سناتور مورفی: جنگ یمن کابوس امنیت ملی آمریکاست


سناتور مورفی: جنگ یمن کابوس امنیت ملی آمریکاست

خبرگزاری آریا- ده‌ها هزار یمنی از جمله صد‌ها کودک جان خود را از دست خواهند داد چرا که سعودی‌ها و اماراتی‌ها تصمیم گرفته اند به وعده‌هایی که به آن تعهد داده اند عمل نکنند.

سناتور مورفی: جنگ یمن کابوس امنیت ملی آمریکاست
خبرگزاری آریا- سناتور آمریکایی: ده‌ها هزار یمنی از جمله صد‌ها کودک جان خود را از دست خواهند داد چرا که سعودی‌ها و اماراتی‌ها تصمیم گرفته اند به وعده‌هایی که به آن تعهد داده اند عمل نکنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از تلویزیون الجزیره، کریس مورفی سناتور دموکرات آمریکایی گفت: جنگ یمن به کابوسی برای امنیت ملی آمریکا تبدیل شده است و باید همه ابزار‌ها برای توقف آن به کار گرفته شود.
این سناتور آمریکایی بدون اشاره به اقدام کشورش در فروش تسلیحات به حکام آل سعود برای تهاجم به یمن، در عین حال گفت: آمریکا باید برای شکل گیری مذاکره به منظور حل و فصل سیاسی امور که به بحران یمن پایان دهد، مداخله کند!
سناتور دموکرات ضمن اتقاد از سیاست‌های دولت کنونی آمریکا در قبال یمن اذعان کرد موضوع ایران بر مذاکرات آمریکا با متحدانش در منطقه خلیج فارس سایه انداخته است.
کریس مورفی گفت: ده‌ها هزار یمنی از جمله صد‌ها کودک این ماه و ماه آینده و پس از آن جان خود را از دست خواهند داد، چرا که سعودی‌ها و اماراتی‌ها تصمیم گرفته اند به وعده‌هایی که به آن تعهد داده اند عمل نکنند. این یک موضوع اخلاقی است و ما باید هر روز آن را با سعودی‌ها و اماراتی‌ها مطرح کنیم. من با شما صادق هستم و به صراحت می‌گویم دولت کنونی آمریکا چنین کاری نمی‌کند. دولتی‌ها این مسئله را مطرح می‌کنند، ولی همزمان مسائل دیگری نیز روی میز دارند که در اولویت اول قرار دارد و بسیاری از این مسائل به ایران مرتبط است. ایران بر رایزنی‌ها و مذاکرات ما با شرکای خلیجی مان سایه انداخته است و تا زمانی که آن‌ها کاری انجام می‌دهند که ما از آنان می‌خواهیم در مورد ایران انجام دهند، به آنان اجازه می‌دهیم به تعهدات خود به سازمان ملل در مورد یمن عمل نکنند و این پذیرفتنی نیست.
این سناتور آمریکایی گفت: درک نمی‌کنم چرا سال‌ها چشمان خود را بر ترویج تفکر وهابیت از سوی عربستان که به امنیت ملی ما ضربه می‌زند بسته ایم.
مورفی ضمن اشاره به بازیگری ایران در منطقه، گفت: در عین حال ما از همه اقدامات خطرناکی که سعودی‌ها و اماراتی‌ها در طول سال‌ها در جهت متزلزل کردن منافع امنیت ملی ما انجام داده اند، چشم پوشی کرده ایم. من درک نمی‌کنم چگونه چشمان خود را بسته ایم در حالی که سعودی‌ها به مدت 20 سال وهابیتی را صادر کرده اند که سنگ بنای افراط گرایی بین المللی است.
سناتور دموکرات آمریکایی ضمن اشاره به حزب الله، تصریح کرد: گروه‌هایی سنی وجود دارند که چه بسا اگر سعودی‌ها برای ترویج چنین رویکردی در سراسر جهان تلاش نمی‌کردند، هرگز وجود نداشتند. ما تاکنون با سعودی‌ها حرف زده ایم اجازه دهید اکنون با ایرانی‌ها حرف بزنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!