16 هزار تن خرما در نیکشهر برداشت شد


16 هزار تن خرما در نیکشهر برداشت شد

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: امسال 16 هزار تن خرما از سطح سه هزار و 750 هکتار از نخلستان‌های این شهرستان برداشت شد.

حبیب رئیسی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرایط اقلیمی و هوای گرم و خشک نیکشهر زمینه برداشت خرما در این شهرستان را زودتر از سایر نقاط سیستان و بلوچستان و کشور فراهم کرده به طوریکه در نیمه نخست خرداد نخستین برداشت این محصول انجام می‌شود.
وی سطح زیرکشت نخلستان‌های نیکشهر را سه هزار و ۹۵۰ هکتار ذکر کرد و افزود: سه هزار و ۷۵۰ هکتار از این سطح بارور و بقیه غیر بارور است.

مدیرجهاد کشاورزی نیکشهر با بیان اینکه ۴۲ رقم خرما در این شهرستان کشت می‌شود،گفت: هر هکتار از نخلستان‌های خرمای این شهرستان زمینه اشتغال ۲ نفر را فراهم کرده است.

وی از افزایش ظرفیت سردخانه‌های نگهداری خرما در نیکشهر خبر داد و افزود: ظرفیت سردخانه‌های این شهرستان از چهار هزار و ۴۰۰ تن سال گذشته هم اینک به ۶ هزار و ۳۰۰ تن رسیده است.

به گزارش شهرستان نیکشهر با افزون بر هشت هزارهکتار زمین زراعی و باغی در ۵۱۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
سیستان و بلوچستان با سطح زیر کشت ۵۷ هزار هکتار نخلستان رتبه دوم تولید خرمای کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با تولید ۷۰ رقم خرما از مهمترین تولیدکنندگان،صادرکنندگان و زودرس‌ترین خرما در میان استان‌های کشور محسوب می‌شود که در این میان ارقام ربی، مضافتی، زاهدی، دسکی، رنگنو، هلیله، کلگی، شکری و سنگ شکن از مهمترین و با کیفیت ترین محصولات است.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا