سلبریتی ها کنار مردم یا مقابل آن ها؟


سلبریتی ها کنار مردم یا مقابل آن ها؟

سلبریتی ها تاکنون ثابت کرده اند که صلاحیت راهنمایی مردم را ندارند و بهتر است در هر مسئله ای ورود نکنند، مردم نیز دیگر به این نتیجه رسیده اند که نمی‌توان به این افراد اعتماد کرد.

به گزارش خبرنگار اتاق خبر 24:

هر جایی که کانون توجه قرار می‌گیرد، سلبریتی‌ها هم حضور دارند. اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، قاب دوربین‌های عکاسی در جشنواره‌ها و خیلی موقعیت‌های حقیقی و مجازی، فرصتی خوب برای دیده شدنشان است.

از شهرت طلبی بازیگران جالب‌تر، اظهار نظر‌های جالب و موج‌هایی است که جماعت سلبریتی راه می‌اندازند.
این سلبریتی‌های همه چی دان در حوزه‌های مختلف اظهار نظر میکنند و خود را صاحب سخن می‌دانند. این در حالی است که بسیاری عملکرد همین افراد را زیر سوال می‌برند؛ از پوشش، تا سبک زندگی و نگرش‌های این افراد، موضوعاتی بوده که بار‌ها به دست متفکران و صاحب نظران زیر سوال رفته است.

در این گزارش مواردی از ناهنجاری هایی که سلبریتی ها به جامعه تزریق کردند را می خوانید.

زلزله زدگان کرمانشاه بهانه ای برای خودنمایی

زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان سال 96 کرمانشاه را لرزاند، حادثه‌ای تلخ که منجر به از بین رفتن تعدادی از هموطنان شد و البته خسارات بسیاری را نیز به روستاها و مناطقی این استان وارد کرد، پس از این حادثه و در همان ساعات اولیه امداد رسانی به مردم زلزله زده توسط هموطنان آغاز شد.

در این بین تعدادی از سلبریتی‌ها اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی در حساب شخصی خود کردند و حتی مبالغ قابل توجهی در حساب این افراد واریز شد.

کمک‌هایی که رقم آن نیز کم نبود و هیچ برنامه ای برای هزینه کرد ان وجود نداشت و در این بین اتفاق خوبی برای زلزله زدگان کرمانشاه نیوفتاد.

در این زلزله برخی از سلبریتی ها برای خودنمایی در صحنه ظاهر شدند و برخی دیگر از روی دغدغه وارد این قبیل از کارها شدند. اما چیزی که مشخص است این است که زلزله برای برخی سلبریتیها بهانه خوبی شد تا خودنمایی کنند و با انتشار عکس های خود در مناطق سیل زده خود را مطرح کنند.

سلبریتی ها کنار مردم یا مقابل آن ها؟

بادیگارد استخدام کنید، سلبریتی شوید!

دیدن عکس و فیلم های عجیب از سلبریتی ها در مراسم مختلف از یک جایی به بعد برای اهالی دنیای مجازی به یک عادت تبدیل شده است. چهره هایی که هر روز تصمیم می گیرند با یک رفتار متفاوت خوراک صفحات زرد اینستاگرام را برای کاربرانش تامین کنند. یک روز با پوشیدن لباس های خاص، روزی با عکس انداختن کنار عقاب زنده در اکران خصوصی یک فیلم و گاهی با نشان دادن واکنش هایی که خود به خود به حاشیه ساز شدن و دیده شدن هر چه بیشترشان کمک می کند.

یکی از اتفاقاتی که طی دو سه سال گذشته بارها و بارها در شبکه های اجتماعی به یکی از پدیده‌های داغ فضای مجازی تبدیل شده و محل بحث قرار گرفته، تصاویر گروه تشریفات و بادیگاردهایی است که در مراسم مختلف به بهانه حفاظت، دور تا دور یک چهره نسبتا شناخته شده حلقه می‌زنند تا او را از میان جمعیت و سیل طرفدارانش به محل مورد نظر برسانند.

سلبریتی ها کنار مردم یا مقابل آن ها؟

در بسیاری از موارد وقتی اهالی سینما و تلویزیون فرصتی برای دیده شدن در آثار هنری را پیدا نمی کنند برای فراموش نشدن دست به کارهای عجیب و غریبی می زنند که ناخودآگاه نگاه های زیادی را به سمتشان جلب می کند.

آخرین فیلم جنجالی که درباره استفاده از بادیگاردها به انتشار رسید از بازیگر ناشناخته ای بود که حسابی در فضای مجازی سر و صدا به پا کرد. حاشیه ای که جنجال‌های آن بیشتر به این موضوع بر می‌گشت که اصلا مگر چقدر مردم شخصیتی به نام«ش.د» را می شناسند که بخواهند برای حضورش در یک مکان عمومی هجمه و درنهایت آزار و اذیتی ایجاد کنند که حالا او برای پیشگیری از همه این اتفاقات به استفاده از بادیگارد متوسل شده؟!

نکته جالب توجه اینجاست که در ایران بر اساس متن صریح قانون داشتن بادیگارد در کشور به رسمیت شناخته نمی‌شود؛ حتی مدت‌ها قبل رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی در این باره گفته:«در جمهوری اسلامی با توجه به امنیت بالایی که وجود دارد برای افراد بادیگارد شخصی و خصوصی نداریم و ما نیز همچنین چیزی نداریم، البته همان‌طور که گفتم ممکن است برای فردی با دستور قضایی یا حکم شورای تأمین یا شورای امنیت کشور برای مدتی محدود فردی به عنوان محافظ فعالیت کند.»

آمبولانس تاکسی سلبریتی‌ها در تهران!

رئیس آمبولانس خصوصی کشور هم گفته است بعضی سلبریتی ها با آمبولانس خصوصی در خیابان ها رفت و آمد میکنند!
این خبر نشان میدهد که چگونه سلبریتی هایی که ادعای حمایت از مردم را دارند و می گویند دلسوز مردم هستند و در هر زمینه ای اظهار نظر میکنند وقتی دلشان بخواهد برای راحتی خود چگونه از مردم سواستفاده و از آنها فاصله میگیرند.

اشک تمساح سلبریتی ها برای دختر آبی

اخیرا هم خیلی از سلبریتی ها درباره دختری که اقدام به خودسوزی کرده بود نظر دادند که در مراسم ترحیم دختر آبی همه بودند الا سلبریتی ها.

افراد مشهوری که ظرف چند روز گذشته فضای مجازی را مملو از دروغ و شایعه کرده‌اند دقیقاً دوشادوش رسانه‌های بیگانه رفتار کردند تا از یک طرف عزاداری‌های عاشورایی و فرهنگ حسینی تحت‌الشعاع قرار بگیرد و قوه قضائیه ، نظام دینی متهم به استبداد رای شود و هم بهانه‌ای جدید برای حمله به ایران در مجامع بین‌المللی فراهم گردد و پروژه‌ای چون پروژه ندا آقاسلطان برای کلید زدن فتنه‌ای تازه مهیا شود.

این افرادی که امروز برای سحر خدایاری‌ اشک تمساح می‌ریزند؛ چرا در مراسم‌ترحیم این دختر شرکت نکردند؟ اینان که خیلی مهربان تشریف دارند، چرا برای قتل‌عام کودکان و دختران یمنی و عراقی و سوری سینه چاک نمی‌کنند؟ چرا وقتی زنان ایزدی اسیر داعشی‌ها می‌شدند خود را مدافع حقوق زنان معرفی نمی‌کردند؟ چرا وقتی روسری از سر دختر مسلمان در فرانسه برمی‌دارند؛ طرفدار آزادی زنان نیستند؟ چرا نگران دانشمند ایرانی اسیر در آمریکا نمی‌شوند و برای دستگیری چند جاسوس در لباس مدافع محیط زیست گریبان چاک می‌کنند؟ اینان که طرفدار ادب و احترام به مخالف‌اند، چرا از فحاشی یک بازیگر به مقدسات آشفته نمی‌شوند؟

حمایت خانوم بازیگر از فعالین"معدنی"

سمانه پاکدل، بازیگر نه چندان مطرحی که سعی کرده با ورود به ماجرای خودسوزی اخیر یک دختر جوان، جلب توجه کند، در ویدئویی که منتشر کرده برخورد با «فعالان معدنی» را مورد انتقاد قرار داده است! البته منظور این بازیگر، فعالان مدنی است.

تلاش این بازیگر نه چندان مطرح نتیجه معکوس در پی داشته و وی چند روزی است که سوژه طنز کاربران فضای مجازی شده است. طوری که با عبارت «فعالان معدنی» عبارات طنزآمیزی نوشته و منتشر می‌شود.

متأسفانه طی روزهای اخیر، برخی از چهره‌ها به خاطر سواد پایین رسانه‌ای و سیاسی، فریب فضاسازی ضدانقلاب را خورده و دروغ‌پردازی درباره ماجرای خودسوزی را در صفحات شخصی خود در فضای مجازی ضریب دادند. البته برخی از آن‌ها نیز پس از آگاهی از اصل ماجرا، مطالب‌ مربوطه را حذف کردند.

هتاکی بازیگر نه چندان مطرح به امام حسین(ع)

هر از چندگاهی مطلب عجیبی از سوی یکی از هنرپیشه‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود که فضای مجازی را داغ می‌کند؛ مطالبی دوپهلو که عمدتا جان‌مایه آن‌ها توهین به ارزش‌ها و مقدسات است.

با رشد شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی این اتفاق خیلی راحت‌تر و با وسعت بیشتر رخ می‌دهد. در آخرین مورد می‌توان به توهین صبا کمالی بازیگری که کار خودش را با سریال پس از باران آغاز کرد اشاره کرد. کمالی به تازگی و همزمان با عاشورای حسینی در دفاع از «دخترآبی» دختری که خودسوزی کرده بود، مطلبی را منتشر کرد که توهین به امام حسین(ع) محسوب می‌شود.

سلبریتی ها کنار مردم یا مقابل آن ها؟
سلبریتی ها کنار مردم یا مقابل آن ها؟

صبا کمالی پس از این متن توهین آمیز که واکنش‌های شدید کاربران فضای مجازی را به همراه داشت ، مردم را به کج‌فهمی متهم کرد و مطلب منتشر شده در اینستاگرامش را پاک کرد. پس از مدتی دستور بازداشت این بازیگر هتاک هم منتشر شد.

سلبریتی ها کنار مردم یا مقابل آن ها؟

سلبریتی‌ها مدتی است که در مسایل اجتماعی ورود کرده و درباره این مسایل اظهار نظر می‌کنند و در اغلب موارد با اظهارنظر‌های نسنجیده خود ماجرا را به سمت و سویی می‌برند که ربط چندانی به حادثه اصلی ندارد. در ماجرای اخیر صبا کمالی خواسته از دختر آبی حمایت کند، اما حمایت نسنجیده او باعث شده موضوع اصلی تحت الشعاع اظهارات نالازم او قرار بگیرد. جالب اینکه اگر مجموعه واکنش‌های این افراد به مسایل جامعه را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که آنها معمولا نسبت به اتفاق‌های مهم و اولویت‌های اصلی جامعه موضعی خنثی داشته‌اند یا اساسا سکوت کرده‌اند.

حقیقت این است که سلبریتی‌ها هیچگاه نتوانسته‌اند حوزه‌های اصلی و اولویت‌های جامعه را تشخیص دهند و ورود ناشیانه آنها به بحث‌های اجتماعی همواره باعث حاشیه شده است؛ اتفاقی که در پی آن باعث می‌شود مطالبات اصلی گم و پیگیری آن‌ها مشمول هزینه‌های نالازم شود.

تجربه عمومی نشان می دهد که در حوادث شیرین ملی اثری از سلبریتی ها نیست و در حوادث تلخ هم بایستی شاهد نمک پاشیدن آنها بر زخم های افکار عمومی و نیز عمیق تر نشان دادن زخم ها باشیم.

اما جدیدا به جای آن که سلبریتی‌ها اظهار نظر درباره همه چیز بکنند، مردم به انتقاد از آن‌ها پرداختند. برای مثال پس از آن که لیست هنرمندانی که برای فرزندانشان تبعه‌ کشور‌های خارجی را گرفتند، منتشر شد. این خبر انتقاد شدید مردم را در پی داشت و بسیاری آن‌ها را وطن فروش خطاب کردند.

در واقع، هم اکنون و بر خلاف تمام دیگر کشورهای دنیا، به هیچ وجه نمی توان نام برخی از سلبریتی های ایرانی را در کنار مفاهیمی مثل امید، همراهی با مردمان فرودست و حمایت از نظام اسلامی تصور کرد و این مقوله حتما نشانگر یک بیماری بزرگ در میان برخی از سلبریتی‌ها است.

وقت آن است که جلوی سلبریتی ها گرفته شود تا دیگر حرف ها و رفتار نسنجیده آن ها ابزار رسانه های معاند نشود.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا