سبزوار در آستانه سالگرد حمله تروریستی اهواز عطر شهادت گرفت


سبزوار در آستانه سالگرد حمله تروریستی اهواز عطر شهادت گرفت

گروه شهرستان‌ها ــ این روزها یادآور خاطره تلخ حادثه تروریستی اهواز در سال گذشته و شهادت حجت‌الاسلام افچنگی، رئیس عقیدتی پدافند جنوب غرب کشور از دیار سربداران در این منطقه است، با گذشت حدود یکسال بار دیگر با شهادت یکی دیگر از مأموران انتظامی، سبزوار عطر و بوی شهادت گرفت.

سبزوار در آستانه سالگرد حمله تروریستی اهواز عطر شهادت گرفتدر سالگرد حادثه تروریستی اهواز بار دیگر دیار سربداران در حالی که برخی تلاش می‌کنند نام شهید را از سردرب مدارس و کوچه‌ها و خیابان‌های شهر پاک کنند، دیار سربداران معطر به بوی شهیدان شد و شهیدان آمدند تا به همه ثابت کنند شهدا زنده هستند و راه شهادت ادامه دارد، حتی اگر نام آن‌ها را از خیابان‌ها و مدارس پاک کنند.

سال گذشته در ایام هفته دفاع مقدس حجت‌الاسلام «محمد افچنگی»، که رئیس عقیدتی سیاسی پدافند جنوب غرب کشور بود در عملیات تروریستی 31 شهریور اهواز به همراه 24 نفر دیگر از هموطنان عزیز کشورمان به شهادت رسید و پیکر مطهرش درروستای «افچنگ» از توابع شهرستان سبزوار به خاک سپرده شد.

سال 96 نیز مهدی امینی که از اهالی شهر حکم‌آباد جوین است در یک اقدام تروریستی هفتم اردبهشت 1396 در پاسگاه مرزی منطقه میرجاوه سیستان و بلوچستان به همراه 11 مرزبان شامل هفت سرباز و چهار نیروی کادری به شهادت رسید که پنج سرباز این حادثه تروریستی از خراسان رضوی و یک شهید از استان گلستان بودند و شهید امینی در روستای حکم‌آباد در زادگاهش به خاک سپرده شد.

امروز نیز شهرستان سبزوار بار دیگر در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس میزبان شهید عزیزی از کادر نیروی انتظامی است که برای دفاع از مرزهای این کشور در حال خدمت بود و در درگیری با اشرار در منطقه ایرانشهر 26 شهریور به شهادت رسید و سه نفر از همکارانش در این حادثه مجروح شدند.

مهدی محتشم، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، گفت: ستوان سوم شهید مصطفی محبی پارسا از نیروهای کادر انتظامی بود که در درگیری با اشرار درمنطقه ایرانشهر به شهادت رسیده است.

وی با بیان اینکه پیکر این شهید والامقام امروز، 27 شهریورماه از زاهدان به مشهدالرضا منتقل و پس از تشییع، شب همان روز به سبزوار منتقل خواهد شد، افزود: با توجه به برنامه‌ریزی اولیه، در صورت مهیا شدن شرایط، صبح پنج‌شنبه، ۲۸ شهریور، شهید محبی پارسا در سبزوار تشییع و احتمالاً در زادگاهش، روستای کسکن به خاک سپرده خواهد شد.

سیدمرتضی محبی پارسا، برادر کوچکتر شهید در همین زمینه در حالی که به دلیل شهادت برادرشان وضعیت روحی خوبی نداشت، به خبرنگار ایکنا گفت: از این شهید گرانقدر دو فرزند دختر به یادگار مانده و در حال آماده شدن برای تدفین پیکر شهید گرانقدر در روستای کسکن هستند و جزئیات بیشتر در این زمینه اعلام خواهد شد.

یکی از دوستان این شهید نیز تصریح کرد: وی متولد سال 63 بود و سال گذشته بعد از خدمت در سبزوار به این منطقه منتقل شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز