رسانه های چین: سفر سرلشکر باقری ظرفیتی برای تقویت روابط دفاعی است


رسانه های چین: سفر سرلشکر باقری ظرفیتی برای تقویت روابط دفاعی است

پکن- ایرنا- رسانه های چین برای دومین روز ضمن بازتاب سفر سرلشکر باقری به این کشور از این سفر به عنوان ظرفیتی بزرگ برای توسعه و تقویت روابط دفاعی چین و ایران تعریف کردند.

تارنمای چینی خبرگزاری شینهوا روز جمعه گزارش کرد از دیدگاه روسای ستاد نیروهای مسلح چین و ایران، دو کشور دارای روابط دوستانه با زمینه های فراوان همکاری و اساس محکمی از مناسبات هستند.

گزارش می افزاید در جریان سفر سردار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به چین و دیدار وی با مقام های ارشد نظامی از جمله رییس ستاد کل نیروهای مسلح و معاون فرماندهی کل قوای این کشور، طیف وسیعی از مناسبات از جمله در عرصه های دفاعی و نظامی مورد رایزنی قرار گرفته است.

بنا به این گزارش طرفین بر این اعتقادند که اساس روابط دوستانه موجب نزدیکی تاریخی این دو کشور شده است و چین و ایران در بسیاری از عرصه ها با هم همکاری گسترده دارند و در زمینه نظامی و دفاعی نیز تبادل تجربه می کنند.

رسانه های چین: سفر سرلشکر باقری ظرفیتی برای تقویت روابط دفاعی است دیدار «وو جیمینگ» رییس دانشگاه دفاع ملی چین با سرلشکر باقری

گزارش ادامه می دهد که روابط مشارکتی راهبردی دو طرف که از سال ۲۰۱۶ میلادی پس از سفر «شی جین پینگ» رییس جمهوری و فرمانده کل قوای چین به ایران ایجاد شد، همچنان در مسیری ممتد در حال توسعه است.

روزنامه ارتش چین هم ضمن انتشار تصاویری از سرلشکر باقری آورده است از دیدگاه «شو چیلیانک» معاون کمیسیون مرکزی نظامی چین این کشور همواره روابط راهبردی را با ایران در نظر گرفته است و این را برای تعمیق همکاری ها و تامین امنیت و صلح منطقه ای مناسب و مفید می داند.

مقام های دو کشور بر اساس نوشته این روزنامه موافقت کرده اند در کنار عرصه های مختلف مناسبات، همکاری ها میان نیروهای مسلح نیز افزایش یابد و دوره های آموزشی میان آنها برگزار شود روابط نیروهای مسلح گسترش یابد.

رسانه های چین: سفر سرلشکر باقری ظرفیتی برای تقویت روابط دفاعی است سخنرانی سرلشکر باقری در دانشگاه دفاع ملی چین

در همین حال تارنمای ارتش آزادیبخش خلق چین ضمن انتشار تصویری از دیدار سردار باقری با معاون کمیسیون مرکزی نظامی چین که جانشین فرمانده کل قوای چین محسوب می شود در صدر صفحات خبری خود آورده است: ایران و چین دو کشور صلح دوست هستند.

گزارش تصریح می کند از دیدگاه سردار باقری دو کشور به دلیل مواضع بسیار نزدیک در بسیاری از مسایل می توانند سطح روابط نظامی و دفاعی را ارتقا دهند.

وی افزوده است ارتش های دو کشور می توانند در همه زمینه ها از جمله در حراست از صلح و امنیت منطقه ای نیز با یکدیگر همکاری کنند.

بنا به این گزارش مقام های ارشد نظامی دو کشور گفته اند برای پیشرفت های بیشتر در آینده و تبادل تجربیات و ایجاد آینده ای مشترک برای بشریت همکاری های قوی تری بنیان می نهند.

رسانه های چین: سفر سرلشکر باقری ظرفیتی برای تقویت روابط دفاعی است استقبال رسمی رییس ستاد ارتش چین از سرلشکر باقری و هیات همراه

گزارش تارنمای «چاینا میل» نیز در ارتباط با این سفر آورده است که سردار باقری دیدار مهمی نیز با «لی شو چنگ» رییس ستاد کل نیروهای مسلح چین داشته و به او گفته است که چهار دهه روابط بسیار قوی میان دو کشور وجود دارد و ارتش های دو کشور روابطی دوستانه و قوی دارند.

او گفت که ایران می داند دو کشور ریشه های عمیقی از روابط دارند و این موجب می شود تا همکاری های دفاعی و نظامی خوبی نیز داشته باشند این جزوی از دیگر قلمروهای همکاری دو کشور است.

رسانه های چین: سفر سرلشکر باقری ظرفیتی برای تقویت روابط دفاعی است دیدار سرلشکر باقری با معاون فرمانده کل قوای چین

مقام چینی نیز به سردار باقری گفت که سفر فرمانده ایرانی در راس یک هیات بلند پایه مسلما روابط راهبردی دو کشور را به شکلی سوق می دهد که باعث تعمیق مناسبات شود.

وی گفت که این سفر یک فصل جدید در روابط چین و ایران گشوده است.

گزارش می افزاید سردار باقری از یک پایگاه نیروی دریایی چین در شانگهای نیز بازدید می کند دو طرف درباره برنامه های رزمی و آموزشی و برگزاری تمرینات مشترک نیز رایزنی هایی کرده اند.

رسانه های چین: سفر سرلشکر باقری ظرفیتی برای تقویت روابط دفاعی است دیدار سرلشکر باقری و هیات همراه با رییس ستاد ارتش چین

سرلشکر محمدباقری روز چهارشنبه به منظور سفری سه روزه وارد پکن شد، دیدار با رییس ستاد مشترک ارتش چین، معاون کمیسیون نظامی این کشور که جانشین فرمانده کل قوا محسوب می شود، دیدار با رییس دانشگاه دفاع ملی چین و سخنرانی در جمع اساتید و دانشجویان این دانشگاه از جمله برنامه های سفر سرلشکر باقری به پکن بود.

سرلشکر باقری در شانگهای نیز قرار است از پایگاه نیروی دریایی بازدید کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا