هلال احمر فارس 100 نیروی امدادی به مراسم پیاده‌روی اربعین اعزام می‌کند


هلال احمر فارس 100 نیروی امدادی به مراسم پیاده‌روی اربعین اعزام می‌کند

شیراز- ایرنا- 100 نیروی درمانی و امدادی جمعیت هلال احمر از استان فارس در مراسم اربعین حسینی در شهر سامرا و در جوار مضجع شریف سید محمد بن علی الهادی مستقر می‌شوند.

مدیرعامل هلال احمر فارس روز یک‌شنبه ۲۴ شهریور در جمع خبرنگاران با تشریح فعالیت‌های اختصاصی این جمعیت در ایام اربعین حسینی اظهار کرد: تیم امدادی و درمانی استان فارس با همکاری هیات پزشکی برای خدمت رسانی به زائران در مراسم اربعین، ۱۵مهرماه به سامرا اعزام خواهند شد.

حسین درویشی افزود: این تیم ۱۲ تا ۱۷ روز در عتبات عالیات به ارائه خدمات می‌پردازد و شامل کادر درمانی عمومی و تخصصی، پیراپزشکی، فوریت‌های پزشکی، تکنسین‌های دارویی، نیروهای پشتیبانی و خدماتی، امدادگران و نجاتگران کادر و داوطلب است.

وی فعالیت تیم اعزامی فارس را کاملا داوطلبانه اعلام کرد و توضیح داد: مبنای شکل گیری این خدمت داوطلبانه به اقدام چند سال اخیر خیرین و گروه‌های خودجوش مردمی شهرستان داراب باز می گردد.

مدیر عامل هلال احمر فارس ادامه داد: با توجه به عملکرد مطلوب تیم اعزامی داراب به شهر سامرا در ایام اربعین، مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به صورت رسمی مسئولیت ارائه خدمات داوطلبانه امدادی و پزشکی به زائران این مراسم معنوی و مردم آن منطقه را به جمعیت فارس واگذار کرد.

درویشی خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار جمعیت هلال احمر فارس همزمان با ایام اربعین، با برنامه‌ریزی گسترده و اختصاصی در سامرا حضور خواهد داشت و این حرکت در سال های آینده نیز ادامه دارد.

فارس هم‌اکنون از رتبه پنجم کشور از لحاظ تعداد ثبت‌نام کنندگان برای اعزام به پیاده‌روی کربلا برخوردار است و تاکنون نزدیک به ۲۷هزار نفر برای پیاده روی اربعین ثبت‌نام کرده‌اند.

پیاده‌روی اربعین با حضور ده‌ها میلیونی زائران از کشورهای مختلف، تصویر کنگره‌ای عظیم از آزادگان را برای جهانیان به تصویر می‌کشد و این پیام را به همراه دارد که حماسه حسینی در تاریخ ماندگار بوده و خواهد بود.
حرکت کاروان زائران حسینی برای شرکت در راهپیمایی اربعین در عراق، از سال ۱۳۹۰ در ایران شروع شد و هر سال بر عظمت و شکوه این حرکت افزوده شد.

۹۸۸۵ / ۶۱۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق