هرچند بایتون اطمینان دارد که می‌تواند سال آینده تولید M-Byte را در چین آغاز کند اما هنوز نتوانسته ساخت کارخانهٔ خود را در نانجینگ به پایان برساند. درهرحال بهتر است این استارتاپ چینی به وعده‌های خود عمل کند زیرا تاکنون بیش از 50 هزار سفارش از سراسر جهان دریافت کرده است.

معرفی نسخهٔ تولیدی کراس‌اوور الکتریکی بایتون در نمایشگاه فرانکفورت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان