افزایش دو برابری توریست مذهبی در مریانج


افزایش دو برابری توریست مذهبی در مریانج

شهردار مریانج از افزایش دو برابری توریست مذهبی در شهر مریانج خبر داد.

به گزارش ایسنا، محسن معصوم‌علیزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به حضور عزاداران حسینی در شهر مریانج، اظهار کرد: مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم در شهر مریانج بسیار متفاوت‌تر از دیگر شهرهای استان و حتی کشور برگزار می‌شود. برگزاری این مراسم ها و توجه رسانه‌های گروهی و رسانه ملی سبب شده هر ساله شاهد حضور چشمگیر عزاداران حسینی(ع) در شهر مریانج باشیم که غالب آنها از دیگر شهرهای استان همدان و حتی استان‌های همجوار و همچنین شهر تهران باشد.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه بیشتر مراسم های عزاداری شهر مریانج در ساعات آخر شب تا ابتدای بامداد صورت می‌گیرد، خیل عظیمی از شهروندان دیگر شهرها به عنوان گردشگر مذهبی در مریانج حضور پیدا می‌کردند.

معصوم علیزاده بیان کرد: بر اساس آمار اولیه در هر شب و به ویژه شب های منتهی به روز عاشورا، جمعیتی افزون بر 12 هزار نفر با حضور در شهر مریانج نظاره‌گر عزاداری مردم این شهر بودند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه موکب‌های شهرمریانج نیز با توزیع غذای گرم، غذای لقمه‌ای، چای، میوه و ... نیز از عزاداران و توریست‌های مذهبی پذیرایی می‌کردند که این نوع حرکت در کشور بی‌نظیر و بی مثال است.

معصوم‌علیزاده از فضاسازی ویژه شهر مریانج در ایام ماه محرم خبر داد و افزود: در مجموعه شهری مریانج تصمیم بر آن شد تا با فضاسازی بتوانیم در پرشور برگزار شدن عزاداری مردمان این شهر تأثیرگذار باشیم.

شهردار مریانج ادامه داد: در نهایت با یک برنامه ریزی مناسب در میدان شهید بهشتی که محل اجتماع هیئات و دسته جات حسینی بود، یک طرح بسیار زیبا اجرا شد تا این معبر یه شکل بین‌الحرمین شهر کربلا فضاسازی شود به طوریکه در قسمت جنوبی میدان، یک المان کوچک شده بسیار زیبا از حرم امام حسین(ع) طراحی و ساخته شد که زیبایی آن با رنگ‌آمیزی چند برابر شد.

وی تأکید کرد: در دیگر قسمت‌های میدان نیز رواق‌هایی با نوشته‌هایی از حدیث شریف کساء نصب شده که نمایی منحصربفرد به این طرح داده است.

وی از نورپردازی این المان‌ها خبر داد و گفت: نورپردازی این طرح دقیقاً مشابه نورپردازی بین‌الحرمین انجام پذیرفته که باعث تحسین همه شهروندان و گردشگران مذهبی شده بود.

شهردار مریانج بیان کرد: فضای امسال در شهر با برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط شهرداری مریانج، فضایی متفاوت ایجاد کرده که حاصل تلاش شبانه‌روزی پرسنل خدوم این مجموعه است.

وی در ادامه با اشاره به نظافت شهر در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان مطابق سال های گذشته گفت: نیروهای خدمات شهری شهرداری مریانج بعد از اتمام عزاداری دسته‌جات عزاداری یعنی از ساعت 1 بامداد تا 6 صبح نسبت به پاکسازی، نظافت و رفت و روب اطراف هیئت‌ها، تکایا، مساجد و معابر اصلی به صورت مستمر اقدام کردند که موجب رضایت شهروندان بود.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اماکن مذهبی ایران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس