شکایت شرکت‌های دارویی علیه نعمت زاده/اخلال 1850میلیاردی


نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت زاده در شعبه سوم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی آغاز شد.

خبرگزاری مهر: نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت زاده، احمد رضا لشگری پور و شرکت توسعه دارویی رسا در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی، به ریاست قاضی مسعودی مقام از دقایقی پیش آغاز شد.

اتهامات شبنم نعمت‌زاده فرزند محمدرضا دایر بر مشارکت در اخلال عمده درنظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی (دارو) به منظور ایجاد انحصار و اخلال در نظام تولیدی کشور از طریق تخلف از تعهدات مربوط در قبال تامین کنندگان دارو با علم به موثر بودن اقدام‌ها در ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران منجر به کسب منفعت، مشارکت در اخلال در نظام توزیع دارویی کشور، فعالیت غیرمجاز در شبکه دارویی استان البرز از طریق ایجاد موسسه پزشکی در استان مزبور بدون مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نگهداری غیرمجاز دارو (قاچاق) بدون انجام تشریفات قانونی است.

اتهامات احمدرضا لشگری‌پور فرزند هوشنگ و شرکت توسعه دارویی رسا دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی (دارو) به منظور ایجاد انحصار و اخلال در نظام تولیدی کشور از طریق تخلف از تعهدات مربوط در قبال تامین کنندگان دارو با علم به موثر بودن اقدام‌ها درضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران منجر به کسب منفعت و مشارکت در اخلال در نظام توزیع دارویی کشور است.

در ابتدای این جلسه قاضی مسعودی مقام با اشاره به اینکه دادگاه متهمان شبنم نعمت زاده و لشکری پور علنی است از نماینده دادستان خواست برای قرائت کیفرخواست در جایگاه حضور یابد.

نیازابادی نماینده دادستان با حضور در جایگاه به قرائت کیفرخواست صادره پرداخت و گفت: متهم شبنم نعمت زاده فرزند محمدرضا آزاد با تودیع وثیقه و سپس بازداشت به مشارکت در اختلال عمده در نظام اقتصادی به مبلغ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال و اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی دارو با عمر موثر بودن ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی و مشارکت در تحصیل مال نامشروع به میزان هزار و ۸۵۰ میلیارد و ۹۴۸ میلیون و ۳۷۴ هزار ریال است.

وی ادامه داد: سوءستفاده از جواز صادره و تقلب در حوزه دارو مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی فعالیت غیرمجاز در شبکه دارویی البرز و نگهداری غیرمجاز دارو در حکم قاچاق از دیگر عناوین اتهامی شبنم نعمت‌زاده است.

نیازآبادی به عناوین اتهامی لشکری پور دیگر متهم پرونده اشاره کرد و گفت:احمدرضا لشکری پور بازداشت به دلیل عجز در تودیع وثیقه متهم به اخلال در نظام اقتصادی و همچنین اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی به طور کلی و مبلغ هزار و ۸۵۰ میلیارد و ۹۴۸ میلیون و سیصد و هفتاد و نه هزار ریال و همچنین سوء استفاده از امتیاز جواز است. لازم به ذکر است که تعدد معنوی اتهام مربوط به شرکت دارویی رسا به مدیرعاملی لشکری پور و شبنم نعمت‌زاده است و به همین جهت عنوان اتهامی برای این شرکت مشابه اعداد اعلام شده است.

نماینده دادستان تصریح کرد: به طور کلی موضوع هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال مطرح است از این مبلغ هزار و ۶۴۰ میلیارد و ۲۹۸ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۵۳ ریال آن طرح شکایت کردند و الباقی وجودی است که مورد شکایت قرار نگرفته است البته لازم به ذکر است نعمت‌زاده در بازجویی‌ها رقم طلب شکات را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده بود.

نیازآبادی به موضوع شکایت شرکت‌های دارویی علیه شرکت رسا و دو متهم به آن اشاره کرد و گفت: شرکت جابربن حیان؛ اسوه از جمله شکات پرونده هستند که حسب گفته مدیرعامل یکی از آن‌ها متهمان از سال ۹۲ اقدام به خرید انبوه دارو کرده، اما چک هایشان برگشت خورده است و منجر به ۱۸۳ میلیارد ریال بدهکاری به غیر از ضرر وارده شدند.

نماینده دادستان ادامه داد:فعالیت متهمان ضربه سنگینی به نظام دارویی کشور زده است که نتیجه آن عدم تولید داخلی و کمبود دارو‌های اساسی بوده است.

نیاز آبادی ادامه داد: همچنین شرکت‌های دارویی تامین دارو پخش پارس دارو ظهرابی کاسپین رازک‌و فارابی همگی علیه شبنم نعمت‌زاده شکایت کردند.

وی ادامه داد: شرکت‌های وابسته به شستا هم اعلام کردند توزیع و تولید تحت نظر غذا و داروست و اگر شرکت رسا در این حوزه فعال بوده باید مستندات خود را نشان می‌داد متاسفانه علی رغم پیگیری‌ها در رابطه با فروش دارو‌ها بحث وجود دارد.

نماینده دادستان به شگرد متهمان اشاره کرد و گفت مدیران دارویی رسا با اعلام وضعیت نامناسب این شرکت دارویی اقدام به خرید داروی بیشتر کردند این موضوع بیانگر این است که مدیران با علم به وضعیت شرکت اقدام به استفاده از وصول نقد در سایر حوزه‌ها به جز دارو کردند.

نیازآبادی ادامه داد شاکیان از جمله دلایل شکایت خود را صدور چک‌های با هویت و صاحب امتیازی نامعلوم و برگشت آن عنوان کردند.

وی ادامه داد: در یک شکایت دیگر فردی به نام زرگر علیه شبنم و زینب نعمت‌زاده اعلام شکایت کرده است.

نماینده دادستان کیفرخواست صادره برای متهمان شبنم نعمت زاده و احمدرضا لشکری پور را قرایت کرد

تکمیل می‌شود...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قربانی