زارعی: مذاکره برای آمریکا به‌معنای رسیدن به تفاهم نیست


زارعی: مذاکره برای آمریکا به‌معنای رسیدن به تفاهم نیست

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: آمریکا در حالی بحث مذاکره را مطرح می‌کند که در همین زمان وزیر خارجه ما را تحریم کرده است، پس مشخص است مذاکره برای آمریکا به معنای رسیدن به تفاهم نیست.

خبرگزاری فارس: سعدالله زارعی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در نشست «مذاکره مجدد با آمریکا، راهگشا یا بن بستی دیگر» که به همت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد، گفت: در عرف سیاسی برای رسیدن به توافق روشی وجود دارد که اگر بر این اساس رفتار آمریکا را مورد بررسی قرار دهیم می بینیم آنچه آنها دنبال می‌کنند از نظر معنا و مفهوم با آنچه ما به عنوان مذاکره می شناسیم، بسیار متفاوت است.

وی افزود: برای آمریکا مذاکره ابزاری است برای رسیدن به اهداف دیگر. آمریکا در حالی بحث مذاکره را مطرح می‌کند که در همین زمان وزیر خارجه ما را تحریم کرده است! پس مشخص است مذاکره برای آمریکا به معنای رسیدن به تفاهم نیست.

این استاد دانشگاه یادآور شد: آمریکایی‌ها برای ما خطوطی را مشخص می‌کنند و بعد اسم آن را مذاکره می‌گذراند! این همان تهاجم نظامی است.

ادامه دارد...

زارعی: مذاکره برای آمریکا به‌معنای رسیدن به تفاهم نیست

دستمالچیان: تحریم‌ها آخرین سلاحی است که دشمنان به کار گرفته‌اند

سفیر پیشین ایران در لبنان گفت: تحریم‌ها آخرین سلاحی است که دشمنان به کار گرفته‌اند و وقتی تحریم‌ها خنثی شوند دشمن خلع سلاح خواهد شد.

احمد دستمالچیان، سفیر پیشین ایران در لبنان در نشست «مذاکره مجدد با آمریکا، راهگشا یا بن بستی دیگر» که به همت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد، با اشاره‌ به بدعهدی های آمریکا در قبال برجام، گفت: به دلایل مسایل امنیتی در اروپا و حساسیتی که آنها به منطقه ما دارند، اروپا نیاز دارد تا برجام حفظ شود برای همین هم مکرون سعی دارد برجام و ساختار آن را حفظ کند و دست فرانسه را برای وساطت باز گذاشته اند.

وی ادامه داد: آنچه برای ایران اهمیت دارد این است که تمام تعهدات درون و بیرون برجام اجرا شوند، مخصوصا تعهداتی که درباره فروش نفت ایران و نقل و انتقال مالی است.

دستمالچیان با بیان این‌که در این راستا کارشناسی های وسیعی در حال انجام است، گفت: اگر این مذاکرات به نتیجه برسد احتمال دارد ساختار برجام حفظ شود.

وی افزود: برجام یک توافق دو طرفه است و ایران تمام تعهداتش را پیشاپیش انجام داده است و اگر طرف‌های مقابل هم تعهداتشان را انجام دهند ایران در برجام باقی می ماند در غیر این صورت ایران تعهداتش را به مرور کاهش خواهد داد.

وی تصریح کرد: این تحریم‌ها آخرین سلاحی است که دشمنان به کار گرفته‌اند و وقتی تحریم‌ها خنثی شوند دشمن خلع سلاح خواهد شد.

ادامه دارد...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن