امید کشتی همدان نا امید شد


امید کشتی همدان نا امید شد

همدان- ایرنا- ناکامی کشتی گیران همدانی در انتخابی تیم ملی کشتی آزاد امید اعزامی به رقابت های جهانی، بازهم این استان را حسرت رسیدن به ترکیب اصلی باقی گذاشت.

رقابت های انتخابی درون اردویی تیم ملی کشتی آزاد امید دیروز (جمعه) در محل خانه کشتی محمد بناء مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد.

دانیال شریعتی نیا در وزن ۹۷ کیلوگرم، جمال خدابنده لو در وزن ۷۴ کیلوگرم و سجاد چهاردولی در وزن ۷۰ کیلوگرم نمایندگان همدان در این رقابت ها بودند.

با وجود اینکه هر سه کشتی‌گیر همدانی در رقابت های قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی عملکرد درخشانی داشتند اما در این مسابقات ضعیف حاضر شده و نتوانستند به دوبنده تیم ملی برسند.

نتیجه عجیب برای شریعتی

دانیال شریعتی در حالیکه موفق شده بود در مسابقات قهرمانی کشور با اختلاف حریفان خود را شکست دهد اما در انتخابی تیم ملی ضعیف ظاهر شد.

شکست این کشتی گیر سنگین وزن مقابل مجتبی گلیچ حریف مازنی باعث شد تا دوبنده اصلی تیم ملی در رقابت های جهانی را از دست بدهد.

این کشتی گیر همدانی تیرماه امسال در رقابت های قهرمانی کشور توانست با برتری ۱۰ بر صفر مقابل میثم عبدلی از تهران بر سکوی نخست قرار بگیرد.

شریعتی در دیدار ماقبل فینال قهرمانی کشور نیز مجتبی گلیچ از مازندران را مغلوب ساخته بود.

هیچ گاه تصور نمی شد که کشتی گیر باتجربه همدانی این چنین در میدان مسابقه انتخابی تیم ملی زمین گیر شود و از حضور در رویداد جهانی بازبماند.

البته شکست جمال خدابنده لو و سجاد چهاردولی دیگر کشتی گیران همدانی در انتخابی تیم ملی نیز پازل ناکامی های کشتی همدان در این رویداد را تکمیل کرد.

رقابت های جهانی مهمترین رویداد کشتی رده سنی امیدها به شمار می رود و همدانی ها در آزمون انتخابی تیم ملی موفق به کسب سهمیه این مسابقه مهم نشدند.

تکرار ناکامی ها

خیلی ها امیدوار بودند که انتخابی تیم ملی همراه با درخشش نمایندگان همدان و پایان دادن به ناکامی ها باشد.

کشتی همدان سالهاست که رنگ دوبنده های اصلی تیم ملی را به خود ندیده و همواره در حسرت عضویت در تیم های کشورمان باقی مانده است.

میثم مصطفی جوکار و محمد سلطانی آخرین بازماندگان مدال آوری برای کشتی همدان در عرصه های بین المللی بودند و پس از آن مدال شاخصی نصیب همدان نشد.

خیلی ها در این سال ها تاکید کردند که کشتی همدان نیاز به خانه تکانی گسترده و پوست اندازی فنی دارد.

با وجود تغییرات در راس هیات کشتی استان، اما تغییری در سیستم مدیریتی و فنی صورت نگرفت و همچنان از نسل های گذشته برای سپردن امور استفاده شد.

حتی در مباحث فنی نیز تحولی ایجاد نشد و دلخوشی ها به سمت همین چند کشتی گیر سوق یافت.

برخی امیدوار بودند که دانیال شریعتی که هم اکنون به سطح تجربه و فنی لازم رسیده و پشت خط رده بزرگسالان قرار گرفته است، بتواند بارقه های امید را در دل کشتی همدان زنده کند.

دانیال با ناکامی در مسابقات انتخابی تیم ملی، مهمترین مسابقه زندگی ورزشی خود در رده سنی امید را از دست داد و حالا باید منتظر میادین بعدی باشد.

واکنش در برابر ناکامی ها

شکستگی کشتی همدان در انتخابی تیم ملی امید باعث شد تا حمیدرضا یاری رئیس هیات کشتی این استان واکنش تندی نشان دهد.

هر چند واکنش وی و نقد از این نتایج کسب شده نمی تواند مسیر مدیریتی وی در ماه های اخیر را پاک کند؛ چرا که کشتی استان به لحاظ سیستمی چه فنی و حتی نظارتی با مشکل مواجه است.

بازگشت همان چهره های تکراری گذشته در بدنه هیات کشتی باعث شده تا این سیستم همچنان پایدار بماند و کشتی نتواند در مهمترین میدان ملی که همان انتخابی برای رسیدن به دوبنده اصلی تیم ملی است، موفق عمل کند.

یاری باید با درس گرفتن از ناکامی های گذشته، مدارا کردن با افراد ضعیف و ناکارآمد در کشتی را کنار بگذارد و شیوع تغییر برای تحول را به اجرا بگذارد؛ زیرا وی که پیشتر قول حضور در المپیک دوره آینده را داده، با این شیوه نمی تواند کشتی را به هدفش برساند.

هر چند نمی توان از زحمات و تلاش وی برای اعتلای کشتی استان چشم پوشی کرد و سامان بخشیدن به کشتی شهرستان ها و همدلی ایجاد شده در خانواده کشتی از دستاوردهای وی است اما همگان از کشتی مدال و قهرمانی می خواهند.

تاسف از نتایج ضعیف

رئیس هیات کشتی همدان با ابراز تاسف از نتایج کسب شده، گفت: متاسفم که نتایج ضعیف رقم خورد و نیاز به بازنگری اساسی است.

یاری افزود: در انتخابی تیم ملی سجاد چهاردولی با وجود اینکه چنین میادینی را کمتر تجربه کرده بود، خوب کشتی گرفت و اطمینان می دهم یکی از مهره های خوب در آینده می شود.

وی بیان کرد: جمال خدابنده لو هرچند تجربه کمی داشت اما اگر اراده می کرد، به دوبنده تیم ملی می رسید.

یاری با انتقاد گسترده عملکرد دانیال شریعتی نیا گفت: این کشتی گیر با وجودی که حریفان خود را پیش از این در مسابقات قهرمانی کشور شکست داده بود، در انتخابی تیم ملی خوب کار نکرد.

وی اضافه کرد: شریعتی به لحاظ ذهنی بازنده مسابقه با گلیچ بود و فکر می کرد همانند قهرمانی کشور از پیش برنده است و دانیال شریعتی نیا که باید بگویم متاسفم که خودش حق خودش رانتوانست بگیرد. دانیال باید اراده اش را قوی کند در غیر اینصورت موفق نخواهدشد.

رئیس هیات کشتی همدان افزود: از فدراسیون درخواست کرده ام که این وزن بازنگری شود.

وی با اشاره به برگزاری اردوی آماده سازی تیم بزرگسالان همدان گفت: کشتی گیرانی که تعصب ندارند، باید روی تشک نروند و نباید این نفرات اعزام شوند.

یاری خاطرنشان کرد: مربیان به عنوان بازوان سازنده کشتی استان باید بیشتر همت کنند تا بتوانیم در سطوح بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

رئیس هیات کشتی همدان انتقادها را وارد دانست و گفت: انتقادها در این ناکامی طبیعی و منطقی است.

۷۵۲۰/۲۰۹۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...