40 درصد معابر همجوار با مدارس قزوین خط‌کشی شدند


40 درصد معابر همجوار با مدارس قزوین خط‌کشی شدند

قزوین - ایرنا - عملیات خط کشی 40 درصد از معابر مدارس قزوین انجام شده و سایر نیز تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید به پایان می رسد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: براساس نیازسنجی صورت گرفته از سوی اداره کل آموزش و پرورش قزوین، معابر ۱۵۰ مدرسه این شهر و نواحی منفصل آن به همراه سرعت گیرهای موجود در محل نیازمند اجرای عملیات خط‌کشی هستند که با توجه به اعمال محدودیت‌های ترافیکی در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، انجام این کار در نقاط هسته ای شهر قزوین از امشب آغاز خواهد شد.
سعید جهانگیری‌فرد افزود: این در حالی است که خط کشی معابر تمامی مدارس موجود در نواحی منفصل شهری مانند چوبیندر و مشعلدار و همچنین مدارس موجود در ناحیه سه شهری به اتمام رسیده است.
وی، اجرای طرح زمانبندی چراغ های راهنمایی ۵۷ تقاطع اصلی شهر به همراه شست وشوی آنها را از جمله برنامه‌های ستاد مهر شهرداری قزوین دانست و یادآور شد: همه ساله و با آغاز سال تحصیلی جدید برای زمان بندی چراغ‌ها و کنترل زمان آنها براساس ترافیک صبحگاهی اقدام و همزمان نیز عملیات تعمیر، تعویض و شست و شوی آنها توسط عوامل این سازمان به انجام می‌رسد.
به گفته وی، شست و شوی نرده خیابان و پل‌های هوایی به همراه تعویض برخی از تابلوهای فرسوده توسط یک تیم در حال انجام بوده و خط‌کشی طولی (محوری) خیابان‌ها و معابر عرضی مقابل مدارس قزوین نیز توسط ۲ تیم از ساعت ۲۳ تا ۵ بامداد صورت می‌پذیرد.
جهانگیری‌فرد به اجرای طرح عابریار مدارس از ۲۵ شهریورماه اشاره و تصریح کرد: این طرح همانند سال گذشته در چهار تقاطع اصلی شهر شامل عدل، خیام، پیغمبریه و شهرداری به مورد اجرا گذاشته خواهد شد و تا ۱۰ مهرماه نیز ادامه دارد.
این مسئول حوزه مدیریت شهری اضافه کرد: در طرح پلیس مدرسه نیز امسال همانند سال گذشته با توزیع ۱۰۰ دست لباس مخصوص شامل سوت، جلیقه، کلاه و پرچم و با هماهنگی مدیران مدارس، دانش آموزان هنگام خروج از مدرسه توسط پلیس مدرسه به همراه یک پلیس راهور هدایت می‌شوند.
۸۰۵۴*۳۰۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!