حلواپزان آستارا مسابقه دادند


حلواپزان آستارا مسابقه دادند

آستارا - ایرنا - مسابقه حلواپزی به منظور معرفی انواع این خوراکی شیرین و بومی، با شرکت بانوان علاقه مند در آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا روز پنجشنبه در پایان مسابقه حلواپزی در سالن کانون شطرنج این شهرستان گفت: این مسابقه برای دومین سال پیاپی با همکاری سازمان مردم نهاد بانوان خلاق آستارا و ۱۵ بانوی شرکت کننده برگزار شد و شرکت کنندگان، حلواهای دارای طعم ها و تزئین های مختلف را در خانه های خود پخته و اینجا برای داوری عرضه کردند.

وحید خاصی پور بیان کرد: سمیه مقتدر، نرگس ناظری و مهناز قبادی نیا به دلیل تهیه حلواهای با کیفیت و با تزئین زیبا، به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند و جوایزی به رسم یادبود به آنها اهدا شد.

وی افزود: تهیه حلوا و توزیع آن در بین هیات های عزاداری ماه محرم در آستارا از سال های دور رایج است و برای احیای دیگر سنت های بومی این شهرستان، برنامه ریزی و تلاش می کنیم.

بر اساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، ۱۷۰ نوع غذا و خوراکی محلی و سنتی در این استان شناسایی شده و بخش قابل توجهی از آن مربوط به آستاراست.

رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا اظهار کرد: چهار سازمان مردم نهاد علمی، اجتماعی و گردشگری، زیر نظر این اداره فعال است و مسئولان در برنامه های فرهنگی و هنری از ظرفیت آنها استفاده کنند.

خاصی پور گفت: افراد ۱۸ تا ۳۵ ساله علاقه مند به تاسیس سمن، برای دریافت مجوز به سامانه سازمان های مردم نهاد جوانان مراجعه و بعد از تاسیس، با این اداره همکاری کنند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»