به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ سید حسن صحت، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در بنگلادش ضمن قدردانی از عملکرد خوب و قابل قبول رادیو بنگلای معاونت برون مرزی صداوسیمادر ۴۰ سال فعالیت رسانه‌‌ای آن برای ارتباط ایران اسلامی با مردم کشور بنگلادش گفت : از آنجایی که منطقه شبه قاره، حوزه تمدنی ما محسوب می شود باید به آن توجه بیشتری معطوف کرد و برای ارتباطات در حوزه رسانه نباید فقط خبرخیز بودن منطقه را از لحاظ سیاسی سنجید بلکه مقوله فرهنگ، تمدن، اشتراکات تاریخی و زبانی فاکتور بسیار مهمی است و باید دانست رسالت رسانه، پیشبرد قدرت نرم و به نوعی دیپلماسی عمومی است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود میان دو کشور ایران و بنگلادش از آمادگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی برای هر گونه همکاری توسعه ای خبر داد و گفت: اگر معاونت برون‌مرزی رسانه ملی تمایل داشته باشد، برای افزایش ساعات پخش برنامه‌های رادیو بنگلا هر گونه همکاری و اقدام را در این خصوص انجام خواهیم داد.

محمدحسن نوروزی، مدیرکل رادیوهای شبه‌قاره و شرق آسیا در این دیدار با اشاره به اهمیت منطقه شبه‌قاره و گستردگی این منطقه با جمعیت زیاد مسلمان و علاقمند به جمهوری اسلامی ایران گفت : رادیو بنگلای معاونت برون‌مرزی، همواره به دنبال پوشش حداکثری اخبار و رویدادهای شبه‌قاره برای مخاطبان خود است و در این راه به لطف خدا و تلاش همکاران توانسته است موفق عمل کند.

وی افزود: در سال‌های اخیر ارتباط رادیو بنگلا با رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش مطلوب بوده و تمام سعی و تلاش همکاران در این رادیو این است که رویدادها ، مناسبت‌های فرهنگی، نشست‌ها، همایش‌هایی ... که در بنگلادش برگزار می‌شود پوشش داده شود و البته باید اذعان کرد این همکاری متقابل بوده و رایزنی فرهنگی هم همواره ما را یاری کرده است.

مدیرکل رادیوهای شبه‌قاره و شرق آسیا با تاکید بر لزوم ارتباط تنگاتنگ بین همه نهادهای فرهنگی هم راستا گفت : منافع ملی ایجاب می‌کند که از ظرفیت همکاری‌های متقابل نهایت استفاده را ببریم.

مجتبی ابراهیمی مدیر رادیو بنگلا نیز ضمن اشاره به وجود ظرفیت های بالقوه ای که در منطقه بنگلادش وجود دارد، اظهار کرد : از آنجایی که مخاطبان ما به انحای مختلف، گسترش و تقویت برنامه‌های رادیو بنگلا را خواستارند، در تلاش هستیم تا بتوانیم از پتانسیلی که وجود دارد در راستای گسترش ارتباطات رسانه ملی از طریق همکاری با رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی بیشترین استفاده و بهره را ببریم.

وی ادامه داد : رادیو بنگلای برون‌مرزی به عنوان تنها رسانه بنگلازبان جمهوری اسلامی ، سال هاست که با برنامه‌های خود، طیف وسیعی از علاقه‌مندان جمهوری اسلامی را جذب خود کرده و ضرورت دارد در بخش‌های مشارکتی به واسطه فعالیت‌های رایزنی فرهنگی ایران، ارتباط نزدیکتری با مخاطبان شکل گیرد.

ابراهیمی وجود یک نیازسنجی دقیق از جامعه هدف را به عنوان ابزاری برای گسترش حوزه نفوذ رسانه عنوان و تاکید کرد: پیدایش رسانه‌های دیجیتال و پیشرفت تکنولوژی، این ضرورت را ایجاب می‌کند که دقیقا مشخص شود در چه حوزه‌هایی نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر است.

رایزن فرهنگی ج.ا.ا. در بنگلادش در جریان این دیدار، از رادیو بنگلا و فعالیت های مختلف آن نیز بازدید کرده و با همکاران این رادیو در زمینه پیشبرد اهداف مشترک گفت و گو کرد.