تکمیل تالار مرکزی اراک در لیست اولویت های عمرانی وزارت ارشاد


تکمیل تالار مرکزی اراک در لیست اولویت های عمرانی وزارت ارشاد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: طبق جدول زمانبندی پروژه‌های عمرانی وزارت ارشاد، تکمیل تالار مرکزی اراک سومین اولویت عمرانی این وزارتخانه در بخش ساخت تالارهاست.

حجت‌الاسلام عباس دانشی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تمرکز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تکمیل پروژه‌های عمرانی از جمله تالارها تا پایان دولت دوازدهم بیان کرد: طی گفت‌وگویی که هفته گذشته با مسئولان طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد، تمام تلاش بر این است که تالارهای استان‌ها تا مردادماه سال 1400 به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه در جدول زمانبندی وزارتخانه در خصوص تکمیل تالارها، تالار مرکزی ساری و کرمان در اولویت قرار دارند، افزود: طبق این جدول تالار مرکزی اراک در جایگاه سوم اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد و تمام تمرکز استان نیز بر تکمیل این پروژه بزرگ ملی است.

دانشی بیان کرد: در حال حاضر بخش‌های عمومی تالار همچون کتابخانه، نگارخانه، رستوران، کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، تنها دو سالن موسیقی و تئاتر با 50 درصد پیشرفت فیزیکی باقی مانده است که تکمیل آن به اعتبار ویژه‌ای نیاز دارد.

وی گفت: تکمیل این دو سالن 400 و 600 نفره بیش از 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که باید تا 2 سال آینده تکمیل شود و با توجه به اینکه ابلاغ و تخصیص‌های پروژه از محل پروژه‌های ملی است به صورت متناوب تزریق می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: در صورت تکمیل کامل پروژه می‌توان یک سالن را به استانداردهای صوتی و صحنه‌ای موسیقی مجهز کرد تا برای کنسرت‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان