اقتدار و آرامش امروز کشور، مدیون خون شهدا است


مشاور فرمانده یگان‌های ویژه ناجا گفت: امروز هر آنچه داریم اعم از آرامش، امنیت و اقتدار به علت فداکاری شهدا بوده و پیشرفت کشور مدیون خون شهدا است.

به گزارش ایسنا، سردار یحیی حسین‌خانی در مراسم گرامیداشت ۳۳ شهید یگان ویژه استان همدان، عنوان کرد: به پاس قدردانی از شهدا نخستین مراسم یادواره ۱۲۰۰ شهید دوران دفاع مقدس یگان‌های ویژه ناجا در سال ۹۵ در استان‌های سراسر کشور برگزار شد و امسال برای دومین بار یادواره این شهدا تا به امروز در چندین استان کشور برگزار شده و استان همدان، دهمین استان برگزارکننده این یادواره است.

وی در رابطه با پیشنیه شکل‌گیری یگان‌های ویژه ناجا بیان کرد: کمیته انقلاب اسلامی با تشکیل لشکر روح الله در دوران دفاع مقدس و جبهه‌های جنگ حضور پیدا کردند و در سال ۱۳۷۰ لشکر روح الله با عنوان یگان ویژه ناجا برای خدمت رسانی در کشور شکل گرفت.

نماینده فرمانده یگان‌های ویژه ناجا با بیان اینکه این حرف شعار نیست که هر آنچه امروز اعم از آرامش، امنیت و اقتدار داریم به علت فداکاری شهدا است، افزود: خبرهایی که این روزها از نیروهای مسلح به ویژه سپاه از اقتدار کشور منعکس می‌شود، در مخیله دشمن هم نمی‌گنجد؛ به طوریکه با همین اقتدار پهپاد جاسوسی با موشک ایرانی ساقط می‌شود که همه اینها حاصل خون شهدا است.

وی با بیان اینکه هنگامی که کشتی ما توسط انگلیسی‌ها توقیف شد، این‌ رژیم خبیث باور نمی‌کرد که کشتی‌هایشان توقیف شود، ادامه داد: هر آنچه از اقتدار برای کشور ما فراهم شده، مدیون شهدا و سختی‌هایی است که آنان کشیده‌اند.

حسین خانی با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس ما لحظه‌ای برای کشورگشایی نجنگیدیم، اما دوران سختی را پشت سر گذاشتیم و مقتدرانه و شجاعانه به این پیروزی دست پیدا ‌کردیم، یادآور شد: در حال حاضر با جنگ اقتصادی مواجه هستیم و پیچ‌های سختی را در پیش رو داریم و برخی‌ها را نیز پشت سر گذاشتیم.

نماینده فرمانده یگان‌های ویژه ناجا در پایان خاطرنشان کرد: این مراسم تا پایان مهرماه در سراسر کشور ادامه پیدا خواهد کرد و اختتامیه آن در آبان ماه در تهران برگزار خواهد شد.

در ادامه، سرهنگ‌ محسن پناهی - فرمانده یگان ویژه استان همدان نیز اظهار کرد: بدون شک همه ما مدیون شهدا هستیم که با اهدای خون خود بنیانگذار امنیت کشور هستند. لشکر ۲۸ روح الله در زمان هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن‌ با نام تیپ موسی بی جعفر(ع) مجاهدانه در برابر دشمن و توطئه‌های آن ایستادند.

وی قیام و نهضت انقلاب اسلامی را برگرفته از قیام امام حسین(ع) دانست و ادامه داد: مقام معظم رهبری یکی از وظایف ذاتی نیروی انتظامی را حفظ ارزش‌های کشور دانسته‌اند که بخشی از این ارزش‌ها، حفظ یاد و خاطره شهدا است.

فرمانده یگان ویژه استان همدان عنوان کرد: در راستای این دستور رهبر معظم انقلاب، یگان‌های ویژه ناجا از این غافله جا نمانده و با برگزاری این یادواره در سراسر کشور دین خود را به کشور و شهدا ادا خواهند کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما از شهدا درس معرفت می‌گیریم و راه سعادت و هم نشینی با امام حسین‌(ع) را آموختن این معرفت می‌دانیم.

سردار بخشعلی کامرانی صالح - فرمانده انتظامی استان همدان نیز در این مراسم گفت: در زمان جنگ، عاشورایی دیگر تکرار شد و شهدا و خانواده‌های آنها به آزمون روز عاشورا پاسخ مثبت دادند و در امتداد راه سید الشهدا(ع) قرار گرفتند. هرکس به همان اندازه که امروز از امام حسین(ع) حمایت می‌کند، سربلند روز عاشوراست و هرکس غلفت کند انگار در همان روز غفلت کرده است.

کامرانی صالح عنوان کرد: جایگاه شهدا قابل بیان و تفسیر نیست؛ حتی امام علی(ع) با آن همه مجاهداتی که در صحنه‌های متعدد داشتند، هیچ گاه خود را رستگار ندانستند، اما زمانی که به فیض شهادت نایل آمدند گفتند رستگار شدم که این نشانگر عظمت شهادت است.

وی مقام شهادت را بالاترین منزلت و مقام دانست و اظهار کرد: شهدا در زمان جنگ در سخت‌ترین شرایط مقاومت می‌کردند. دنیا محل آزمون است و شهدا و خانواده‌های آنها از این آزمون سربلند بیرون آمدند.

وی جنگ امروز را جنگ روانی و اقتصادی خواند و افزود: همانطور که در زمان جنگ حوزه‌های مختلف نظامی داشتیم، امروز هم از جنگ‌های‌ مختلف روانی، اقتصادی و فرهنگی عبور می‌کنیم و حتی واجب مهمی چون امر به معروف و نهی از منکر، استمرار همان جنگ سخت است.

کامرانی صالح با اشاره به فرموده شهید بهشتی که این انقلاب مانند موج خروشان اقیانوس‌هاست و کسی نمی‌تواند مقابل آن بایستد، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه برای آینده جامعه را ترسیم کرده‌اند و باید این مسیر را ادامه دهیم. همچنین در راستای مقابله با جنگ‌ نرم نباید کوتاه آییم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند