پسردار شدن به شرط آمپول


پسردار شدن به شرط آمپول

برای پسر شدن جنین باید در روزهایی که تخمک گذاری دارید مقاربت داشته باشید.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان:اسم آمپولی که برای پسر دار شدن هستش، چیه و تزریقش چه وقتی هست؟

پاسخ دکتر فاطمه کیخواه، جراح و متخصص زنان و زایمان:
اگر قصد دارید جنین تان صد در صد پسر باشد باید از روش های آزمایشگاهی مانند آی وی اف کمک بگیرید که اگر بارداری با این روش ها اتفاق بیفتد جنین همانی می شود که پدر و مادر می خواهند. چون در آزمایشگاه اسپرم پسردار را جدا می کنند و با تخمک ترکیب می شود. روش های خانگی از جمله رژیم غذایی صد در صد نیستند و ممکن است جواب ندهند. برای پسر شدن جنین باید در روزهایی که تخمک گذاری دارید مقاربت داشته باشید. اگر سیکل شما بیست و هشت روزه است معمولا در روز چهاردهم سیکل تخمک گذاری انجام می شود. البته می توانید از کیت های تخمک گذاری نیز استفاده کنید که در داروخانه ها موجود است.

تذکر مهم نی نی بان:
دوست عزیز، ما اینجا نمی توانیم هیچ دارویی معرفی کنیم یا توصیه درمانی خاصی داشته باشیم. هدف ما در بخش مشاوره سایت نی نی بان تنها مشاوره است.

اگر می خواهید بیشتر درباره این موضوع آگاهی داشته باشید، به اینجا برود.


مهم‌ترین مطالب در این‌باره:
امیدوارید که بچه بعدی تان پسر باشد؟ شاید روش شتل بتواند شما را به آن چیزی که می خواهید برساند.
هر چند هیچ تضمینی برای موفقیت روش های خانگی تعیین جنسیت جنین وجود ندارد، اما می تواند احتمال تولد نوزاد با جنسیت دلخواه والدین را بالا ببرد.
روش دکتر شتل محبوب ترین روش تعیین جنسیت در جهان است و آمار فروش کتاب مشهور او در همین زمینه نشان می دهد که میلیون ها زوج در سراسر جهان با استفاده از این روش سعی کرده اند، جنسیت فرزندشان را خودشان انتخاب کنند.
دکتر شتل مدعی است که روشش تا 90 درصد می تواند موثر باشد، اما هیچ مطالعه ای جهانی این آمار را ثابت نکرده.
با این حال مزیت روش شتل نسبت به سایر روش ها این است که هزینه چندانی ندارد، نسبتا آسان است و هم زن و هم شوهر می توانند به راحتی توصیه های لازم را انجام دهند.

اصول روش شتل
اصول روش شتل بر این اساس استوار است که اسپرم های پسردار بسیار سریع تر از اسپرم های دختردار حرکت می کنند، اما خیلی شکننده تر و آسیب پذیرتر هستند و ممکن است به راحتی از بین بروند.
بنابراین اگر پسر می خواهید باید شرایطی را فراهم کنید که امکان زنده ماندن اسپرم های پسر ساز سریع را در رقابت با اسپرم های قوی دخترساز ایجاد کند. در ادامه به شما می گوییم چطور این کار را بکنید.

مقاربت نزدیک به زمان تخمک گذاری
مهمترین عامل تعیین کننده جنسیت در روش شتل، زمان نزدیکی زوجین است.
از آنجا که اسپرم های پسر ساز خیلی سریع حرکت می کنند بنابراین اگر نزدیک به زمان تخمک گذاری مقاربت داشته باشید، شانس رسیدن اسپرم پسرساز به تخمک و بارور شدن آن را افزایش می دهید.
دکتر شتل همچنین توصیه می کند که 4 تا 5 روز مانده به زمان تخمک گذاری، یا از کاندوم برای نزدیکی استفاده کنید یا به طور کلی آمیزش نداشته باشید مگر این که چاره دیگری نداشته باشید که در آن شرایط هم نباید فاصله زمانی مقاربت با زمان تحمک گذاری بیشتر از 12 ساعت باشد.

پسردار شدن به شرط آمپول
از کجا بفهمیم تخمک گذاری دقیقا چه زمانی است؟
جداول دمای بدن (دمای بدن زن که باید هر روز صبح قبل از بیرون آمدن از رخت خواب اندازه گیری شود) ابزار نسبتا خوبی برای تعیین زمان تخمگ گذاری است اما ممکن است زمانی متوجه روز تخمک گذاری تان شوید که این پروسه تمام شده باشد و مجبور شوید تا دفعه بعد برای پسر دار شدن صبر کنید.
مشاهده ترشحات سرویکس یا دهانه رحم هم می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که زمان باروی قرار دارد. بد نیست بدانید که وقتی در سیکل قاعدگی هسیتدف ترشحات واژن کمتر است، درحالیکه در زمان تخمک گذاری ترشحات شفاف تر شده و چسبنده می شوند.
با این حال شاید دقیق ترین روش انجام آزمایش تخمک گذاری است. پس اگر پسر می خواهید تا مثبت شدن نتیجه آزمایش برای مقاربت صبر کنید.
تعیین زمان تخمک گذاری توسط پزشک و با استفاده از سونوگرافی و همچنین تزریق آمپولی به نام HCG امکان پذیر است.

تعیین PH واژن برای پسردار شدن
به عنوان یک قانون کلی اسپرم ها از محیط اسیدی وازن هیچ خوششان نمی آید و در محیط قلیایی است که می توانند زنده بمانند.
از آنجا که اسپرم هاس پسرساز در مقایسه با اسپرم های دخترساز ضعیف تر هستند زودتر در محیط اسیدی از پا در می آیند و شانس شما را برای پسردار شدن کمرنگ می کنند.
بنابراین با قلیایی کردن محیط واژن می توانید احتمال زنده مانده اسپرم های پسر ساز را افزایش دهید. توصیه های زیر به شما کمک می کند تا محیز واژن را قلیایی کنید.
در حالت مقاربت تجدید نظر کنید: ابتدای واژن در مقایسه با دهانه رحم اسیدی تر است.
پس اگر پسر می خواهید باید از شیوه ای برای مقاربت استفاده کنید که امکان نفوذ بیشتر ایجاد کرده و شما را مطمئن می کند که انزال در ابتدای واژن صورت نمی گیرد.

حتما به ارگاسم برسید
در هنگام ارگاسم زن، محیط واژن قلیایی تر می شود. یادتان باشد حالت ایده آل این است که زن قبل از مرد به اوج لذت جنسی برسد.

از مواد غذایی مناسب استفاده کنید
مواد غذایی بر PH واژن تاثیر می گذارند و باعث می شوند که قلیایی یا اسیدی تر شود.
برنج قهوه ای، گندم، سیب زمینی، سبزیجاتی مانند بروکلی و جعفری و... محیط واژن را قلیایی و در مقابل انواع گوشت، شیر و... باعث اسیدی شدن بدن می شوند.

دوش واژینال بگیرید
دکتر شتل برای قلیایی تر شدن واژن به خانم ها پیشنهاد می کند که از دوش واژینال استفاده کنند؛ اما بهتر است این کار را تنها با مشورت پزشکتان انجام دهید چون گرفتن دوش واژینال ممکن است باعث التهاب و عفونت واژن شود.
اگر پزشکتان ممنوعیت خاصی برای استفاده از دوش واژینال در نظر نگرفت، باید یک کیت از دارو خانه بخرید و به روش زیر عمل کنید.
دستهای خود را تمیز بشویید. دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را در آب ولرم حل کنید (در حالت ایده آل آب باید استریل باشد) و سپس بطری مربوط را با این محلول پر کنید.
زیر دوش حمام یا روی توالت چمباتمه بزنید و به آرامی را وارد محیط واژن کنید. بطری را به آرامی فشار دهید تا محلول کاملا خارج شود.

توصیه های مردانه برای پسر دار شدن
دکتر شتل به آقایان هم توصیه می کند که برای افزایش احتمال پسر دار شدن، بیضه هایشان را خنک نگه دارند.
برای این کار باید از صندلی های ماشین که خیلی داغ می شوند، لباس های بسیار کلفت و گرم، شلوارهای ضخیم، دوش آب داغ، سونا و... دوری کنید. دکتر شتل همچنین به آقاین توصیه می کند که 15 تا 30 دقیقه پیش از مقارت یکی، دو فنجان قهوه یا هر نوشیدنی کافئین دار دیگری را امتحان کنند تا شانسشان برای پسر دار شدن بیشتر شود.

پسردار شدن به شرط آمپول
تغذیه و پسردار شدن
اگر چه متخصصان تغذیه و زنان و زایمان معتقدند که تاثیر رژیم غذایی بر جنسیت جنین هنوز در پرده ای از ابهام است و نمی شود خیلی روی آن حساب کرد، اما توصیه هایی وجود دارد که به شما کمک می کند با غنی کردن برنامه غذایی تان از بعضی یون های غذایی ماند کلسیم، سدیم، پتاسیم و... احتمال پسر یا دختر دار بودن خود را افزایش و کاهش دهید.

از کی شروع کنیم؟
هفته تا یک ماه قبل از اینکه برای باردار شدن اقدام کنید باید رعایت برنامه غذایی ویژه پسردار شدن را شروع کرده باشید. بعضی ها توصیه می کنند که زن و مرد همزمان با هم این رژیم را بگیرند.
ولی به نظر نمی رسد همکاری پدر در رعایت برنامه غذایی چون پشتیبانی روانی از مادر، تاثیر دیگری بر جنسیت جنین داشته باشد.

تا کی ادامه بدهیم؟
رژیم غذایی پسر دار شدن از یک ماه قبل از تلاش برای باردار شدن تا 6 ماه بعد قابل انجام است و اگر در این مدت باردار نشوید باید برنامه غذایی را قطع کنید وگرنه ممکن است به دلیل حذف لبنیات و بعخی میوه ها و سبزیجات دچار کمبود مواد معدنی و ویتامین شوید.

پسر می خواهید؟ کالری برنامه غذایی خود را بالا ببرید
اولین قدم در رعایت برنامه غذایی پسردار شدن این است که کالری دریافتی روزانه خود را افزایش دهید. مطالعات نشان داده است که داشتمن رژیم غذایی کم کالری می تواند منجر به دختر شدن جنین شما شود.
البته یادتان باشد که قرار نیست با اضافه کردن هله و هوله، شیرینی و فست فود برنامه غذایی تان را پرکالری کنید بلکه باید سراغ غلات صبحانه، کره بادام زمینی و... که انرژی زیادی دارند بروید.

پسر می خواهید؟ مصرف سدیم و پتاسیم را بالا ببرید
غنی کردن رژیم غذایی مادر با غذاهایی که حاوی سدیم و پتاسیم هستند باعث می شود که احتمال پسر شدن جنین هم بیشتر شود.
مصرف نان و غلات، حبوبات، اغلب میوه و سبزی ها، روغن و گوشت در این برنامه غذایی منعی ندارد اما باید دور لبنیات را که سرشار از کلسیم است خط کشیده و میگو، اسفناج، لوبیاسبز، کاهو، شکلات را خط کشیده و تخم مرغ را نیز محدود کند.
بد نیست بدانید که هلو و زردآلو، گیلاس، گلابی، سیب، آلو، آناناس، انبه و... جزو میوه هایی است که باید به وفور در برنامه غذایی تان وجود داشته باشد تا پسر دار شوید.

پسر می خواهید؟ رژیمتان را نمکی کنید
برنامه غذایی «ون دو کار» که توسط فرانسوی ها ابداع شده مشهورترین برنامه غذایی برای تعیین جنسیت جنین پیش از بارداری است.
بر اساس دستورالعمل های این برنامه غذایی باید مصرف نمک را به صورت روزانه افزایش دهید. خیارشور، اسنک های شور و... راه های افزایش دریافت بیشتر سدیم در طی روز است.
البته بهتر است در اجرای این توصیه خیلی پافشاری نکنید و به سرعت به برنامه معمولتان باز گردید وگرنه ممکن است دچار پرفشاری خون شوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تظاهرات شهرک‌نشینان به محل اقامت «بی‌بی» رسید