سهم زنان از تسهیلات اشتغال زایی روستایی به 41 درصد رسید


سهم زنان از تسهیلات اشتغال زایی روستایی به 41 درصد رسید

یاسوج- ایرنا- معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: بر اساس آمارموجود ، در سال 97 سهم زنان از تسهیلات اشتغال زایی روستایی و عشایری افزون بر 41 درصد بوده است.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز دوشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج آماری درباره میزان تسهیلات اشتغال زایی زنان ارائه نکرد.

وی گفت: یکی از سیاست های اصلی دولت حمایت از مناطق محروم بوده که در این میان رویکرد آن توجه به توانمندی زنان به ویژه در مناطق روستایی است.

وی افزود: مهمترین اقدام انجام شده در این زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی در میان زنان بوده است.

ابتکار بیان کرد: طرح های ارتقای تاب آوری اجتماعی و توانمدی زنان روستایی در مناطقی همچون دیشموک کهگیلویه و سایر روستاها و مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و کارهای قابل قبولی در این زمینه انجام شده است.

وی عنوان کرد: هدف اصلی این طرح کاهش آسیب های اجتماعی و توان افزایی جوامع اعم از شهری و روستایی است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تصریح کرد: تفاهم نامه هایی با سازمان بهزیستی کشور برای کاهش برخی مشکلات و آسیب های حوزه زنان و خانواده که نیازمند خدمات مداخله ای و مشاوره های اجتماعی بوده، بسته شده است.

ابتکار ابراز داشت: برای نیل به این هدف سه مرکز مداخله درمانی و کمک مشاوره ای و ارایه خدمات مشاوره ای و اجتماعی در کشور ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: یک تفاهم نامه خاص استان کهگیلویه وبویارحمد نیز با سازمان آموزش و پرورش انجام گرفته که با توجه به مسایل مربوط به مدارس و توان افزایی هنرجویان آموزشی و پرورشی این موافقیت نامه خاص این استان است.

ابتکار بیان کرد: این تفاهم نامه به تایید وزیر آموزش و پرورش نیز رسیده که برای حمایت از دختران بازمانده از تحصیل و ارائه آموزش های لازم و مهارت های زندگی کمک به بهبود شرایط اجتماعی و فرهنگی در مناطق محروم این استان خواهد بود.

وی هدف اصلی سفر خود را به استان کهگیلویه و بویراحمد تصویب سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان، عنوان کرد.معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در این استان نیز این سند امضا شده با همکاری دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در کارگروه مرتبط با شورای برنامه ریزی استان تصویب و اجرایی می شود.

ابتکار بیان کرد: تاکنون سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در ۱۱ استان کشور تنظیم شده است.

وی عنوان کرد: تمامی دستگاه ها موظفند که جاهایی از این استان عقب ماندگی هایی همچون کودکان بازمانده از تحصیل وجود داشته باشد ورود کنند و دراین باره مسئولیت دارند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تصریح کرد: یکی از اهداف و شاخص های مهم در این طرح بازگشت این کودکان بویژه دختران به کلاس درس و فراهم شدن امکان تحصیل برای تمامی خانواده ها در هر نقطه ای از این استان خواهد بود.

۹۸۶۸/1662

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟