29 رویداد برای رونق گردشگری فارس تعریف شد


29 رویداد برای رونق گردشگری فارس تعریف شد

شیراز-ایرنا- 29 رویداد جدید گردشگری به منظور توسعه و رونق گردشگری در استان فارس تعریف شده است. بازتعریف این رویدادها برای رونق بخشیدن به صنعت گردشگری و استفاده بهتر از جاذبه‌های فرهنگی و معنوی در استان فارس است.

موید محسن نژاد معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس روز دوشنبه در این باره گفت: هدف از اجرای این رویدادها توسعه و رونق گردشگری در این استانو ایجاد جاذبه‌ها و مسیرهای جدید گردشگری است.

محسن نژاد افزود: برخی از این رویدادها می‌تواند به صورت پیوسته و در فاصله زمانی بلند مدت یک یا دو ماهه اجرا شود تا فعالان گردشگری هم بتوانند برای آن‌ها تور تعریف کنند.

وی ادامه داد: این رویدادها شامل جشنواره گل و گلاب میمند فیروزآباد، جشنواره گل و گلاب لایزنگان داراب، جشنواره عرقیات و سوغات شیراز، جشنواره گردشگری رمضان، برنامه‌های روز جهانی صنایع دستی، رویداد کارآفرینی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پارس، نمایشگاه فارس در یک نگاه، جشنواره انار ارسنجان، جشنواره غوره دشمن زیاری نورآباد ممسنی، جشنواره نان‌های سنتی لارستان، جشنواره برفی و ورزش‌های زمستانی سپیدان و جشنواره گل نرگس کازرون است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس اضافه کرد: سوگواره گردشگری محرم و بصیرت عاشورایی، جشنواره انگور بوانات، جشنواره پالوده شیرازی و گرامیداشت شیخ اطعمه، جشنواره خرما خشت کازرون، جشنواره انجیر استهبان، جشنواره اسب نورآباد ممسنی، برنامه‌های روز جهانی گردشگری، جشنواره گردو بوانات، برنامه‌های روز روستا، جشنواره خوراک‌های سنتی استان فارس، سوگواره یاس نبوی، جشنواره بلوط زاگرس، جشنواره عشایر فیروزآباد، از جمله دیگر برنامه‌های گردشگری در سطح استان است که برخی از این رویدادها به صورت محلی و ملی برگزار می‌شود.

او اظهار داشت: مجری رویدادهای گردشگری سازمان‌های مردم نهاد، جوامع محلی و مسوولان اجرایی هر منطقه هستند و سیاست‌گذاری و تدوین از طریق اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی فارس انجام می‌شود.

محسن نژاد عنوان کرد: با راه‌اندازی دبیرخانه دائمی رویدادهای گردشگری زمینه ساماندهی بیشتر رویدادهای گردشگری فراهم خواهد شد.

وی تاکید کرد: با برگزاری این رویدادها علاوه بر بهره‌مندی مردم، گردشگران با فرهنگ مردم، اقلیم، لباس‌ها و خوراک‌های سنتی آشنا می‌شوند و زمینه جذب بیشتر گردشگر نیز فراهم می‌شود.

۹۸۷۳ /۶۱۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند