امیر خجسته در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه تمام مشکلات موجود در کشور به خاطر عدم شفاف‌سازی است اظهار کرد: متأسفانه افراد زیادی خواستار عدم شفاف‌سازی آرا هستند زیرا منفعت خود را در این کار می‌بینند.

وی با اشاره به اینکه قیام اباعبدالله‌الحسین(ع) برای شفاف‌سازی بود افزود: فلسفه نهضت عاشورا اسکتبارستیزی و مبارزه با یزیدیان زمان است که امروز امریکا و اسرائیل در رأس آن هستند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) با شفاف‌سازی هدف ظالمان و غارتگران بیت‌المال را برملا کرد گفت: شفاف‌سازی یک امر اعتقادی و ریشه‌ای است که باید به آن توجه شود.

وی با تأکید بر اینکه شفاف‌سازی آرای نمایندگان در مجلس باید عملیاتی باشد و به امضا ختم نشود تصریح کرد: باید دید چرا برخی اصرار بر مخفی نگه داشتن آرای خود در مجلس دارند؟

خجسته با اشاره به اینکه در حال حاضر 140 نفر از نمایندگان در مجلس نامه شفاف‌سازی آرا را امضا کرده‌اند تأکید کرد: باید در شورای شهر و دولت نیز شفاف‌سازی رخ دهد.

وی با بیان اینکه شفافیت یعنی دست‌های پنهان و غارتگران بیت‌المال برملا شود اظهار کرد: مجلس باید قاطعانه ورود کند و دوفوریت یا یک فوریت این مهم تصویب شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شفاف‌سازی نباید در الفاظ خلاصه شود افزود: تمام کسانی که آلوده به فساد هستند با شفاف‌سازی آرا مخالفت می‌کنند.