صاحبان مقام تقوا محوری رفتار کنند


صاحبان مقام تقوا محوری رفتار کنند

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه کرمان گفت: کسانی که مقام دارند اما با خدا نیستند باید در چشم ما کوچک باشند، تقوا محوری رفتار کرده و خداوند را در تمام صحنه‌های زندگی مشاهده کنیم.

صاحبان مقام تقوا محوری رفتار کنند

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام‌ حسن‌ علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: حضرت‌ علی(ع) می‌فرمایند نکند کسانی که تقوای الهی دارند از سمت شما مورد تمسخر و کسانی که دارای القاب و عنواین هستند اما تقوای الهی را رعایت نمی‌کنند مورد تکریم و احترام قرار گیرند.
وی با بیان اینکه اگر این اصل در جامعه رعایت شود بسیاری از مشکلات حل می‌شد افزود: کسانی که مقام دارند اما با خدا نیستند باید در چشم ما کوچک باشند، تقوا محوری رفتار کرده و خداوند را در تمام صحنه‌های زندگی مشاهده کنیم.
امام جمعه کرمان با اشاره به اسلام با محوریت پیامبر(ص) و تحولاتی که اسلام به ‌وجود آورد بیان کرد: پیامبر(ص) سه محور اساسی را دنبال کردند که توانست جامعه‌ای پیشرو بسازند.
وی با بیان اینکه جامعه آن روز بسیار خشن بود و نخستین اصل پیامبر(ص) در این ماموریت سخت افزایش معرفت و بالا بردن شناخت جامعه آن روز بود تصریح کرد: حضرت علی(ع) در این رابطه این چنین فرموده است که پیامبر درهای بسته را گشود و حق و باطل را به مردم شناساند.
علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه در تاریخ بشریت انسان‌های سوء‌استفاده‌گر و ظالم از بی‌اطلاعی مردم استفاده کرده و دست به جنایت‌های بزرگی زدند بیان کرد: پیامبر(ص) در مقابل اینگونه افراد ایستاد و جلوی‌ آنها را گرفت و در جریان مسجد ضرار پیامبر(ص) مشخص کرد که عده‌ای با سوءاستفاده از جریان حق و مقدسات به دنبال مقاصد شر و ظلم هستند.
وی با بیان اینکه هر حرفی که ظاهر اسلامی داشته باشد مشخص نیست که واقعا چه هدفی را دنبال می‌کند گفت: پیامبر(ص) برای مسلمانان مشخص کرد که حواس مردم به مسائل درون جامعه اسلامی نیز باشد و آگاهی مردم باید اینقدر زیاد باشد تا حرف‌هایی که فقط ظاهر اسلامی‌ دارند را متوجه شوند.
امام جمعه کرمان با بیان اینکه پیامبر(ص) با افزایش آگاهی مردم توانست دل‌هایی را که سرشار از گناه بودند به سمت خداوند هدایت کند اظهارکرد: مسلمان‌ واقعی فریب ظاهر را نمی‌خورد، درک عمیق از موضوعات دارد و به ندای کمک هر کس جواب نمی‌دهد، بلکه زمانی که از نیت فرد آگاه شد جواب می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه محور دوم الگو‌سازی است و پیامبر در جامعه‌ آن روز الگوسازی کرد گفت: پیامبر(ص) اسوه حسنه‌ای است که در میان مردم الگو‌های محکمی در تمام سطوح ایجاد کرد و الگوسازی یکی از اصل‌های مهمی است که پیامبر(ص) توانست با آن جامعه را تغییر دهد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند