پوتین از نورمحمدوف به عنوان پهلوان یاد کرد


پوتین از نورمحمدوف به عنوان پهلوان یاد کرد

مسکو – ایرنا – رئیس جمهوری روسیه با حبیب نورمحمدوف یا نورماگومدوف تنها قهرمان مسلمان سبک وزن مسابقات یو.اف.سی دیدار کرد و پس از درآغوش گرفتن او، از وی به عنوان ورزشکاری پهلوان یاد کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، در فیلمی که از این دیدار منتشر شده است، ولادیمیر پوتین در مخاچ قلعه پایتخت جمهوری داغستان روسیه دیده می شود که با حبیب نورمحمدوف، عبدالرحمان نورمحمدوف پدر این قهرمان و ولادیمیر واسیلیف رئیس جمهور این منطقه واقع در قفقاز شمالی دیدار کرده است.

براساس گزارش رسانه ها، پوتین پس از دیدار با گروهی از شبه نظامیان سابق داغستانی و خانواده‌های آنها در منطقه بوتلیخ داغستان در بیستمین سالروز دفع حمله گروه جنگجویان چچنی به رهبری شامیل بسایف رهبر کشته شده چچن‌ها به دیدار این ورزشکار رفت.

حبیب نورمحمدوف روز یکشنبه در سبک وزن مسابقات یو.اف.سی موفق شد با شکست داستین پویریه آمریکایی بار دیگر از عنوان قهرمان خود در هنرهای رزمی ترکیبی دفاع کند.

فینال رقابت‌های سبک وزن در ابوظبی امارات متحده عربی در حالی برگزار شد که نورمحمدوف ۳۰ ساله توانست با شگرد همیشگی خود یعنی تسلیم کردن حریفان با فنون خفه کردن بار دیگر به پیروزی برسد.
رئیس جمهوری روسیه ابتدا خطاب به عبدالرحمان محمدوف گفت که می خواهم پیروزی پسر شما را تبریک بگویم. مسابقه را کامل دیدم حبیب قدرتمند و مستحکم بود و مسابقه کاملا عادلانه پیش رفت.

پوتین که به ورزش های رزمی از جمله جودو آشنایی کامل دارد، افزود: حبیب تکنیک های خوبی بکار می‌برد و در انتها از تکنیک کلاسیک خفه کردن استفاده کرد البته به گلوی حریف خود فشار نیاورد، من از هر دو طرف این صحنه را دیدم، او با پهلوانی به پیروزی رسید.

قهرمان این روزهای روسها از آوریل ۲۰۱۸ با پیروزی برابر ال یاکینتو آمریکایی کمربند قهرمانی را بدست آورد و پاییز پارسال نیز با پیروزی مقابل کانر مکگرگور ایرلندی سرشناس ترین مبارز سبک وزن جهان از عنوان قهرمانی خود در آمریکا دفاع کرد.
نورمحمدوف اکنون با ۲۸ پیروزی و بدون شکست در صدر جدول سبک وزن یو.اف.سی قرار دارد و رکوردی را در اختیار دارد که تاکنون هیچ ورزشکاری در یو اف سی به آن دست نیافته است از این رو از این ورزشکار به عنوان مبارز بدون شکست نیز یاد می شود.
وی علاوه بر اینکه به نماد قدرت روس ها تبدیل شده است طرفداران زیادی نیز در بین مسلمانان جهان دارد چرا که او تنها مسلمانی است که در یو اف سی صاحب مقام شده است و همواره پیش از مسابقه و پس از پیروزی، خدا را یاد می کند و به نمادی برای نمایش قدرت مسلمانان در برابر مبارزان قدرتمند آمریکا یا دیگر کشورها تبدیل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا