امریکایی ها شرایط مذاکره با طالبان را اعلام کردند


امریکایی ها شرایط مذاکره مستقیم با طالبان را اعلام کردند: 1- باید یک توافقنامۀ امنیتی میان ایالات متحدۀ امریکا و طالبان امضا شود. 2- در رهبری طالبان ملا هیبت الله آخوند و ملا یعقوب پسر بزرگ ملا عمر و بصورت پنجاه - پنجاه قرار می...

امریکایی ها شرایط مذاکره مستقیم با طالبان را اعلام کردند:
1- باید یک توافقنامۀ امنیتی میان ایالات متحدۀ امریکا و طالبان امضا شود.
2- در رهبری طالبان ملا هیبت الله آخوند و ملا یعقوب پسر بزرگ ملا عمر و بصورت پنجاه - پنجاه قرار می گیرند و این قرار با میانجیگری بچۀ کاکای جان کری صورت می گیرد.
3- نیروهای امریکایی به طالبان شلیک نمی کند و طالبان هم به احترام عساکر امریکایی لُنگی های شان را از سر بردارند.
4- طالبان مکلف است که با داعش بر سر بیرق سیاه و سفید جنگ نکنند، ما مصارف تمام بیرق ها را بعد از تصویب کانگرس پرداخت می کنیم.
5- ما یک نماینده ویژۀ ایلات متحده در امور طالبان به افغانستان می فرستیم، خواهش می کنیم با او رفتار خوب داشته باشید و به جاهای ممنوعۀ او کاری نداشته باشید.
6- حکومت افغانستان را وادار می کنیم که با شما صلح کنند، شما را با تفنگ هایتان در بغل بگیرند و از کومۀ سمت راست و چپ تان چند ماچ مزه دار کند.
7- شما حق دارید با حضور زنان در سیاست، هنر، تحصیل، نظام مخالفت کنید اما حرف های نمایندۀ ویژۀ ما در امور زنان که خانم لورا انترنشنال هست را گوش کنید و هر چه او گفت انجام بدهید.
8- ریش چیزی خوبی است، ما با آن مخالفتی نداریم، مصارف رشد ریش شما در سال 2019 را از مالیه دهندگان امریکایی پرداخت می کنیم.
9- تروریست های خارجی برای سیاحت به شمال افغانستان میروند، آنها می خواهند ریشه های حضور ملا مامد جان را در مزار شریف کشف کنند، ما به آلمانی ها گفتیم با آنها کاری نداشته باشند، شما هم کاری نداشته باشید، بگذارید مصروف کارشان در شمال باشند.
10- در صورت شکستن این تفاهمنامه ما با شما مذاکرۀ مستقیم نمی کنیم و شما مجبورید باز هم از طریق مولانا فضل الرحمان پاکستانی با ما در تماس شوید.

مهدی ثاقب

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی