خودرو پورشه تایکان (Porsche Taycan) چگونه ساخته می‌شود؟ (گجت تی وی)


خودرو پورشه تایکان (Porsche Taycan) چگونه ساخته می‌شود؟ (گجت تی وی)

پورشه تایکان (Porsche Taycan) خودروی الکتریکی جدیدی است که به عنوان رقیب جدی تسلا S معرفی شده است. در ادامه، ویدیوی مراحل ساخت شاهکار جدید پورشه را مشاهده می‌کنید. سرانجام پس از مد‌ت‌ها انتظار، به تازگی شرکت پورشه از اولین خودروی برقی خود با نام تایکان (Porsche Taycan) رونمایی کرد. این خودرو رقیبی جدی برای... نوشته خودرو پورشه تایکان (Porsche...

پورشه تایکان (Porsche Taycan) خودروی الکتریکی جدیدی است که به عنوان رقیب جدی تسلا S معرفی شده است. در ادامه، ویدیوی مراحل ساخت شاهکار جدید پورشه را مشاهده می‌کنید.

سرانجام پس از مد‌ت‌ها انتظار، به تازگی شرکت پورشه از اولین خودروی برقی خود با نام تایکان (Porsche Taycan) رونمایی کرد. این خودرو رقیبی جدی برای تسلا مدل S خواهد بود و حتی از نظر ابعاد نیز کاملا مشابه آن است. در طراحی تایکان، دی ان ای برند پورشه کاملا حس می‌شود. این خودروی الکتریکی بدنه بسیار ایرودنیامیکی دارد که باعث مصرف انرژی کمتر و برد حرکتی بیشتر شده است.

در داخل کابین پورشه تایکان نیز شاهد به کارگیری آخرین تکنولوژی‌ها هستیم و همه چیز با تمرکز بر راننده طراحی شده است. پورشه تایکان توربو و توربو اس نیروی مورد نیاز خود را از پیشرانه‌ای دریافت می‌کنند که دارای دو موتور برقی است و در حالت استاندارد 616 اسب بخار قدرت را ارائه می‌دهند. قدرت تولید شده از این پیشرانه در حالت اووربوست تا 750 اسب بخار نیز افزایش پیدا می‌کند. حداکثر گشتاور نیز برای مدل توربو 850 نیوتن‌متر و برای مدل توربو اس 1050 نیوتن‌متر اعلام شده است. با این میزان قدرت، تایکان ظرف مدت کمتر از 3 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز 260 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. باتری 93.4 کیلووات ساعتی خودرو هم فقط با 5 دقیقه شارژ، امکان پیمایش مسافت 96 کیلومتر را فراهم می‌کند. این خودرو با شارژ کامل مسافتی در حدود 450 کیلومتر را می‌پیماید.

اما فعلا از بیان بیشتر مشخصات و ویژگی‌های پورشه تایکان می‌گذریم. در این مطلب ویدیویی را در گجت تی وی برای شما آماده کرده‌ایم تا ببینیم شاهکار جدید پورشه چگونه در کارخانه‌های این خودروساز مطرح آلمانی ساخته می‌شود. با تماشای این ویدیو متوجه خواهید شد که پورشه Taycan چه مراحلی را طی می‌کند تا تبدیل به این خودروی زیبا و فوق‌العاده بشود.

ویدیوی مراحل ساخت پورشه تایکان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟