عزاداری سالار شهیدان در کشور‌های مختلف


عزاداری سالار شهیدان در کشور‌های مختلف

خبرگزاری آریا- عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در سراسر جهان با برپایی مراسم عزاداری و سینه زنی ارادت قلبی خود را به قهرمان حماسه کربلا و یاران با وفای ایشان نشان دادند.

عزاداری سالار شهیدان در کشور‌های مختلف
خبرگزاری آریا- عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در سراسر جهان با برپایی مراسم عزاداری و سینه زنی ارادت قلبی خود را به قهرمان حماسه کربلا و یاران با وفای ایشان نشان دادند.
به گزارش خبرگزاری آریا، عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش در سراسر عالم در تاسوعای حسینی عزاداری می کنند.
مسلمانان و ارادتمندان به ساحت مقدس حضرت سید الشهداء (ع) در شب عاشورای حسینی با حضور در مساجد، اماکن و مراکز اسلامی در چندین شهر انگلیس عشق و ارادات خود را به سالار شهیدان و اصحاب با وفای ایشان ابراز داشتند.
در شب عاشورای حسینی در مرکز اسلامی انگلیس علاوه بر مسلمانان انگلیس و ایرانیان حاضر در این کشور، انبوه شیفتگان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام از کشورهای عراق، بحرین، لبنان، سوریه، افغانستان، پاکستان، هندوستان و برخی دیگر از کشورها زیر بیرق وحدت آفرین حسینی در این مرکز جمع شدند و ضمن سوگواری با آرمانهای والای شهیدان دشت کربلا تجدید پیمان کردند.
دلدادگان به ابا عبدالله الحسین(ع) در شب عاشورا در حسینیه مرکزی شهر «پاراچنار» به سر و سینه زدند.
پاراچنار مرکز قبیله ای کرم ایجنسی در شمال غرب پاکستان در حدود بیست کیلومتری مرز افغانستان است. بیش از نیمی از جمعیت آن را شیعیان تشکیل می دهند. شیعیان این شهر در گذشته به طور مداوم از سوی تکفیری‌ها مورد هدف قرار گرفتند.
همزمان با شب عاشورای حسینی شور و شکوه حسینی در عزاداری های مردم جمهوری آذربایجان موج می زند. عاشقان خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام اعم از مرد و زن ، پیر و جوان در شب عاشورا ی حسینی با حضور گسترده در آیین های عزاداری در ماتم شهدای کربلا بر سر و سینه زدند و با نوحه های سوزناک و عزاداری باشکوه جلوه زیبایی از دلباختگی به مولایشان را به نمایش گذاشتند.
آنچه امسال در عزاداری های مردم جمهوری آذربایجان مشهود است حضور قشرهای مختلف مردم بویژه نوجوانان و جوانان و بانوان حسینی در این آیین هاست که پرشکوهتر از سال های قبل در این مراسم حضور می یابند تا تداوم بخش مکتب همیشه جاوید عاشورای حسینی باشند .
شبکه تلویزیونی اللولوه در صفحه توئیتر خود تصاویری از نماز شب عاشورا در بحرین منتشر کرد و نوشت: بحرینی ها به رغم تدابیر امنیتی شدید رژیم آل خلیفه نماز باشکوهی را در شب عاشورا در منامه برگزار کردند و پس از آن با در دست گرفتن تصاویر آیت الله عیسی قاسم فریاد «لبیک یا حسین» سردادند.
تجمع بزرگ عاشوراییان در مرکز اسلامی مسکو آغاز شد. عزاداری بی وقفه شیعیان از غروب تاسوعا تا ظهر عاشورا ادامه دارد. همزمان با شب عاشورای حسینی ، تجمع بزرگ عاشوراییان با حضور هزاران تن از عاشقان و شیفتگان اباعبدالله الحسین (ع) ، و سخنرانی آیت الله فروغی از استادان اخلاق حوزه علمیه قم ، در مرکز اسلامی مسکو آغاز شد.
شیعیان پایتخت روسیه براساس سنتی دیرین از غروب تاسوعا تا ظهر عاشورا ، با شب زنده داری ، در عزای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران شهیدش ، بی وقفه عزاداری و سینه زنی می کنند. برگزاری نماز جماعت مغرب و عشای تاسوعا ، و نماز جماعت صبح و ظهر عاشورا ، سخنرانی مذهبی و اجرای تعزیه از برنامه های این گردهمایی بزرگ است.
همزمان با مرکز اسلامی ، عزاداران حسینی در 7 مسجد و حسینیه شهر مسکو ، از جمله مسجد خاتم الانبیاء ، حسینیه فاطمه الزهراء (س) و مسجد شیعیان ، در عزای سرور و سالار شهیدان ، سینه زنی و عزاداری می کنند.
از جمعیت 148 میلیون نفری روسیه ، بیش از 27 میلیون مسلمان هستند . همچنین در پایتخت روسیه ، بیش از یک میلیون نفر از شیعیان ، بویژه اتباع جمهوری آذربایجان و افغانستان ساکن مسکو ، در این ایام ، مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان را با شور حسینی برگزار می کنند. در دیگر جمهوری های مسلمان نشین روسیه از جمله داغستان ، تاتارستان ، باشقیرستان و منطقه قفقاز شمالی ، مراسم عزای اباعبدالله الحسین (ع) و شهدای دشت کربلا برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


امشب ماه صورتی را در آسمان ببنید