استعلامات مربوط به راه اندازی واحدهای گلخانه ای در کرمان حذف شد


استعلامات مربوط به راه اندازی واحدهای گلخانه ای در کرمان حذف شد

کرمان - ایرنا- رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان گفت: بمنظور توسعه کشت‌های گلخانه ای تمامی استعلامات مربوط به راه اندازی واحدهای گلخانه ای در این استان حذف شده است.

به گزارش ایرنا، محسن کمال الدینی روز پنجشنبه در آیین کلنگ زنی احداث گلخانه هیدروپونیک در قائمیه رفسنجان افزود: در بحث صدور مجوز راه اندازی واحدهای گلخانه ای قبلا ۶ استعلام اخذ می شد که در برخی مواقع این استعلامات مانعی برای توسعه کشت های گلخانه ای بودند.

وی تصریح کرد: اما با پیگیری های لازم تمامی استعلامات مربوط به راه اندازی واحدهای گلخانه ای حذف شده و در حال حاضر مانعی برای توسعه کشت های گلخانه ای وجود ندارد.

کمال الدینی تصریح کرد: از زمانی که متقاضی به سازمان نظام مهندسی کشاورزی مراجعه می کند و درخواست پروانه راه اندازی گلخانه می دهد مجوز آن کمتر از ۲۰ روز صادر می شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد افزایش کشت های گلخانه ای باشیم که هرچه این کشت ها را از فضای باز به فضای بسته ببریم راندمان تولید محصول در واحد سطح افزایش یافته ضمن اینکه امنیت غذایی را نیز در بر دارد.

صدور مجوزبرای ۳۳ هزار متر مربع گلخانه در رفسنجان

در ادامه حسین رضایی مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان هم در این آیین گفت: یکی از کارهایی که می توان بهره وری را در بخش کشاورزی افزایش داد بحث ایجاد گلخانه ها است که در رفسنجان تاکنون برای ۳۳ هزار متر مربع مجوز راه اندازی گلخانه صادر کرده ایم.

وی بیان کرد: طرح گلخانه هیدروپونیک در قائمیه رفسنجان قرار است در زمینی به مساحت بالغ بر ۷ هزار و ۲۰۰ متر مربع و اعتبار ۵ میلیارد تومان با اشتغالزایی برای ۷ نفر احداث شود.

رضایی بیان کرد: این گلخانه کاملا اتوماتیک در نظر گرفته شده و کشت بدون خاک است و مزیت کشت های هیدروپونیک نسبت به کشت های خاکی این است که عملکرد را در واحد سطح افزایش می دهد به طوری که در هر هکتار با همان حجم آبی که در کشت های خاکی مصرف می شود بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن محصول می توان برداشت کرد.

رفسنجان با جمعیت بالای ۳۰۰ هزار نفر در ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

۷۴۳۳/ ۵۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک