برچسب خبرساز «شهید»


برچسب خبرساز «شهید»

تهران- ایرنا- انتشار کلیپی از چسباندن برچسب شهید بالای عنوان یکی دو معبر در مرکز شهر تهران توسط یک جوان طی روزهای اخیر خبرساز شده و شهرداری پایتخت نیز در این زمینه موضع گرفته است.

به گزارش ایرنا فردی به صورت برنامه‌ریزی شده اقدام به فیلم گرفتن می‌کند و قصد دارد نشان دهد عنوان شهید از تابلوهای معابر توسط شهرداری حذف شده و او این اقدام را با چسباندن برچسب شهید در بالای نام چند کوچه در منطقه ۱۲ تهران جبران می‌کند.

این فرد که پیراهنی مشکی پوشیده همزمان با چسباندن برچسب شهدا که به گفته او ضد آب هم هست، صدای نوحه‌خوانی هم همزمان با این اقدام روی فیلمش گذاشته و در فضای مجازی منتشر کرده است.

کوچه های نمازی و معزی از جمله معابری است که در این فیلم، فرد مورد نظر برچسب قرمز رنگ شهید را بالای آن می‌چسباند.

پس از این اقدام مسئولان شهرداری تهران در این زمینه واکنش نشان دادند و اعلام کردند که کوچه های معزی و نمازی از معابر قدیمی منطقه ۱۲ محسوب می‌شوند که از قدیم، هیچگاه عنوان شهید نداشته‌اند.

در این زمینه شهرداری تهران نیز تصویر استعلام از بنیاد شهید را هم منتشر کرده و می‌گوید که تلاش زیادی شد هم از طریق نامه‌نگاری با بنیاد شهید و هم پیگیری محلی تا خانواده این ۲ شهید که در فیلم ادعا شده را بیابیم اما مشخص شد نام‌های این کوچه ها متعلق به شهدا نیست.

عکس شهدا را می‌بینیم، عکس شهدا عمل می‌کنیم

در همین زمینه غلامحسین محمدی مشاور شهردار و رییس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران نیز با انتشار مطلب و کلیپی در توییتر واکنش نشان داد و نوشت: «از چند روز پیش در فضای مجازی کلیپی با هشتگ #نشان_ابدی دست به‌ دست می‌شد که فردی (ان شالله با نیت خیر) در منطقه۱۲ تهران اقدام به برچسب‌گذاری عنوان مقدس شهید بر تابلو نام کوچه‌ها می‌نمود و اینگونه در ماه خون و قیام وظیفه مسئولان خاطی را راسا انجام می‌داد!».

وی ادامه داد:‌ واقعیت این است که عکس شهدا را می‌بینیم اما عکس شهدا عمل می‌کنیم. چه کسانی از این پروژه که متاسفانه مدتی است آغاز شده سود می‌برند؟
محمدی همچنین با انتشار کلیپی که آن را پاسخ به شایعه‌پراکنی‌ها خواند ادامه داد:‌ طبق استعلام رسمی عنوان مکان‌های مذکور (‌کوچه‌های یادشده در منطقه ۱۲)‌ اصولا نام شهدا نیستند.

واکنش شورایار محله

در بخشی از کلیپی که از سوی شهرداری منتشر شده دبیر شورایاری محله سیروس نیز با حضور در معابر ذکر شده عنوان می کند:‌ نام این معابر از گذشته بدون عنوان شهید بوده و نصب برچسب شهید روی آنها خود نوعی بی‌حرمتی به شهداست.

وی انتقاد می‌کند:‌ اینکه در ماه محرم با لباس مشکی و با پخش نوحه «شهدا شرمنده‌ایم» برچسب شهید را روی کوچه ای بگذاریم که از قدیم نام شهید نداشته و متعلق به هیچ شهیدی نیست، خود بی حرمتی به این عزیزان است.

دستور شهردار برای بررسی تابلو معابر

به گزارش ایرنا موضوع عنوان شهدا در تابلو معابر شهر تهران از چندی پیش خبرساز بوده به طوری که براساس اعلام مسئولان، شهردار تهران مردادماه امسال دستور بررسی عنوان همه معابر را داده است.

مسئولان شهری پس از بالاگرفتن این انتقادها و به دنبال بررسی های بیشتر اعلام کرده‌اند تنها تعداد بسیار محدودی از تابلوها بوده که در برخی مناطق عنوان شهید آنها یا در نتیجه آفتاب‌دیدگی و دیگر عوامل پاک شده یا در نتیجه سهل‌انگاری پیمانکار در سال‌های گذشته حذف و بررسی ها برای ترمیم آنها شروع شده است.

محمدی رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران همچنین چندی پیش اعلام کرد:‌ با تاکید شهردار تهران از مورخ ۲۰ مرداد به مناطق شهرداری دستور بررسی کلیه معابر شهر تهران و رفع و اصلاح اشکالات احتمالی در حک نام شهدای عزیز صادر شده و تاکنون حتی کمترین مغایرت‌ها رصد و اصلاح گردیده؛ ملت ایران مدیون خون پاک شهیدان است و این کمترین خدمت ماست.

شهروندان مغایرت‌ها را اطلاع دهند

همچنین ۲۱ شهریورماه جاری نیز شهرداری تهران از شهروندان خواست هرگونه مغایرت در درج عنوان مقدس «شهید» در تابلوهای نامگذاری معابر سطح شهر را اطلاع دهند.

مرکز ارتباطات شهرداری تهران اعلام کرد:‌ اخیرا تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که حاکی از عدم درج عنوان مقدس «شهید» در تعداد اندکی از معابر پایتخت بود و واکنش تعدادی از شهروندان عزیز تهرانی را نیز در پی داشت.

در اطلاعیه این مرکز آمده بود: پیرو برخی اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر عدم درج عنوان مقدس شهید در تعداد اندکی از معابر مزین به نام شهدا، شهرداری تهران از ۲۰ مردادماه با پیگیری مجدانه شهرداران مناطق نسبت به بررسی این موارد اقدام کرد و تمام معابری که نیاز به اصلاح داشتند، به‌سرعت مورد رسیدگی قرار گرفت.
براساس این گزارش با وجودی که این موارد بسیار اندک بوده و عموما با تابلوهای پرچمی نصب شده در سال‌های گذشته مرتبط هستند، اما مقرر شد هرگونه مغایرت در پایش‌های دوره‌ای مورد بررسی قرار گیرد.
شهرداری تهران در این اطلاعیه از شهروندان خواسته با مشاهده کوچک‌ترین مغایرت در خصوص عناوین معابر مزین به نام شهدای والامقام، سریعا موضوع را از طریق سامانه ١٣٧ اطلاع‌رسانی کنند تا پس از بررسی در کمترین زمان ممکن اقدام لازم نسبت به اصلاح صورت پذیرد.

تهرام/۹۵۳۵/ ۱۰۰۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی