بیمه سلامت برای تمامی افراد فاقد پوشش الزامی است


بیمه سلامت برای تمامی افراد فاقد پوشش الزامی است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: براساس ابلاغ آیین‌نامه اجرایی «بیمه پایه اجباری سلامت و ارزیابی وسع» هر فرد فاقد پوشش بیمه‌ای مکلف شده است که در مدت 6 ماه نسبت به ثبت‌نام و بیمه خود اقدام کند.

علی اربابی روز شنبه در نشست خبری افزود: به استناد بند (الف) ماده (۷۰) قانون برنامه پنج ‌ساله ششم توسعه، آیین‌نامه اجرایی «بیمه پایه اجباری سلامت و ارزیابی وسع» مرداد ۹۸ به پیشنهاد مشترک وزارت‌خانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تایید سازمان برنامه و بودجه کشور به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه باید هر فرد حداقل دارای یک بیمه باشد اظهار داشت: تکلیف قانونی ما پوشش بیمه‌ای افراد فاقد هیچ نوع بیمه‌ است که این شرایط فراهم شده و در آینده نزدیک فردی در ایران وجود نخواهد داشت که فاقد پوشش بیمه‌ای برای درمان باشد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: افراد فاقد بیمه سلامت از ابتدای مهرماه تا پایان امسال فرصت دارند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: در این زمینه طرح استحقاق سنجی بیمه‌ای در دهک‌های مختلف جامعه توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال انجام است که توان مالی افراد سنجیده می‌شود و براساس آن بایستی افراد زیرپوشش حق بیمه پرداخت کنند.

اربابی با بیان اینکه حق بیمه شامل سرپرست خانوار و تمامی افراد تحت تکفل آنان است اضافه کرد: حق بیمه افراد زیرپوشش بیمه سلامت شامل دهک یکم، دوم و سوم رایگان، دهک چهارم و پنجم ۵۰ درصد و برای مابقی دهک‌ها ۱۰۰ درصد خواهد بود.

وی گفت: میزان حق بیمه پرداختی به ازای هر نفر در دهک‌های پنجم تا دهم ماهانه ۴۸ هزار و ۴۰۰ تومان است که تاکنون یکجا دریافت شده اما برای تقسیط آن رایزنی‌ها در حال انجام است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی به اجرای طرح نسخ الکترونیکی در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر این طرح به صورت پایلوت در سه شهرستان بشرویه، سرایان و فردوس در حال اجرا است.

وی گفت: تاکنون چهار هزار نسخه الکترونیکی در این شهرستان‌ها تولید شده که بیش از یک هزار نسخه تا مرحله نهایی مانند تحویل دارو نیز پیش رفته است.

اربابی اظهار داشت: هفته سلامت امسال (اوایل آبان) نیز برنامه‌ریزی شده طرح نسخ الکترونیک در ۲ شهرستان دیگر اجرا شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های پرونده الکترونیک و اسناد بستری در بیمارستان رازی بیرجند فراهم شده است تصریح کرد: از مهرماه امسال این مهم اجرایی می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به مطالبات موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت گفت: مطالبات موسسه‌های درمانی دولتی و دانشگاهی تا پایان اردیبهشت قطعی پرداخت شده و همچنین ۷۰ درصد خردادماه نیز پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین مطالبات داروخانه‌های بخش خصوصی و سطح یک روستاییان تا پایان تیر به صورت علی‌الحساب پرداخت شده است.

۴۸۰ هزار نفر از جمعیت استان خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت هستند که ۶۳ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید