طلاب در امر تبلیغ امیال فطری و الهی انسان‌ها را در نظر بگیرند


طلاب در امر تبلیغ امیال فطری و الهی انسان‌ها را در نظر بگیرند

آیت‌الله رشاد درباره شیوه درست برقراری ارتباط با دیگران خطاب به طلاب و رسانه ملی، کرد: برای برقراری ارتباط با دیگران از در امیال و اقبال با آنها برخورد و توجه کنید میل فطری آنها به سوی چه چیزی است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «علی‌اکبر رشاد» پیش از آغاز درس خارج فقه که در حوزه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به فقراتی از نهج‌البلاغه، اظهار کرد: امیرمومنان امام علی(ع) درباره قلب‌ها و خواهش آن فرمودند: امیالی در انسان وجود دارد که همه منفی نیستند.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه با بیان اینکه برخی امیال انسان از فطرت برخاسته است، تصریح کرد:‌ هر آنچه از طبیعت منشا فطری داشته باشد مذموم و بد نیست اما اگر دچار افراط و تفریط شود به انسان خسارت و ضرر می‌زند.

وی با بیان اینکه شهوت به معنای خواهش و میل در انسان وجود دارد، گفت: انسان طبق میل درونی از برخی امور رویگردان است و نسبت به برخی امور اقبال دارد.

آیت‌الله رشاد درباره شیوه درست برقراری ارتباط با دیگران ابراز کرد: برای برقراری ارتباط با دیگران از در امیال و اقبال با آنها برخورد کرده و توجه کنید میل فطری آنها به سوی چه چیزی است.

وی افزود: باید از شیوه میل فطری مثبت و نه منفی وارد شوید، اگر برخلاف امیال آنها رفتار و برخورد کنید مسائل را با اکراه از شما می‌پذیرند.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه ادامه داد: این دستور العمل منطق و شیوه درست برقراری ارتباط با دیگران و تاثیرگذاری مثبت بر جامعه است.

آیت‌الله رشاد با بیان اینکه اصل هدف است وسیله باید متناسب با هدف باشد، تاکید کرد: این شیوه را آنقدر توسعه و بسط ندهیم که هدف قربانی شود گاهی برخی رفتارها در روزگار ما سرمی‌زد یا ما به شیوه ای عمل می‌کنیم که مردم را جلب کنیم در صورتی که درست نیست.

وی با بیان اینکه در برخورد با دیگران باید به امیال فطری و الهی توجه کرد، گفت: برخی برنامه‌ها، فیلم‌ها و سریال‌ها که در صدا و سیما ساخته می‌شود باید با مردم تا جایی همراهی کند که به اهداف الهی و فطری انسان‌ها آسیب و لطمه وارد نکند.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه در پایان خاطرنشان کرد: برخی طلبه‌ها با حسن نیت طوری صحبت می‌کنند که خوشایند مردم باشد در حالی که همین نقطه شروع انحراف است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی مجری کلید اسرار از دختر و همسر جذابش برای اولین بار + بیوگرافی و عکی های خصوصی !