16 هزار و 350 زائر اربعین در آذربایجان‌شرقی نام‌نویسی کردند


16 هزار و 350 زائر اربعین در آذربایجان‌شرقی نام‌نویسی کردند

تبریز- ایرنا- مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این‌که فرآیند ثبت نام زوار اربعین از یکم شهریور آغاز شده و تا اطلاع بعدی ادامه دارد، گفت: تاکنون 16هزار و 350 زائر از استان در سامانه «سماح» برای پیاده روی اربعین حسینی و سفر به کربلا نام‌نویسی کردند.

امیر روحی ملکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال طبق هماهنگی‌های انجام شده با عراق، زائران حسینی از مرزهای مهران، چذابه و شلمچه بدون نیاز به اخذ روادید و به شرط داشتن گذرنامه معتبر و نام نویسی در سامانه سماح به کربلا سفر کنند.

وی یادآور شد: نزدیکترین مرز سفر زایران اربعین آذربایجان شرقی به عراق مرز مهران است.

وی همچنین با اشاره به اینکه اینکه زوار اربعین بعد از ثبت نام در سامانه سماح، مبلغ ۲۲ هزار تومان حق بیمه بصورت اینترنتی پرداخت می‌کنند، افزود: چنانچه افرادی به اینترنت دسترسی نداشته باشند، می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های رسمی دارای مجوز، برای ثبت نام اقدام کنند؛ حق الزحمه ثبت نام برای کارگزاری‌ها نیز سه هزارتومان است.

روحی با اشاره به شرایط اقامت در عراق برای زایران اربعین، گفت: در اربعین امسال مدت زمان اقامت زوار ایرانی در عراق ۳۰ است و بر این اساس زوار اربعین از لحظه ورود به عراق، حداکثر تا یک ماه می‌توانند در این کشور اقامت داشته باشند.

وی یاد آور شد: زایران با نام نویسی در سامانه سماح برای سفر به عراق از خدمات بیمه‌ای نیز بهره‌مند می‌شوند.

مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی تاکید کرد: زائران حین گذر از مرز توجه داشته باشند که گذرنامه‌شان مهر ورود به عراق داشته باشد، زیرا در صورت مهر نخوردن گذرنامه احتمال دارد تحت عنوان "ورود غیرمجاز" بازداشت شوند، از این رو حین گذر از مرز، باید به مهر گذرنامه "ورود به عراق" توجه داشته باشند.

روحی ملکی اظهار کرد: سال گذشته، حدود ۵۰ هزار نفر از آذربایجان شرقی برای پیاده‌روی اربعین به کشور عراق عزیمت کردند.

به گزارش ایرنا، زائران و عزاداران حسینی باید برای حضور در زیارت اربعین سال ۱۳۹۸ به سایت سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir مراجعه و اطلاعات خود را ثبت‌ کنند، البته افرادی که امکان دسترسی به این سایت را نداشته باشند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی رسمی کشور در این سامانه ثبت نام کنند.

سال گذشته ۵۵ دستگاه اتوبوس نیز برای خدمت رسانی به زائران و عزاداران همایش اربعین حسینی از تبریز عازم مرز مهران شد.

در اجتماع میلیونی مسلمانان و شیعیان که از نقاط مختلف جهان برای ابراز ارادت به اباعبدالله در اربعین امام حسین(ع) در کربلا تشکیل می شود، هزاران نفر از آذربایجان شرقی حضور می یابند.

۳۰۹۳/۵۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی