بازگشایی مدارس البرز با رویکرد فرهنگ ایثار و نشاط


بازگشایی مدارس البرز با رویکرد فرهنگ ایثار و نشاط

کرج - ایرنا - سال تحصیلی 99-98 دراستان با رویکرد فرهنگ ایثار و شهادت و نشاط آغاز می شود.

به گزارش ایرنا، معاون آموزش متوسطه و دبیر پروژه مهر ۹۸ ادره کل آموزش و پرورش البرز در نشست برنامه ریزی برای بازگشایی مدارس که روز یکشنبه در دبیرستان دخترانه شرافت کرج برگزار شد، اظهارداشت: تلاش میشود شروع سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان همراه با خاطره ای به یاد ماندنی و امید آفرین باشد.

مهریار کرمی با اشاره به اینکه همه مدارس البرز آماده استقبال ازدانش آموزان و معلمان برای شروع یک سال تحصیلی جدید شده اند، خاطرنشان کرد: مدارس استان برای برگزاری جشن شکوفه ها و غنچه ها در دوره ابتدایی و آیین باشکوه آغاز سال تحصیلی برای دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه از آمادگی لازم برخوردارند.

وی بیان داشت: آغاز سال تحصیلی مدارس مقارن با ایام محرم و هفته بزرگداشت دفاع مقدس است لذا برنامه های آغازین سال جدید تحصیلی در این استان با رویکرد فرهنگ ایثار و شهادت و نشاط در بین دانش آموزان تدوین و برنامه ریزی شده است.

شروع دلنشین سال تحصیلی در البرز با حضور خانواده معظم شهدا و خیرین مدرسه ساز برای نواختن زنگ و اقامه نماز جماعت شکر دانش آموزی و با برنامه محوری مدارس کلید می خورد.

کرمی تصریح کرد: برنامه های امسال بازگشایی مدارس در البرز حال و هوای فرهنگی ، معنوی و حماسی دارد تا بار دیگر دانش آموزان و معلمان به مردم یادآورشوند که امنیت و توسعه ایران مرهون خون پاک شهداست.

وی اضافه کرد: در این برنامه ملی همه دانش آموزان البرز سرود ملی ایران را زمزمه می کنند و پرچم مقدس ایران اسلامی را در مدارس به اهتزاز در می آورند و به امام راحل و شهدای گرانقدرادای احترام می کنند.

دبیر پروژه مهر ۹۸ اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: برپایی یادمان شهدا، حضور یادگاران دفاع مقدس، اجرای سرود و دکلمه ، رونمایی از عملیات اجرایی سند تحول بنیادین و اعزام تیم های تبریک سال تحصیلی جدید از اداره کل به نواحی و مناطق هشتگانه از دیگر برنامه های البرز در جشن بازگشایی مدارس این استان است.

کرمی عنوان کرد: عملیات بهسازی و آماده سازی مدارس البرز با اختصاص اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین نیک اندیش در استان انجام شد تا فضای مناسب و بانشاطی برای حضور دانش آموزان در کلاس های درس فراهم آید.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز که میزبانی آیین متمرکز بازگشایی مدارس استان البرز را دردبیرستان دخترانه شرافت برعهده دارد در این نشست گفت: هر ساله بازگشایی مدارس برای خانواده ها و مسوولان با شور ، هیجان و یک احساس خوشایند و امید همراه است.

فرزاد شعبانی از آغاز جشن سال تحصیلی به عنوان بهار تعلیم و تربیت یاد کرد و یادآورشد: برای استقبال از گل های مدارس باید از هیچ کوششی دریغ نکنیم که پروزه مهر به همین دلیل به عنوان یک برنامه ملی در دستور کاری آموزش و پرورش قرار گرفته است.

برای استقبال از دانش آموزان البرزی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، ۱۹ برنامه با موضوع های مختلف تربیتی ، فرهنگی و حماسی پیش بینی شده است.

وی از فضا سازی مدارس متناسب با ایام محرم و دفاع مقدس، تهیه سجاده نماز، پرچم و سربند، نمایشگاه، برگزاری نماز شکر و اجرای سرود دانش آموزی به عنوان برنامه های ویژه برنامه ستادی استان البرز یاد کرد.

شعبانی تاکید کرد: برنامه استانی آغازین سال تحصیلی البرز با حضور خانواده معظم شهدا، مسئولان استانی و وزارتخانه ای برگزار می شود.

استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموز دارد.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !