یکصدمین مدرسه علوی کشور در بجنورد افتتاح شد


یکصدمین مدرسه علوی کشور در بجنورد افتتاح شد

بجنورد- ایرنا- یکصدمین مدرسه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با عنوان مدرسه علوی، روز چهارشنبه با حضور مدیرعامل بنیاد علوی در روستای بوربور بجنورد در استان خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل بنیاد علوی در آیین افتتاح مدرسه ۶ کلاسه علوی در روستای بوربور گفت: تاکنون ۴۵۰ مدرسه توسط این بنیاد برای حضور دانش آموزان مناطق محروم روستایی آماده شده که ۱۰۰ مدرسه ساخته شده و ۳۵۰ مدرسه هم مورد تعمیر، تجهیز و مرمت قرار گرفته که در این زمینه ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

موسی برزگری اظهار داشت: محرومیت‌زدایی و فراهم کردن شرایط برای توسعه مناطق محروم، از رسالت های بنیاد مستضعفان است و در این زمینه، دانش آموزان به عنوان سرمایه های اجتماعی، مورد توجه این بنیاد هستند و برای کمک به رشد تحصیلی این قشر در مناطق محروم، طرح هایی در دست اجرا است.

مدیرعامل بنیاد علوی افزود: ساخت مدارس علوی، طرح ارتقای آموزش و توزیع کتاب‌ های کمک آموزشی در مناطق محروم از جمله اقدامات این بنیاد است و تلاش داریم تا دانش آموزان مستعد روستایی همچون دانش آموزان شهری، از خدمات آموزشی مناسب بهره مند شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی هم در این آیین گفت: مدرسه روستای بوربور در زلزله اردیبهشت ماه سال ۹۶، به‌شدت آسیب دید و غیرقابل استفاده شد و اکنون با همت بنیاد علوی بازسازی شده و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

امین فلاح اظهار داشت: بنیاد علوی تا کنون ۶ مدرسه در این استان اجرا کرده است که امروز مدرسه ۶ کلاسه روستای بوربور در بجنورد و چهار کلاسه روستای حسن آباد در راز و جرگلان افتتاح می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این ۶ پروژه آموزشی، ۲۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدرسه بوربور در شهرستان بجنورد حدود ۱۰۰ نفر دانش آموز دارد.

بر اساس این گزارش، مدرسه ۶ کلاسه علوی روستای بوربور در بجنورد با ۳۲۰ مترمربع زیربنا، مدرسه چهار کلاسه علوی در روستای نظرمحمد شیروان با ۲۷۳ مترمربع زیربنا، مدرسه چهارکلاسه علوی روستای سنگسار در راز و جرگلان با ۲۷۳ مترمربع زیربنا، مدرسه ۲ کلاسه علوی روستای گیفان پایین در بجنورد با ۱۷۰ مترمربع زیربنا، مدرسه ۲ کلاسه علوی سرخ قلعه شهرستان اسفراین با ۱۷۰ مترمربع زیربنا و مدرسه چهار کلاسه علوی روستای حسن آباد راز و جرگلان نیز با ۳۴۷ مترمربع زیربنا توسط بنیاد علوی در استان خراسان شمالی اجرا شده است.

۷۱۸۵/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا