پنجاهمین سالگرد درگذشت جلال ‌آل‌احمد با سخنرانی خسروپناه


پنجاهمین سالگرد درگذشت جلال ‌آل‌احمد با سخنرانی خسروپناه

همایش بزرگداشت جلال آل‌احمد به مناسبت پنجاهمین سالگرد این نویسنده، با حضور تنی چند از اصحاب قلم و اندیشه در فرهنگ‌سرای سرو برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: همایش بزرگداشت جلال آل احمد در فرهنگسرای سرو برگزار می‌شود.

در این همایش که با همکاری انجمن دوستداران سیمین و جلال، به مناسبت پنجاهمین سالگرد درگذشت این نویسنده برپا می‌شود، اندیشمندانی نظیر «یحیی یثربی»،‌ «عبدالحسین خسروپناه»، «سید محمد حسینی»، «محسن محبی»، «فریدون مجلسی»، «محمد حسین دانایی»، «محمدرضا کائینی» و «شهین اوجاق علیزاده» در این بزرگداشت صحبت کرده و به بررسی اندیشه‌های این نویسنده خواهند پرداخت.

علاوه بر این، با پخش مستندی «جلال آل احمد» و یادی از سیمین دانشور، یاد و خاطره این زوج نویسنده زنده می شود.

جلال آل احمد را باید یکی از نویسندگان و اندیشمندان قرن معاصر دانست که تاثیرگذاری زیادی بر اتفاقات سیاسی و اجتماعی عصر خود داشت. او از جمله نویسندگان پرکار و اثرگذار معاصر است که به خوبی شرایط اجتماعی، فرهنگی و سیاسی عصر خود را در آثارش منعکس کرده و به نقد آن‌ها پرداخته است. آل احمد در جایگاه یک متفکر اجتماعی نیز ظاهر شده و نقش به‌سزایی در کشمکش‌های فکری و نظری دهه‌های ۳۰ و ۴۰ تاریخ معاصر ایران داشته است. او در آثار خود تلاش کرده است تا به نوعی واقعیات و روابط و مناسبات اجتماعی را منعکس کند و شکل بهتری از مناسبات را نشان دهد.

گفتنی است این مراسم بزرگداشت روز دوشنبه، ۲۵ شهریور از ساعت ۱۷ در فرهنگسرای سرو برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم بزرگداشت می‌توانند به محل این فرهنگسرا واقع در خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از بوستان ساعی، خیابان ساعی ۲ مراجعه کنند.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی