مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: ثبت نام کارگران و کارفرمایان در سامانه جامع روابط کار آغاز و نام نویسی جهت دریافت خدمات غیرحضوری الزام آور است.

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، هادی ابراهیمی مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان، افزود: ثبت نام کارگران و کارفرمایان در سامانع جامع روابط کار آغاز شده و نام نویسی در این سامانه، جهت دریافت خدمات غیرحضوری الزام آور است.

وی اظهارداشت: به منظور استفاده از خدمات سامانه جامع روابط کار، کارگران و کارفرمایان با یک بار مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان دولت و ارائه کارت ملی اقدام به ثبت نام در سامانه مذکور و دریافت نام کاربری و رمز عبور اختصاصی می کنند و پس از آن ضرورتی به مراجعه حضوری در ادارات تعاون، کار ورفاه اجتماعی وجود ندارد و فرد می تواند با استفاده از نام کاربری و رمز عبور که از طریق ثبت نام در دفاتر پیشخوان دریافت کرده، درخواست خود را پیگیری کنند.

وی بیان داشت: این سامانه خدمات مختلفی را در حوزه معاونت روابط کار: ( بازرسی کار، تشکلات کارگری و کارفرمایی، روابط کار، بیمه بیکاری، مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار و ...) به جامعه هدف ارائه می کنند.

ابراهیمی، ایجاد شفافیت در اطلاعات مربوط به جامعه کارگری و کارفرمایی، کاهش بروکراسی اداری، تسریع در روند رسیدگی و پیگیری امور مربوط به روابط میان کارگر و کارفرما، جلوگیری از تخلفات کارفرمایان در برابر حقوق کارگران، دسترسی به سامانه برای تمامی بازیگران جامعه کارگری و کارفرمایی از طریق کد کاربری و رمز عبوری که دریافت خواهند کرد و دسترسی دولت به اطلاعات و مشخصات کارگران و کارفرمایان را از جمله اهداف راه اندازی این سامانه عنوان کرد.

لازم به ذکر است در راستای اجرای بند "ب" ماده 67 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر تکلیف دستگاه های اجرایی بر الکترونیکی کردن فرایندها و به منظور کارآمدی هر چه بیشتر خدمات الکترونیکی و افزایش تعامل پذیری بین دولت و آحاد جامعه، معاونت روابط کار وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی همگام با سیاست های دولت تدبیر و امید و بمنظور مدیریت و نظارت هر چه بیشتر بر اجرای قانون کار و تنظیم روابط کار از طریق الکترونیکی کردن فرایندهای حوزه روابط کار در محدوده مشمولین قانون کار، اقدام به تهیه سامانه جامعه روابط کار کرده است.