از توانمندسازی اعتقادی مسجدی‌ها تا تربیت سربازان جنگ نرم به همت یک کانون فرهنگی هنری


از توانمندسازی اعتقادی مسجدی‌ها تا تربیت سربازان جنگ نرم به همت یک کانون فرهنگی هنری

کانون فرهنگی هنری «شهید احمد سلیمانی» با برگزاری دوره‌های آموزش قرآن، مداحی و تعزیه‌خوانی در کنار ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و برپایی جلسات اعتقادی و بصیرت‌افزا در مقابله با جنگ نرم نام خود را در فهرست فعال‌ترین کانون‌های مسجدی ثبت کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، سامانه مجازی «بچه‌های مسجد» به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و به منظور کشف، پرورش و بکارگیری خلاقیت های فرهنگی هنری بچه های مسجد راه اندازی شده است.

این سامانه در کنار قابلیت هایی همچون اشتراک‌گذاری تجارب فعالان مساجد، ایجاد منبعی عظیم برای تولید دانش‌های بومی، ارتقای توان شناسایی نیازها و حل مسائل و مشکلات فرهنگی اجتماعی، کمک به سیاستگذاران و مدیران فرهنگی کشور برای تصمیم‌گیری صحیح و دقیق، فرصت شناسایی کانون های فعال و برتر را نیز فراهم کرده است.

از این رو، در سلسله گزارش هایی کانون های فعال فرهنگی هنری در سطح کشور و فعالیت هایی را که سبب برتری آنها شده است، مرور می شود.

کانون فرهنگی هنری «شهید احمد سلیمانی» در جوار مسجد شهید احمد سلیمانی استان کرمان ازجمله کانون های فعال مسجدی است که در یک هفته اخیر توانسته گوی سبقت را از دیگر کانون ها در سطح کشور از نظر میزان فعالیت و عمق و نفوذ اثرگذاری در میان اعضاء و اهالی مسجد برباید.

این کانون روستایی با 738 عضو دوره های متنوع در رشته های مختلف را ویژه عموم علاقمندان برگزار می کند.

فعالیت های متنوع قرآنی از اولویت های این کانون است چنان که علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی قرآن و عترت(ع)، در ایام محرم حسینی نیز جلسات قرائت قرآن را برگزار می کند.

از توانمندسازی اعتقادی مسجدی‌ها تا تربیت سربازان جنگ نرم به همت یک کانون فرهنگی هنری

فعالیت های هنری از دیگر سرفصل های کاری کانون «شهید احمد سلیمانی» کرمان است که در این راستا دوره های مداحی، تعزیه خوانی و نمایش شیرخوارگان حسینی و طفلان مسلم را در ایام محرم برگزار می کند.

همسو با رویکرد ساخت آینده از مسجد و تلاش برای خودکفایی اهالی کانون ها و مساجد در عرصه های مختلف، این کانون فرهنگی هنری مجری دوره های آموزش و توانمندسازی نیز است چنان که دوره های تخصصی پیش بیمارستانی و دوره زلزله واوار را با همکاری جمعیت هلال احمر جیرفت برگزار می کند. همچنین است دوره های امداد و کمک های اولیه پیش بیمارستانی همراه با اعطای گواهینامه به شرکت کنندگان.

علاوه بر این، دوره های بصیرت افزایی و اعتقادی با محوریت مقابله با جنگ نرم نیز به صورت هفتگی و به همت این کانون مسجدی برگزار می شود تا اعضاء کانون و نیز اهالی مسجد «شیهد احمد سلیمانی» در حوزه های بصیرتی نیز توانمند شود.

از توانمندسازی اعتقادی مسجدی‌ها تا تربیت سربازان جنگ نرم به همت یک کانون فرهنگی هنری

مسائل دینی اجتماعی نیز در جلسات هفتگی این کانون و توسط امام جماعت مسجد شهید احمد سلیمانی به منظور توانمندسازی اعتقادی اعضاء و نیز عموم علاقمندان در گروه سنی 21 تا 40 سال طرح و تبیین می شود.

برگزاری دوره های تفسیر نهج البلاغه، آموزش خوشنویسی، آموزش تیراندازی ویژه برادران، آموزش دوره های روخوانی قرآن، آموزش مداحی در جلسات هفتگی به نوجوانان 7 تا 14 سال نیز به همت این کانون فرهنگی هنری انجام می شود.

از توانمندسازی اعتقادی مسجدی‌ها تا تربیت سربازان جنگ نرم به همت یک کانون فرهنگی هنری

ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی نیز از اولویت های فرهنگی این کانون مسجدی است که از طرقی همچون امانت دادن کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی و برگزاری اردوهای اوقات فراغت ویژه گروه سنی 14 تا 21 سال دنبال می شود.

انجام هر روزه بازی فوتبال ویژه برادران 14 تا 21 سال به همراه برگزاری جام شهدای ساردو نیز در زمره فعالیت های اجتماعی کانون شهید احمد سلیمانی قرار می گیرد.

برگزاری دوره های بسیج و مقابله با تهاجم فرهنگی و استفاده از فضای مجازی به منظور شبکه سازی و تشکیل هسته های فرهنگی با حضور جوانان 14 تا 21 سال در این کانون مسجدی با جدیت دنبال می شود.

مروری بر این فعالیت ها و گروه سنی مخاطبان آن نشان می دهد، کانون فرهنگی هنری شهید احمد سلیمانی عزمی جدی برای جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به مسجد و فعالیت های آن و واکسینه کردن نسل آینده از طریق فرهنگ و نورانیت مسجد دارد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق