برگزاری رزمایش مصر و آمریکا با هدف مقابله با تهدیدهای تروریستی


برگزاری رزمایش مصر و آمریکا با هدف مقابله با تهدیدهای تروریستی

ارتش مصر از برگزاری رزمایشی با مشارکت نیروهای ویژه خود و نظامیان آمریکا جهت مقابله با تهدیدهای تروریستی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش مصر از برگزاری رزمایشی با مشارکت نیروهای ویژه این کشور و آمریکا جهت افزایش قابلیت‌های نبردهای ضد تروریسم خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «شینهوا» سخنگوی ارتش مصر روز یکشنبه در بیانیه‌ای در این باره گفت: «نیروهای ویژه مصر و آمریکا برای تقویت توانایی‌ها و مهارت‌های نبرد ضد تروریسم، رزمایش مشترک نظامی را برگزار کردند.»

این رزمایش (JCET) دو سال است که با هدف تبادل مهارت نظامی بین مصر و آمریکا انجام می‌شود. مصر از زمان امضای معاهده صلح تحت حمایت آمریکا با رژیم اسرائیل در سال 1979، متحد شماره یک منطقه‌ای ایالات متحده محسوب می‌شود. مصر سالانه 1.3 میلیارد دلار کمک نظامی از آمریکا دریافت می‌کند.

به گزارش شینهوا، سرهنگ «تامر الرفاعی» سخنگوی ارتش مصر در این بیانیه گفت: «این رزمایش شامل تیراندازی از موقعیت‌های مختلف معمول و غیرمعمول و خنثی سازی مواد منفجره و تله‌های انفجاری است.»

برگزاری رزمایش مصر و آمریکا با هدف مقابله با تهدیدهای تروریستی

این مقام نظامی مصری در ادامه توضیح داد: «این آموزش مشترک همچنین شامل نبرد شهری ، از بین بردن پاسگاه‌های تروریستی در مناطق مسکونی و پاکسازی آن‌ها و مواجهه با شرایط تاکتیکی اضطراری در زمان مدیریت عملیات است.»

سخنگوی ارتش مصر به مکان انجام این رزمایش و تعداد نفرات شرکت کننده از هر دو طرف هیچ اشاره‌ای نکرد.

دولت آمریکا ماه گذشته در چارچوب کمک‌های سالیانه نظامی به ارتش مصر، 930 دستگاه خودروی زرهی تحویل این کشور داد. این خودروهای زرهی در راستای مبارزه با تروریسم و افزایش توان نظامی ارتش مصر و همچنین در چارچوب همکاری‌های نظامی بین آمریکا و مصر به ارتش این کشور اهدا شد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی