تکنسین‌های اورژانس اولین ناجیان حادثه دیدگان


تکنسین‌های اورژانس اولین ناجیان حادثه دیدگان

تکنسین‌های اورژانس به عنوان اولین ناجیان مصدومان حوادث محسوب می‌شوند که تنها با شماره گیری 115 می توان در هر نقطه از کشور در کمتر از چند دقیقه به آنان دسترسی پیدا کرد.

تکنسین‌های اورژانس اولین ناجیان حادثه دیدگان
به گزارش فانوس، مبشری رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر با بیان اینکه بی شک با افزایش روند رو به رشد سوانح و حوادث ،امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به سطوح پیشرفته خدمات و مراقبت‌های پیش بیمارستانی احساس می‌شود، گفت: در تصادفات و بلایای طبیعی، پس از حفظ آرامش، اولین مسئله‌ای که برای حفظ جان و سلامتی بیمار و مصدوم مهم است، امدادرسانی متخصصان آگاه و باتجربه‌ای است که از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری می‌کنند.

او افزود: تکنسین‌های اورژانس به عنوان اولین سطح خدمات درمانی، حفظ جان صدومان را برعهده دارند که این احساس مسئولیت همواره نیازمند مهارت افزایی و اخلاق حرفه‌ای است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر با اشاره به وجود وجود ۳ پایگاه اورژانس در این شهرستان گفت: ۱۷ کارشناس فوریت‌های پزشکی اقدامات اورژانسی رامسر را انجام می‌دهند که مرکز اورژانس میانحاله به عنوان پایگاه جاده‌ای، مرکز اورژانس میدان شهیدرجایی به عنوان پایگاه شهری و اورژانس جواهرده به عنوان پایگاه کوهستانی در این شهرستان فعالیت دارند.

مبشری افزود: ۶ دستگاه آمبولانس شامل ۳ آمبولانس آی سی یو و ۳ آمبولانس پشتیبان در بخش فوریت‌های پزشکی این شهرستان وجود دارد که با بروز‌ترین امکانات دنیا تجهیز هستند.

مجید عارف رییس اورژانس رامسر نیز با بیان اینکه پارسال تعداد ۴ هزار و ۴۸۳ مورد ماموریت توسط پرسنل این مجموعه انجام شد گفت: حضور در زلزله سرپل ذهاب، خدمات رسانی به زائران اربعین در مرز مهران، استقرار و خدمات رسانی در کمپ‌های نوروزی و ساحلی رامسر، حضور در تمامی مراسمات و برنامه‌های عمومی شهرستان، آموزش پدافندی در مدارس و دانشگاه‌ها و ادارات و اصناف از جمله اقدامات این مرکز است.

او افزود: اورژانس رامسر از پلیس راه چابکسر تا روستا‌های اطراف شیرود را پوشش می‌دهد، اما از آنجایی که فوریت پزشکی مرز خاصی ندارد در هر نقطه هر نوع حادثه‌ای رخ دهد در صورت نیاز حضور پیدا خواهیم کرد.

عارف گفت: مرکز پاسخگویی به تماس‌های مردم غرب مازندران در چالوس مستقر است که گا‌ها ممکن است پشت خط بمانند که بزودی با ارتقا سطح مرکز این مشکل نیز رفع خواهد شد.

او گفت:تمامی ماشین‌های اورژانس به سیستم gps مجهز است و به ثانیه خدمات رسانی از زمان اعزام تا پایان ماموریت را ثبت می‌کند.

رییس اورژانس رامسر از خدمات رسانی ۲۴ ساعته تمامی پایگاه‌های اورژانس خبر داد و گفت: پایگاه جواهرده در ۶ ماهه اول سال بصورت ۲۴ ساعته و در ۶ ماه دوم سال نیز ماهانه ۱۵ روز شبانه روزی و ۱۵ روز نیز صبح تا عصر فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان