راه‌یابی 3 عکاس استان مرکزی به دوسالانه سراسری عکس بسیج


راه‌یابی 3 عکاس استان مرکزی به دوسالانه سراسری عکس بسیج

گروه فرهنگی ــ دبیر چهارمین دوره جشنواره سراسری نور در استان مرکزی با اشاره به برگزاری چهارمین دوسالانه سراسری عکس بسیج (نور) در تهران گفت: 3 عکاس استان به بخش ویژه این جشنواره راه یافته‌اند.

راه‌یابی 3 عکاس استان مرکزی به دوسالانه سراسری عکس بسیج

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آرش صحرانورد، دبیر چهارمین دوره جشنواره سراسری نور در استان مرکزی در نشست خبری چهارمین دوسالانه سراسری عکس بسیج(نور) 1398 که عصر روز گذشته، 23 شهریورماه در سالن جلسات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان مرکزی برگزار شد، گفت: این جشنواره از سال 90 کار خود را آغاز کرد البته در سال 1396 برگزار نشد، اما در دوره چهارم بناست با هدف کشف استعدادهای جوان حوزه عکس و حمایت و تقویت این استعدادها کار خود را با قدرت دنبال کند.

وی بیان کرد: همه عکاسان و هنرمندان به‌ویژه هنرمندان بسیجی می‌توانند در جشنواره شرکت کنند، تلاش برای معرفی ارزش‌های اسلامی، تلاش برای معرفی دستاورهای انقلاب، ارتقای ارتباط میان هنرمندان عکاس در کشور و استعدادیابی جوانان و حفظ انسجام عکاسان متعهد از دیگر اهداف این جشنواره است.

صحرانورد ادامه داد: جشنواره، بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، سبک زندگی ایرانی اسلامی، رونق تولید و ترویج فرهنگ حمایت و مصرف کالای ایرانی، خانواده و آسیب‌های اجتماعی، نگاهی نو به دفاع عزتمند اقوام مختلف کشور و معرفی قهرمانان و مبارزین انقلابی بومی و محلی، توانمندی‌ها و شکوه عزت، اقتدار، سازندگی و پیشرفت در چهلمین سال تأسیس بسیج، سالم‌سازی فضای اجتماعی با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، نشاط بخشی، امیدآفرینی و تقویت روحیه امید در جامعه اسلامی و نقش مادران و همسران در هشت سال دفاع مقدس، دفاع از حرم و تداوم مقاومت و مبارزه با استکبار را در قالب محور کاری خود دنبال خواهد کرد.

این مقام مسئول رویکرد جشنواره در دوره چهارم را پروژه‌محوری عنوان کرد و گفت: عکاسان در دو بخش ویژه و آزاد می‌توانند شرکت کنند که البته بخش ویژه مختص هنرمندان بسیجی است. 2 گروه 5 نفره توسط انجمن عکس بسیج هنرمندان استان مرکزی به جشنواره معرفی شد که در نهایت سه عکاس (فاطمه عابدی، محمد ابراهیمی و علی کریمی) منتخب شدند که به ترتیب با موضوع زنان کارآفرین، آسیب‌های اجتماعی و حاشیه‌نشینی و تعطیلی کارخانجات و صنایع، مجموعه عکس‌های خود را به جشنواره ارسال می‌کنند.

دبیر چهارمین جشنواره سراسری نور در استان مرکزی اضافه کرد: در بخش ویژه عکاسان 7 تا 12 فریم عکس از مجموعه خود را که زیر‌نظر استاد راهنما تهیه کرده‌اند، در مسابقه شرکت می‌دهند و باقی‌مانده عکس‌های مجموعه خود را به انجمن تحویل خواهند داد.

وی تصریح کرد: در بخش آزاد این جشنواره هیچ محدودیتی وجود ندارد و حتی هنرمندان می‌توانند با موبایل عکسبرداری کنند و مشروط بر داشتن کیفیت مناسب در جشنواره شرکت کنند، در این دوره از جشنواره محدودیتی خاصی در زمان عکاسی وجود ندارد و حتی افراد می‌توانند در دو سوم مجموعه عکس‌های خود، از عکس‌های گرفته شده از سال 96 به بعد نیز استفاده کنند.

صحرانورد آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره نور را 20 مهرماه، داوری آثار را 4 آبان‌ماه، اعلام اسامی راه‌یافته به مسابقه را 7 آبان و افتتاحیه و اهدای جوایز را 23 آبان‌ماه بیان کرد و گفت: به سه نفر برتر این جشنواره در بخش ویژه علاوه بر اهدای تندیس به ترتیب 5 میلیون تومان، 4 میلیون تومان و 3 میلیون تومان اهدا می‌شود و 2 مجموعه شایسته تقدیر با اهدای یک میلیون تومان برای هر نفر انتخاب خواهد شد، در بخش آزاد نیز به سه نفر برتر به ترتیب، هفت میلیون تومان، 6 میلیون تومان و 5 میلیون تومان در کنار تندیس جشنواره، اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کتاب الکترونیکی مجموعه عکس‌های شرکت‌کننده در جشنواره تهیه و منتشر خواهد شد، افزود: علاقه‌مندان شرکت در این جشنواره می‌توانند از طریق وب سایت torfehonar.ir ثبت‌نام و مجموعه‌های خود را بارگذاری کنند و همچنین اطلاعات لازم از جشنواره را دریافت کنند.

دبیر چهارمین جشنواره سراسری نور در استان مرکزی با اشاره به اینکه در هیئت داوری انتخاب آثار متشکل از 5 داور، حمیدرضا مجیدی از استان مرکزی نیز به‌عنوان داور حضور دارد، گفت: استان مرکزی همواره در دوره‌های قبل این جشنواره حضوری قابل قبول داشته است به طوری که در دوره قبل که در کرمان برگزار شد با حضور 6 هنرمند، یکی از عکاسان منتخب شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی