37 پرونده سوء استفاده از کارت‌ بازرگانی در قزوین تشکیل شد


37 پرونده سوء استفاده از کارت‌ بازرگانی در قزوین تشکیل شد

قزوین - ایرنا - 37 پرونده مالیاتی با رقمی معادل چهار هزار و 420 میلیارد ریال در قالب سوء استفاده از کارت بازرگانی در استان قزوین تشکیل شده است.

مدیرکل امور مالیاتی قزوین روز چهارشنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال که در دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد، گفت: بیش از ۵۰۰ نفر در این پرونده‌ها مورد پیگرد قضایی هستند و تاکنون ۱۴۰ میلیارد ریال از این مبلغ وصول شده است.

مصطفی پور امیدی افزود: رقم اصلی مطالبات مالیاتی در این پرونده‌ها هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال بوده که به علت انباشت بدهی و جرائم افزایش یافته و پرونده‌های آن به دستگاه قضایی ارسال شده است.

وی مبارزه با فرار مالیاتی، پولشویی و سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی را از مهمترین وظایف اداره کل مالیاتی دانست و اظهار داشت: لازم است که کارگروه ویژه‌ای متشکل از قضات، نمایندگان اداره کل اطلاعات، گمرک، بانک مرکزی، صنعت و معدن و نماینده سازمان امور مالیاتی در استان پیگیر این موارد باشند و شعبه‌ای قضایی خاصی نیز برای آنها تشکیل شود.

مدیرکل امور مالیاتی قزوین خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی در هنگام صدور کارت بازرگانی باید دقت کند که اهلیت افراد احراز شود تا هرکسی نتواند به راحتی این کارت‌ها را دریافت کرده و مرتکب فرار مالیاتی شوند.

۹۹۲۵*۶۱۰۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان