تکواندو برای کودکان چه تفاوتی با کاراته دارد و مزایا و معایب آن چیست؟


ورزش و تمرین بدنی خوب است از سنین کودکی و درست زمان رشد و شکل‌گیری بدن آغاز و به طور پیوسته دنبال شود. یکی از ورزش‌های مناسب که علی‌رغم مزایای جسمانی، روحیه اخلاق و نظم را به انسان می‌آموزد، تکواندو است.

تکواندو برای کودکان چه تفاوتی با کاراته دارد و مزایا و معایب آن چیست؟

ستاره |
سرویس ورزش - هنر رزمی برای سلامت جسمی و روحی کودک بسیار مفید است. با این ورزش‌ها، کودک علاوه بر یادگیری مهارت‌های دفاع شخصی، با انجام تمرین‌های هوازی بدن خود را عضلانی و متعادل می‌کند. کلاس‌های هنرهای رزمی درس‌های مهمی در مورد دفاع از خود، حفظ اعتماد به‌ نفس، احترام و نظم و را به کودک می‌آموزند. دو نمونه از سبک‌های مهم و شناخته شده این نوع کلاس‌ها، کاراته و تکواندو است. در این مطلب ضمن بیان مزایا و معایب تکواندو برای کودکان، به بررسی این موضوع می‌پردازیم که اساسا برای کودکان تکواندو ورزش بهتری است یا کاراته. با ما همراه باشید.


تکواندو برای کودکان؛ مزایا و معایب

مزایا

کودک به‌مراتب منعطف‌تر، چابک‌تر و متعادل‌تر خواهد شد. تکواندو نظم، انضباط و احترام می‌آموزد. ماهیچه‌های پا فوق‌العاده قوی می‌شوند. تکواندو یکی از ورزش‌های المپیک است؛ بنابراین زمینه رقابت در آن زیاد خواهد بود. از تکواندو می‌توان چیزهای زیادی آموخت و برای کودک کسل کننده نمی‌شود. باعث گسترش خلاقیت در کودک می‌شود بهبود توانایی تمرکز در کودکان را محقق می‌کند بهبود توانایی پردازش فنون فرزندتان را بهبود می‌بخشد قدرت تصمیم‌گیری را در بچه‌ها افزایش می‌دهد

معایب

در ابتدا روند منعطف شدن بسیار سخت و دردناک است. برای موفقیت در تکواندو به انگیزه و اشتیاق نیاز است؛ این رشته ورزشی برای شخصیت‌های ضعیف چندان مناسب نیست. بانوان به دلیل ظرافت استخوان‌بندی و آسیب‌پذیری زیاد در برابر ضربات، مستعد صدمات بسیاری هستند تا جایی که بسیاری از بانوان در مسابقات رسمی دچار ضایعات نخاعی، شکستگی ساق پا و حتی در پاره‌ای موارد وارد کما شده‌اند. ورزش رزمی، رشد قدی را کند می‌کند.

کدام برای کودک بهتر است؛ تکواندو یا کاراته؟

هر دو سبک به لحاظ جسمانی و روحی برای کودک مفید بوده و تفاوت اصلی آن‌ها در این است که عمده تمرکز کاراته را باید بر مانورهای دفاع شخصی دانست، در حالی که تکواندو اغلب روی مهارت‌های رقابتی تمرکز دارد. اگر دوست دارید که فرزندتان حرکات ملایم‌تر انجام دهد و تمام بدنش درگیر ورزش باشد، کاراته ممکن است انتخاب بهتری باشد؛ اما برای کسانی که علاقه‌مند به یادگیری حرکات سریع و لگدهای دقیق‌تر هستند، تکواندو گزینه بهتری خواهد بود.


کدام برای کودک دختر بهتر است؛ تکواندو یا کاراته؟

نمی‌توان با صراحت یک مورد را انتخاب کرد! هر دو این ورزش‌ها از هنرهای رزمی بوده و برای یادگیری نیاز به تلاش و ممارست دارند. هر دو باعث افزایش هماهنگی، صبر و استقامت می‌شوند. تکواندو بیشتر بر روی ضربات رو به بالا تمرکز دارد، برای افراد منعطف آسان‌تر به نظر می‌رسد و فنون ساده‌تری نسبت به کاراته دارد. از آنجایی که دختران عموماً نسبت به پسران انعطاف بدنی بیشتری دارند، تکواندو برای دختران بیشتر پیشنهاد می‌شود؛ اما به طور کلی هر دو ورزش تا حد زیادی مشابه بوده و تفاوت چندانی بین آن‌ها وجود ندارد.


تکواندو برای کودکان چه تفاوتی با کاراته دارد و مزایا و معایب آن چیست؟
کلام آخر

کاراته و تکواندو هر دو یک ورزش کامل برای بدن کودک بوده و در کنار تقویت عضلات و استحکام بدن، صبر و انضباط را به کودک آموزش می‌دهند. در صورت تمایل کودکتان به هنرهای رزمی، پس از کسب اطلاعات کافی در مورد این رشته و آگاهی نسبت به مزایا و معایب ذکر شده و همچنین آشنایی با بهترین ورزش برای کودکان در رده های سنی مختلف، خوب است شرایط را برای رشد او در ورزش مورد علاقه‌اش مهیا کنید. اگر مزایا، معایب یا نکات دیگری در رابطه با تکواندو برای کودکان می‌شناسید، آن را با ما و همراهان ستاره به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید