150 درمانگاه و اورژانس تا پایان سال در کشور راه‌اندازی می‌شود


150 درمانگاه و اورژانس تا پایان سال در کشور راه‌اندازی می‌شود

آستارا - ایرنا - معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 150 درمانگاه و فوریت‌های پزشکی تا پایان سال جاری در کشور راه‌اندازی خواهد شد و تعدادی بیمارستان نیز در مناطق مختلف در حال تکمیل است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم جان‌بابایی روز دوشنبه در بازدید از بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی آستارا افزود: اغلب این مراکز درمانی، در مناطق مرزی و محروم ساخته شده و این نشانگر نگاه ویژه دولت به حوزه بهداشت و درمان است.

وی ادامه داد: در قالب طرح تحول نظام سلامت و مطابق تاکید رئیس جمهوری، ۴۳ مرکز اورژانس هوایی با بالگرد و باند مخصوص آن در کشور راه اندازی شده است و یکی از این مراکز، امروز در رشت به بهره برداری می‌رسد.

جان‌ بابایی اظهار کرد: حوزه درمان استان گیلان به لحاظ موقعیت گردشگری و ترافیک، در برخی ایام سال نیازمند خدمات فوری است و مرکز فوریت‌های هوایی به این امر مهم کمک خواهد کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: فصل توزیع نیروهای متخصص به واحدهای درمانی فرا رسیده است و به زودی، کمبود پزشک متخصص بیمارستان های استان گیلان برطرف خواهد شد.

او افزود: وزارت بهداشت از بخش خصوصی برای تقویت حوزه بهداشت و درمان استقبال می کند و در شهرستان آستارا نیز چنین ظرفیتی برای خدمت بهتر به شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی وجود دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان روز دوشنبه از بخش های مختلف بیمارستان آستارا بازدید کردند.

شبکه بهداشت و درمان آستارا با ۶ مرکز بهداشتی، یک بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی، یک مرکز درمانی در بخش لوندویل، ۲۵ خانه بهداشت و حدود ۵۰۰ نیروی انسانی خدمات رسانی می کند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و از مناطق گردشگرپذیر ایران است.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دستگیری متهمانی که برای تقلب در کنکور، رمز ارز می‌گرفتند