نرم‌افزار موبایلی «مصباح» برای مدیریت مفقودان زیارت اربعین راه‌اندازی شود


نرم‌افزار موبایلی «مصباح» برای مدیریت مفقودان زیارت اربعین راه‌اندازی شود

رشیدیان با تاکید بر پیاده‌سازی طرح نرم‌افزار موبایلی «مصباح» برای مدیریت مفقودان و گمشدگان زیارت اربعین، گفت: این نرم‌افزار در فازهای بعدی در سفرهای حج، عمره و عتبات نیز توسعه می‌یابد.

خبرگزای شبستان، گروه قرآن و معارف: «علیرضا رشیدیان» عصر دوشنبه، 25 شهریور ماه در جلسه ویژه اربعین حسینی سازمان حج و زیارت با حضور جمعی از معاونان و مدیران این مجموعه اظهار کرد: امسال نیز همانند سال های گذشته مسؤولیت کمیته ثبت نام و اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی به سازمان حج و زیارت واگذار شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تا روز 24 شهریورماه جمعیتی بالغ بر 485 هزار نفر از مشتاقان زیارت اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، گفت: همانگونه که مردم ایران و عراق فی سبیل الله و خالصانه در عرصه خدمت رسانی به زائران اربعین وارد شده اند، ما نیز به عنوان دستگاه های خدمتگزار در این عرصه باید از نگاه محدود به وظایف اداری در این مقوله پرهیز کنیم.

وی با اشاره به جمعیت 75 هزار نفری کارگزاران زیارتی در سراسر کشور که تجربه سفرهای حج، عمره و عتبات را دارند، ابراز کرد: از ظرفیت حضور داوطلبانه آنها در ساماندهی امور امداد و راهنمایی گمشدگان یا مدیریت ایستگاه های صلواتی اربعین و طبخ غذای زائران با هماهنگی کمیته های مربوطه می توان بهره جست.

رشیدیان بر ضرورت ایجاد کارگروه های تخصصی در ذیل کمیته ثبت نام و اعزام اربعین در سازمان حج و زیارت برای برنامه ریزی و مدیریت وظایف این کمیته و آسیب شناسی اقدامات صورت گرفته، تأکید کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت ضمن تأکید بر حضور جدی همه واحدهای این سازمان در عملیات اربعین، تاکید کرد: لازم است برنامه زمانبندی و همچنین وظایف هر یک از واحدهای ستادی و استانی و مجموعه های تابعه سازمان در زمینه سفرهای اربعین، تدوین و اجرایی شود. همچنین واحدهای نظارتی سازمان نیز اجرای این برنامه ها را مورد پایش قرار دهند.

وی، پیاده سازی نرم افزار موبایلی مصباح برای مدیریت مفقودان و گمشدگان زیارت اربعین را مورد تأکید قرار داد و گفت: این نرم افزار در فازهای بعدی در سفرهای حج، عمره و عتبات نیز توسعه خواهد یافت.

رشیدیان‌ فعال بودن ستاد سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا در عراق در ایام اربعین برای خدمات رسانی به زائران اربعین را ضروری دانست.

معاون امور حج و زیارت سازمان نیز در این جلسه تاکید کرد: کارگروه اربعین سازمان در حالی که هنوز عملیات حج به پایان نرسیده بود تشکیل جلسه داد و با جدیت وظایف محول شده به کمیته ثبت نام و اعزام ستاد اربعین را دنبال کرد.

همچنین، «اکبر رضایی» در این جلسه بیان کرد: امسال در ستاد مرکزی اربعین مسؤولیت مدیریت مفقودی ها و گمشدگان نیز به سازمان حج و زیارت سپرده شده که این سازمان، طراحی و پیاده سازی سامانه موبایلی در این خصوص را در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ثبت نام در سامانه سماح از ابتدای محرم آغاز شده است، گفت: لازم است دفاتر زیارتی سراسر کشور در حوزه ثبت نام در این سامانه فعالانه به میدان بیایند.

بنابر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین «صحبت الله رحمانی» نیز اعلام کرد: متقاضیان برای ثبت نام زیارت اربعین در سامانه سماح 15 هزار تومان برای بیمه، هفت هزار تومان برای خدمات بهداشت و درمان و هلال احمر و سه هزار تومان نیز کارمزد دفاتر زیارتی پرداخت می کنند و در صورتی که خودشان مبادرت به ثبت نام اینترنتی در سامانه سماح کنند، مبلغ سه هزار تومان کارمزد دفاتر از هزینه ثبت نام کسر می شود.

محمدتقی قادری مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه توضیحاتی در خصوص نرم افزار مصباح و روند آماده سازی آن و همچنین گزارش آماری ثبت نام زائران در سامانه سماح ارائه کرد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت