کمترین میزان تلفات برق کشور مربوط به یزد است


کمترین میزان تلفات برق کشور مربوط به یزد است

یزد - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق یزد گفت: این استان از نظر کاهش تلفات انرژی الکتریسته در میان شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور در صدر قرار دارد. .

آرش نواب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه عملکرد شاخص کاهش تلفات استان در جایگاه بالایی قرار دارد، افزود : روند شاخص تلفات در چهار سال اخیر از ۸.۲ درصد در سال ۹۴ به عدد ۶.۱۲ درصد رسیده است.
وی اضافه کرد : هدف‌گذاری درصد شاخص کاهش تلفات برای امسال ۶.۰۵ درصد است به گونه‌ای که سال‌های آینده یک دهم کاهش تلفات سالانه در نظر گرفته شد تا این رقم برای سال ۱۴۰۲ خورشیدی به عدد ۵.۷ برسد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق یزد در ادامه با اشاره به اقدامات شاخص برای کاهش تلفات در سال گذشته ، خاطرنشان کرد: ۴۹ کیلومتر در بخش اصلاح سطح مقطع و بازآرایی بهینه سازی شد و ۵۲ کیلومتر از شبکه‌ها از سیم مسی به کابل خودنگهدار تغییر کرد.
نواب با اشاره به هزینه ۱۴۳ هزار میلیون ریالی برای مجموع فعالیت‌های کاهش تلفات در سال ۹۷ افزود: در بخش کاهش شعاع تغذیه فیدر فشار متوسط ، ۱۰ فیدر خروجی جدید و در بخش ایجاد پست فوق توزیع جدید ، ۲ پست نصب و به بهره برداری رسید.
وی یادآور شد : ۳۲ «مگاوار» خازن فشار ضعیف در استان و ۹ «مگاوار» خازن فشار متوسط بر روی شبکه‌های برق استان برای همین منظور نصب شده است.
مدیرعامل توزیع نیروی برق یزد خاطرنشان کرد : پنج هزار کنتور تک فاز و سه فاز به منظور کاهش تلفات شبکه تعویض شد و ۲ هزار و ۹۶۴ کنتور نقصان مصرف هم گرفته شد.

استان یزد با یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت، ۶۶۰ هزار نفر مشترک برق دارد.

میزان خاموشی برق به ازای هر مشترک در سال معادل ۶۸ دقیقه است که این میزان در میانگین کشوری ۸۸۰ دقیقه است و یزد رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
هم اکنون ۸۱.۱ درصد مشترکان توزیع برق استان در بخش خانگی، ۱۳.۵ درصد در بخش تجاری، ۲.۳ درصد عمومی، ۱.۷ درصد صنعتی و ۱.۴ درصد کشاورزی هستند.
در فروش انرژی، بخش‌های صنعتی با ۵۲ درصد، کشاورزی با ۱۵ درصد، خانگی ۲۲ درصد، عمومی ۶ درصد و پنج درصد مربوط به بخش تجاری است و در مجموع ۶۷ درصد فروش انرژی حوزه توزیع استان در تولید استفاده می‌شود.

۱۹۶۸/ ۲۰۴۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی