بیوگرافی خاویر باردم و همسرش + معرفی فیلم های معروف و اطلاعات زندگی شخصی هنری


خاویر باردم Javier Bardem یکی از بازیگران اسپانیایی معروف است که خودش و همسرش پنه لوپه کروز اولین بازیگران اسپانیایی هستند که جایزه اسکار را دریافت کرده اند. خاویر باردم در بهار سال 1969 در جزایر قناری به دنیا آمده است. او از نسل بازیگرانی است که اغاز کننده سینمای مدرن اسپانیا هستند. او برادرش … نوشته بیوگرافی خاویر باردم و همسرش + معرفی فیلم های...

بیوگرافی خاویر باردم و همسرش + معرفی فیلم های معروف و اطلاعات زندگی شخصی هنری

خاویر باردم Javier Bardem یکی از بازیگران اسپانیایی معروف است که خودش و همسرش پنه لوپه کروز اولین بازیگران اسپانیایی هستند که جایزه اسکار را دریافت کرده اند. خاویر باردم در بهار سال 1969 در جزایر قناری به دنیا آمده است. او از نسل بازیگرانی است که اغاز کننده سینمای مدرن اسپانیا هستند. او برادرش کارلوس و خواهرش مونیکا، نوه بازیگر زن مشهور اوایل قرن 20 اسپانیا، متیلده مونیوس هستند و پدربزرگ آنها رافائل هم کارگردان بود.

چیکده بیوگرافی

نام: خاویر آنجل انسیناس باردم (Javier Ángel Encinas Bardem)متولد: ۱ مارس، ۱۹۶۹ (۱۰ اسفند ۱۳۴۷)سن: ۴۹ سالمحل تولد: لاس پالماس، جزایر قناری، اسپانیاقد: ۱۸۱شغل: بازیگروضعیت تأهل: متأهل (همسر: پنه لوپه کروز)

بیوگرافی خاویر باردم

مادر او پیلار و دایی او خوآن آنتونیو در سینما فعالیت داشتند. پدر او خوزه کارلوس انسیناس تاجر بود و اجداد او در کوبا متولد شده بودند. وقتی که خاویر کودک بود پدر و مادرش از هم جدا شدند و پیلار با فرزندانش از جزایر به پایتخت اسپانیا نقل مکان کرد. پیشینه خانوادگی خاویر در دران کودکی او بسیار تاثیر داشت و او در سن 6 سالگی در نخستین فیلمش که تقلب نام داشت بازی کرد.

بیوگرافی خاویر باردم و همسرش + معرفی فیلم های معروف و اطلاعات زندگی شخصی هنری

علاقه به نقاشی

او اصلا به حرفه بازیگری فکر نمی کرد و سرگرمی اصلی اش نقاشی بود. او در دوره های نقاشی شرکت کرد و حرفه نقاشی را پسندید. به هنرستان رفت و در کنار آن بازیگری هم می کرد تا هزینه تحصیلش فراهم گردد. ولی خیلی زود متوجه شد که می تواند در بازیگری بسیار معروف شود و به همین دلیل بازیگری را دنبال کرد.

بیوگرافی خاویر باردم و همسرش + معرفی فیلم های معروف و اطلاعات زندگی شخصی هنری

اولین فیلم در سن 20 سالگی

او در سن ۲۰ سالگی به خاطر مادرش به فیلم “سال‌های لولو” (The Ages of Lulu) دعوت شد که اولین فعالیت جدی او بود. این بازیگر جوان توجه کارگردان فیلم یعنی بیگاس لونا را به خود جلب کرد و در نتیجه به کار بعدی او یعنی “خامون خامون” (Ham, Ham) دعوت شد. این کمدی نه تنها در اسپانیا بلکه در فستیوال ونیز هم مورد توجه قرار گرفت و این بازیگر جوان نامزد جایزه شیر نقره‌ای شد.

بیوگرافی خاویر باردم و همسرش + معرفی فیلم های معروف و اطلاعات زندگی شخصی هنری

آشنایی با پنه لوپه کروز

لازم به ذکر است که خاویر اولین بار در این فیلم پنه لوپه کروز را ملاقات کرد. اما آن‌ها رابطه عاشقانه نداشتند زیرا کروز تنها ۱۶ سال داشت و به تازگی این حرفه را آغاز کرده بود.

بیوگرافی خاویر باردم و همسرش + معرفی فیلم های معروف و اطلاعات زندگی شخصی هنری

فیلم های موفق

این بازیگر پس از حضور در این فیلم‌ها توسط کارگردان‌ها به فیلم‌های موفق دیگر هم دعوت شد: توپ‌های طلایی (Golden Balls)، دهان دهان (Mouth to Mouth)، در میان پاهایت (Between Your Legs) و خلسه (Éxtasis). اما این بازیگر برای بازی در فیلم‌های انگلیسی زبان و موفقیت بین المللی باید زبان انگلیسی خود را تقویت می‌کرد. سرانجام در سال ۱۹۹۶ بود که هموطن هالیوودی او باردم را به پروژه “رقص با شیطان” (Dance with the Devil) دعوت کرد.

او در جوانی در نقش مردان زن باره و یا عشاق ظاهر می‌شد اما بعدها این تصویر را کنار گذاشت.

خاویر موردتوجه هالیوود قرار گرفت و در آغاز هزاره جدید در فیلمی نقش آفرینی کرد که او را به عنوان یک بازیگر درام به همه شناساند. خاویر برای بازی در درام “پیش از آنکه شب برسد” (Before Night Falls) از جولیان اشنابل در نقش شاعر همجنسگرایی به نام رینالدو آرناس در اسکار ۲۰۰۱ و گلدن گلوب نامزد دریافت بهترین بازیگر مرد شد اما هیچ کدام از جوایز را دریافت نکرد.

پس از اکران این فیلم آل پاچینو به این بازیگر زنگ شد و بازیگری او را تحسین کرد. خاویر هنوز هم صدای ضبط شده بت بازیگری خود را نگه داشته است.

این بازیگر همچنان این مسیر را ادامه داد و به موفقیت‌های بیشتری رسید: کمدی تراژدی “دوشنبه‌ها در آفتاب” (Mondays in the Sun)، “دریای درون” (The Sea Inside)، درام تاریخی “اشباح گویا” (Goya’s Ghosts). خاویر برای هر کدام از این نقش‌ها برای مدت زمان طولانی خود را آماده کرد و توانست اجرای کاملاً متفاوتی نشان دهد. به همین دلیل است که فیلم‌های او توجه منتقدین را به خود جلب کرده و او اغلب یا نامزد جایزه گویا می‌شود و یا فستیوال کن.

بیوگرافی خاویر باردم و همسرش + معرفی فیلم های معروف و اطلاعات زندگی شخصی هنری

بازی در فیلم جایی برای پیرمردها نیست

او در سال ۲۰۰۷ در تریلر “جایی برای پیرمردها نیست” (No Country for Old Men) به کارگردانی برادران کوئن به خوبی توانست در نقش یک قاتل دیده شود. این بازیگر که در ابتدا از فیلمنامه خوشش آماده بود بعدها متوجه شد که فیلم پر از صحنه‌های خشن و خون آلود است. با این حال باردم هنوز به انگلیسی مسلط نبود و نمی‌توانست به خوبی از پس نقش بربیاید. اما تولیدکنندگان او را متقاعد کردند که نقش را بازی کند، نتیجه این نقش دریافت جایزه اسکار بود.

بیوگرافی خاویر باردم و همسرش + معرفی فیلم های معروف و اطلاعات زندگی شخصی هنری

جایزه بازیگران منتخب آمریکا

باردم به عنوان اولین بازیگر اسپانیایی توانست جایزه بازیگران منتخب آمریکا را دریافت کند. او همچنین در خیابان مشاهیر هالیوود در لس آنجلس ستاره خود را دریافت نمود.

فیلم موفق دیگر این بازیگر “بخور، عبادت کن، عشق بورز” (Eat Pray Love) است که در کنار برد پیت و جولیا رابرتز در آن حضور پیدا کرد. فیلم برداری این فیلم در بالی انجام گرفت و با تحسین همگان مواجه شد.

بازی در جیمز باند

باردم در فیلم‌های جیمز باند هم حضور موفقی داشت. او در سال ۲۰۱۲ در فیلم “اسکای فال” (Skyfall) جیمز باند که به مناسبت پنجاهمین سالگرد این چندگانه ساخته شد، نقش آفرینی داشت. خاویر در نقش دشمن جیمز باند – نقش منفی فیلم ظاهر شد. نقش خاویر یک مأمور بازنشسته است که به دلایل شخصی از مأمور ۰۰۷ انتقام می‌گیرد.

ظاهر او

خاویر باردم ظاهر بسیار خشنی دارد. او ۱۸۱ سانتی متر قد دارد، هیکلش عضلانی است و پرمو می‌باشد. او از جوانی عضلات خود را حفظ کرده است: او در کنار تحصیل در هنرستان در تیم راگبی هم بازی می‌کرد. او حتی به تیم ملی اسپانیا هم وارد شد و در چندین مسابقات بین المللی حضور داشت.

برخی از مخاطبین معمولاً این سؤال‌ها را می‌پرسند: چه بر سر بینی این بازیگر آمده؟ آیا ظاهر طبیعی‌اش چنین است با بینی‌اش شکسته؟ او در مصاحبه‌ها گفته که بینی‌اش طی یک دعوا در بار شکست. این اتفاق در سال‌های ۹۰ رخ داد که حرفه بازیگری خود را تازه آغاز کرده بود.

جالب است بدانید که او در هالیوود بدل دارد. یکی از بدل‌های او جفری دین مورگان آمریکایی است. او به دلیل بازی در سریال‌های بخش فوریت‌های پزشکی (ER)، آناتومی گری (Grey’s Anatomy) و مردگان متحرک (Walking) به شهرت رسید. بدل دیگر او رابرت داونی جی آر است که اگرچه کاملاً شبیه او نیست اما در برخی تصاویر شباهت‌های بسیاری بین آن‌ها دیده می‌شود.

زندگی شخصی

خاویر باردم برخلاف ظاهر جذاب اش هرگز آنقدرها زن باره نبوده است. اولین رابطه عاشقانه او ۱۰ سال طول کشید. او در فیلمبرداری “خامون خامون” با مترجم فیلم کریستینا پلز آشنا شد. او به خاویر انگلیسی یاد می‌داد، آن دو آنقدر عاشق هم شدند که دیگر با هم زندگی می‌کردند. اما رابطه‌شان به ازدواج ختم نشد و از هم جدا شدند.

دومین رابطه خاویر هم در طی فیلم برداری یک فیلم آغاز شد. او در فیلم برداری فیلم “دریای درون” با ماریا بلن رودو گارسیا پوررو که یک زن متأهل و مادر چهار فرزند بود، رابطه‌ای را آغاز کرد. اما پس از پایان فیلم برداری رابطه آن‌ها نیز به پایان رسید. او اغلب از تنهایی و درک نشدن توسط زنان گله می‌کرد.

اما سرانجام شانس به او روی آورد. او در سال ۲۰۰۷ و در صحنه فیلم “ویکی کریستینا بارسلونا” (Vicky Cristina Barcelona) با بازیگر اسپانیایی پنه لوپه کروز آشنا شد. آن‌ها پس از سال‌ها دوستی سرانجام به هم علاقه مند شده و نامزد شدند.

اظهار عشق خاویر به پنه لوپه در نوع خودش جالب بود. این اتفاق در جریان فستیوال فیلم کن رخ داد که خاویر هنگام دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد برای فیلم “بیوتیفول” (Biutiful) به روی صحنه رفت و اظهار عشق کرد. حضار او را تشویق کردند و پنه لوپه هم از دور برای او بوسه فرستاد.

آن‌ها در سال ۲۰۱۰ در باهاما مراسم ازدواج خود را جشن گرفتند. یک سال بعد پسرشان لئوناردو و دو سال بعد دخترشان لونا به دنیا آمد.محبوبترین پیراهن های مردانه با 30% تخفیف بیشتر روی سبد!

خاویر باردم در امروز

خاویر باردم در سال ۲۰۱۶ به فیلم “دزدان دریایی کارائیب: مردان مرده هیچ داستانی نمی‌گویند” (Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales) دعوت شد. او در این فیلم داستان کاپیتان برندا را ایفا کرد. کریستف والتز، قهرمان تریلرهای تارانتینو هم برای این نقش تست داد اما کارگردان‌ها خاویر را ترجیح دادند.

فیلم شناسی

خامون خامون، Ham, Ham) – ۱۹۹۲)توپ‌های طلایی، Golden Balls) – ۱۹۹۳)جسم زنده ،Live Flesh) – ۱۹۹۷)پیش از آنکه شب برسد، Before Night Falls) – ۲۰۰۰)دریای درون، The Sea Inside) – ۲۰۰۴)وثیقه ، Collateral) – ۲۰۰۴)اشباح گویا ، Goya’s Ghosts) – ۲۰۰۶)جایی برای پیرمردها نیست، No Country for Old Men) – ۲۰۰۷)ویکی کریستینا بارسلونا، Vicky Cristina Barcelona) – ۲۰۰۸)بیوتیفول، Biutiful) – ۲۰۰۹)بخور، عبادت کن، عشق بورز، Eat Pray Love) – ۲۰۱۰)اسکای فال، Skyfall) – ۲۰۱۲)به سوی شگفتی، To the Wonder) – ۲۰۱۲)مشاور، The Counselor) – ۲۰۱۳)عقرب عاشق، Scorpion in Love) – ۲۰۱۳)اتوماتا، Autómata)- ۲۰۱۴)تیرانداز، The Gunman) – ۲۰۱۴)آخرین چهره، The Last Face) – ۲۰۱۶)مادر، Mother!) – ۲۰۱۷)پابلوی عاشق، Loving Pablo) – ۲۰۱۷)دزدان دریایی کارائیب: مردان مرده هیچ داستانی نمی‌گویند، Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales) – ۲۰۱۷)

10 فیلم برتر با بازی و اجرای خاویر باردم

خاویر باردم بازیگر اسپانیایی قطعا معروف ترین نسل بازیگری از بین همدوره های خود است که با اجراهای متنوع خود توانسته مانند آفتاب پرست قابلیت تغییر شخصیت هایش را به رخ همه بکشد. تماشاگران با هر فیلمی که از او دیده اند شاهد تحول ذهنی و جسمی اش بوده اند و دلیل این مدعا جوایزی است که او از جشنواره های معتبر جهانی دریافت کرده است.

وی در خانواده ای مشهور و پرمشغله در جزایر قناری به دنیا آمد. مادر وی پیلار باردم، یک بازیگر و پدرش خوزه کارلوس انسیناس یک تاجر بود. والدین باردم اندکی پس از تولد وی از یکدیگر جدا شدند. مادرش وی را به تنهایی بزرگ کرد. باردم از نسل یک خانوادهٔ سینمایی است. پدربزرگش رافائل باردم و مادربزرگش ماتیلد مونز سامپدرو هر دو از پیشروان سینمای اسپانیا بودند. برادر و خواهر وی، کارلوس و مونیکا، نیز بازیگر هستند. باردم توسط مادربزرگش طبق تعلیمات کاتولیکی پرورش یافت. خانوادهٔ او همچنین دستی هم در سیاست داشته‌اند؛ دایی او، خوان آنتونیو، به خاطر فیلمهای ضد فاشیستی توسط ژنرال فرانکو به زندان افکنده شد.

این بازیگر سینمایی که از خانواده ای سینمایی برخواسته در یکی از مصاحبه های اش گفته: “این جایزه ها برای آوردن مردم به سینما مهم استو تنها معنی اصلی هر جایزه ای همین است. “

فهرست زیر دربرگیرنده بازی ها و اجراهای موفق آمیز خاویر باردم است.

آنتوان چیگور در “جایی برای پیرمردها نیست” به کارگردانی جوئل و ایتن کوئن

بیوگرافی خاویر باردم و همسرش + معرفی فیلم های معروف و اطلاعات زندگی شخصی هنری

باردم با این فیلم برندهٔ جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، برندهٔ جایزهٔ گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و برندهٔ جایزهٔ بفتای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. آنتون چیگور (خاویر باردم) آدمکش بی رحم برای پیدا کردن دوبارهٔ پول‌ها اجیر می‌شود. در ابتدای فیلم او را دیده‌ایم که برای فرار از دست پلیس یکی از ماموران نگهبان را به قتل رسانده و سپس برای سرقت یک ماشین، رانندهٔ آن را به وسیلهٔ کپسولی که معمولاً برای کشتن گاوها به کار می‌رود به قتل رسانده. اکنون او به کمک یک فرستندهٔ رادیویی که در میان کیف پول جاسازی شده در تعقیب پول‌ها به راه می‌افتد. شبی که به متل ماس می‌رسد، چند مکزیکی را که در تعقیب ماس کمین کرده‌اند با تیراندازی از پا در می‌آورد، سپس در جستجوی پول دریچهٔ کانال هوا را با سکه‌ای باز می‌کند و درمی یابد که ماس پیش از او با برداشتن پول‌ها از آنجا گریخته.

رامون سمپردو در “دنیای درون” به کارگردانی آلخاندرو آمنابار

بیوگرافی خاویر باردم و همسرش + معرفی فیلم های معروف و اطلاعات زندگی شخصی هنری

باردم نامزد-جایزهٔ گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد درام شد. دریای درون اقتباسی از زندگی واقعی رامون سمپدرو ملوان جوانی است که در یک حادثه دچار شکستگی استخوان گردن و قطع نخاع می‌شود. او به مدت ۲۹ سال تلاش کرد دادگاه حق مرگ آسان را برای او به رسمیت بشناسد تا او بتواند به زندگی خود پایان دهد.

رائول سیلوا در “اسکای فال” به کارگردانی سام مندس

بیوگرافی خاویر باردم و همسرش + معرفی فیلم های معروف و اطلاعات زندگی شخصی هنری

باردم با این فیلم کاندیدای بهترین بازیگر مکمل مرد شد. جیمز باند طی تعقیب و گریزی نفس‌گیر در استانبول، به اشتباه مورد هدف همکار خود ایو قرار می‌گیرد. از نظر سازمان جاسوسی انگلستان (MI6) باند مرده به حساب می‌آید، تا زمانی که خود را نشان می‌دهد، اما با برخورد سرد مامور M (جودی دنچ) روبرو می‌شود. گویا توطئه‌ای در میان است. باند برای پیدا کردن یک هارد دیسک حیاتی به سراسر جهان فرستاده می‌شود در حالی که در پس تمام توطئه‌ها یک تروریست رایانه‌ای به نام رائول که از ماموران سابق MI6 است، قرار دارد.

آکسبال در “بیوتیفول” به کارگردانی آلخاندرو گونزالز اینیاریتو

بیوگرافی خاویر باردم و همسرش + معرفی فیلم های معروف و اطلاعات زندگی شخصی هنری

این فیلم موفق شد در دو رشتهٔ بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان و بهترین بازیگر مرد کاندیدای جایزه اسکار سال ۲۰۱۰ شود. همچنین خاویر باردم برای این فیلم برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم کن شد در حالی‌که خودِ فیلم هم نامزدِ دریافت نخل طلایی بود.آکسبال (خاویر باردم) در یک خانه رو به ویرانی همراه با دو فرزند کوچکش، آن و متیو زندگی می‌کند. او از همسرش، مارامبرا که از اعتیاد به الکل و اختلال دوقطبی رنج می‌برد جدا شده است و به جز برادرش تیتو خانواده دیگری ندارد.

سانتا در “دوشنبه در آفتاب” به کارگردانی فرناندو لئون د آرانوا

بیوگرافی خاویر باردم و همسرش + معرفی فیلم های معروف و اطلاعات زندگی شخصی هنری

سانتا، خوزه و همسرش آنا، آمادور و تنهایی اش، لینو و خانواده اش و صاحب کافه و دخترش آنخلا رابطه هایی هستند که در این فیلم پرداخته می شوند. فیلم بسیار تلخ است و در لایه های زیرینش نقدی خشن دارد به اقتصاد سرمایه داری. وضعیت رقت انگیز زندگی این چند شخصیت و خانواده هایشان به قدری غم انگیز است که کارگردان تلاش کرده با آوردن فضایی طنز گونه در بخش هایی از فیلم از فضای خفه و خشن فیلم بکاهد و در واقع بتواند زهر فیلم را مهار کند. اما فیلم در بعضی صحنه هایش تصاویری را خلق می کند که لب مرز سانتی مانتالیسم حرکت کرده اما به درون آن سقوط نکرده است که بی شک این یکی از مهم ترین ویژگی های این فیلم است.

بنیتو گنزالس در “تخم مرغ‌های طلایی” به کارگردانی بیگاس لونا

بیوگرافی خاویر باردم و همسرش + معرفی فیلم های معروف و اطلاعات زندگی شخصی هنری

خاویر باودم با این فیلم توانست نامزد بهترین بازیگر فوتوگراماز دی پلاتا و همچنین نامزد بهترین بازیگر مرد جایزه گویا شود.

رینالدو آرناس در “پیش از آنکه شب برسد” به کارگردانی جولیان اشنابل

بیوگرافی خاویر باردم و همسرش + معرفی فیلم های معروف و اطلاعات زندگی شخصی هنری

باردم با این فیلم نامزد- جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد و نامزد جایزهٔ گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد درام شد. گاهی اپیزودیک به زندگی رمان نویس و شاعر کوبایی رینالدو آرناس بین سال های 1943 تا 1990 از ابتدای کودکی او در اورینته تا مرگ او در نیویورک. او در سال 1964 به نیروهای شورشی کاستو در هاوانا می پیوندد. او دو سال از عمر خود را در زندان به نوشتن نامه برای دیگر زندانیان و نوشتن مخفی رمان گذراند. او همراه با لازارو گومز دور از وطن و در فقر بعد از ترک کوبا در محله منهتن نیویورک زندگی کرد. وقتی از او پرسیدند که چرا نویسندگی می کند او با خوشحالی جواب داد: برای انتقام و …

جوآن آنتونیو در “ویکی کریستینا بارسلونا” به کارگردانی وودی آلن

بیوگرافی خاویر باردم و همسرش + معرفی فیلم های معروف و اطلاعات زندگی شخصی هنری

باردم با این فیلم نامزد- جایزهٔ گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش کمدی یا موزیکال شد. محصول سال ۲۰۰۸ یکی از آثار وودی آلن است . اسکارلت جوهانسون، پنلوپه کروز، خاویر باردم و ربکا هال ایفاکننده نقش های اصلی فیلم هستند. این فیلم در اسپانیا تهیه شده‌است. فیلم درباره دو دختر آمریکایی است که برای تعطیلات به بارسلون می‌روند و در آنجا با یک نقاش اسپانیایی آشنا می‌شوند که برای آخر هفته با او به یکی از شهرهای اسپانیا می‌روند.

دیوید در “Carne Tremula” به کارگردانی پدرو آلمادوار

بیوگرافی خاویر باردم و همسرش + معرفی فیلم های معروف و اطلاعات زندگی شخصی هنری

ویکتور جوانیست که پس از برقراری اولین رابطه زندگی اش، به النا علاقه مند شده اما النا او را از خود می راند و در پی یک درگیری نه چندان جدی و با مداخله نابهنگام پلیس با شلیک یک گلوله ویکتور باعث فلج شدن یک پلیس (با بازی خاویر باردم) می‌شود.اما آمیزه ای از انتقام و عشق به النا او را رها نمی کند.

رائول در “ژامبون ژامبون” به کارگردانی بیگاس لونا

بیوگرافی خاویر باردم و همسرش + معرفی فیلم های معروف و اطلاعات زندگی شخصی هنری

فیلمی اسپانیایی محصول سال ۱۹۹۲ در سبک درام که بیگاس لونا آن را کارگردانی کرده‌است. در این فیلم خاویر باردم، پنلوپه کروز، و ژوردی مولا ایفای نقش می‌کنند و محور داستان آن حول دختر جوانی به نام «سیلویا» می‌گردد که پنلوپه کروز نقش او را بازی می‌کند.

عادل متکلمی آذر

تعداد رای: 0 و امتیازات: 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا